گفت‌و‌گوی «جام‌جم» با محمدرضا فهیمی، تهیه‌کننده برنامه سینما ملت

نقد سینما در سیما

نقش رادیو در روزهای جشنواره فیلم فجر

صدای سینما به گوش می‌‎رسد

آن‌قدر گوش سپردن به رادیو، این رسانه در دسترس، کهن و همیشه همراه شیرین است که اگر از مخاطبان قدیمی آن هم نباشید و سال‌هایی را به خاطر نیاورید که در خانه‌های بیشتر ایرانیان تنها رسانه‌ای که یافت می‌شد رادیو بود، باز هم برای انس گرفتن با این جعبه صدا کافی است یک‌بار به وقت رانندگی، بر سر سفره صبحانه یا شب هنگام به وقت آرامش و خواب موجش را تنظیم کنید و پذیرای آوای آن باشید.
کد خبر: ۱۳۹۷۰۴۶
نویسنده ​​​​​​​نوشین مجلسی - گروه رسانه

همین ویژگی‌های بیان شده باعث می‌شود رادیو در دسته رسانه‌های گرم قرار گیرد. مخاطب این رسانه بودن، نیاز به تمرکز فراوان و اختصاص زمان طولانی ندارد و پیام در آن به صورت واضح قابل دریافت است و می‌شود همراه انجام کارهای روزمره با خبر، موسیقی، نمایش و... که از آنتن رادیو پخش می‌شود همراه شد. این روزها که جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است و توجه عده‌ای از سینماگران و علاقه‌مندان به این هنر را به سوی خود کشانده دریافت خبر از این رخداد برای مخاطبان دور از پایتخت رسالتی است که دیگر رسانه‌ها در حمایت از سینمای ملی به‌عهده دارند.

یکی از رسانه‌های همه‌گیر که می‌تواند زبان گویای رسانه‌ای دیگر از جنس خود باشد، رادیوست. این رسانه به‌واسطه ویژگی‌هایی که درباره‌اش برشمردیم قابلیت انتشار پیام در فضایی گسترده‌تر را دارد و می‌تواند مخاطبان را با ضریب بالاتری با خود درگیر کند.

البته این ظرفیت وجودی، تمهیداتی برای جذاب‌تر شدن می‌طلبد و در این صورت است که می‌تواند بالنده شود. در واقع در این حالت است که می‌توان به تاثیرگذاری بیشتر رادیو و همچنین جذب نسل جوان به آن هم دل‌خوش کرد. در این راستا برنامه‌هایی با رویکردهای جوان‌پسندانه برای معرفی و نقد فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال باید رونق بیشتری بگیرند. نمونه آن را می‌توان در شبکه رادیویی جوان و با شنیدن برنامه «کافه رادیو» دنبال کرد.

برنامه‌ای که در مسیر اهداف تعریف شده برای شبکه سعی کرده با نگاهی جوانانه به سینما و حاشیه‌هایش در این روزها بپردازد که ضمن جلب نظر مخاطبان متخصص با عموم شنوندگان هم ارتباط برقرار می‌کند. رادیو البته چه در این شبکه و چه در شبکه‌های دیگر خود نظیر نمایش، تهران، گفت‌وگو، فرهنگ و... تحت عناوین استودیو هشت، سودای سیمرغ و... برنامه‌های دیگری دارد که به این جشنواره پرداخته است و البته دیگر رخدادهای فرهنگی ملی را هم در نظر داشته و سعی کرده پیونددهنده دستگاه‌های فرهنگی باشد.
برای مثال برنامه‌هایی نظیر تماشاخانه، تماشاخانه فجر و... از شبکه‌های مختلف ویژه جشنواره تئاتر روی آنتن رفتند. همچنین روی آنتن رفتن رادیوتئاتر در این ایام نشان می‌دهد که این رسانه همچنان در خبررسانی و توجه به رخدادهای ملی پیشگام است و سعی دارد ضمن حفظ جایگاهش نزد مخاطبان همیشگی خود به جذب مخاطبان تازه به‌خصوص از میان نسل امروز اهتمام ورزد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها