ایلان ماسک اکنون یکی از افرادی است که برنامه پرنده آبی مورد علاقه خود را تأسیس کرده و به همین خاطر مورد نفرت بسیاری قرار گرفته است. بیز استون، یکی از بنیانگذاران توییتر، به گاردین گفت که ماسک «به نظر [مالک مناسب] توییتر نیست اما ممکن است اشتباه کنم.»
کد خبر: ۱۳۹۶۹۱۵
استون یکی از چهار نفری بود که به خارج شدن این سایت از دوران ابتدایی خود کمک کردند و در کنار جک دورسی، که درنهایت قبل از ترک کامل شرکت در سال 2022، مدیرعامل شد، نوآ گلس و ایوان ویلیامز نیز حضور داشتند.
استون در سال 2011 توییتر را ترک کرد اما در سال 2017 بازگشت تا روی «فرهنگ، انرژی، احساس» شرکت کار کند. معلوم شد که وی روی شیوه‌های تعدیل محتوای توییتر کار زیادی کرده است. استون اغلب یک گوشه‌گیر بود، گرچه که او و همکارانش به خاطر این‌که چگونه این سایت اجتماعی باعث افزایش آزار و اذیت و سخنان نفرت‌انگیز می‌شد، مورد انتقاد قرار می‌گرفتند.
انتشار سخنان نفرت‌انگیز در این پلتفرم، موضوع حساسی برای استون بود، بنابراین زمانی که ماسک تیم اعتماد و ایمنی خود را از بین برد، ناظران اطلاعات نادرست خود را کاهش داد و به شخصیت‌های اصلی راست افراطی، پخش‌کنندگان اطلاعات نادرست و همچنین نئونازی‌های آشکار، اجازه بازگشت داد که این مسأله استون را ناراضی می‌کرد.
او به گاردین گفت: «ما پیشرفت‌های زیادی در این زمینه‌ها داشتیم که اکنون همه‌شان از بین رفته است.»
خوب، احتمالا وضع بدتر هم می‌شود. بلومبرگ اواخر پنجشنبه براساس یک پیام داخلی توییتر گزارش داد که ایلان ماسک مستقیما به کارکنان دستور داده تا حساب کاربری یک فعال چپ را مسدود کنند.
چاد لودر یک محقق شناخته‌شده ضدفاشیست است که راست افراطی را پوشش داده و به‌ویژه در تحقیق در مورد شورش 6ژانویه که منجر به دستگیری یکی از اعضای گروه راست افراطی شوونیست‌های غربی، پسران مغرور شد، موثر بود. گفته می‌شود که اندی انگو، یک تحریک‌کننده جناح راست، مستقیما از ماسک خواسته بود تا حساب لودر را حذف کند.
ماسک برای مدت کوتاهی خبرنگاران را از این پلتفرم در کنار حسابی که از اطلاعات عمومی برای ردیابی هواپیمای خصوصی ماسک استفاده می‌کند، ممنوع کرده است؛ اگرچه اکنون این حساب با یک تاخیر اجباری 24 ساعته آنلاین شده است.
استون به گاردین گفت: «باید با چیزهایی که دوست ندارید یا با بودن در آنجا موافق نیستید، خوب باشید.»
او همچنین انتقاد کرد که ماسک چگونه کارمندان توییتر را با روزنامه‌نگاری ساختگی هدفمند خود که آن را فایل‌های توییتر نامیده است، مورد انتقاد قرار داد. این اسناد، که توسط چندین نفر از جمله مفسران محافظه‌کار منتشر شده، حداقل در اکثر رسانه‌های خبری جریان اصلی به بمب‌هایی که او می‌خواست، تبدیل نشده‌ است. دورسی به‌نوبه خود از ماسک خواسته است که به‌سادگی همه پرونده‌ها را در اختیار عموم قرار دهد تا بتوانند آنچه را که می‌خواهند از آنها بسازند. این یک پیشنهاد نسبتا معقول از سوی یک مدیرعامل سابق است و به همین دلیل است که ماسک آن را رد کرده است.
نکته طعنه‌آمیز در این میان این بود که دورسی حامی سرسخت خرید توییتر توسط ماسک بود. در متن‌هایی بین مدیرعامل سابق و فعلی توییتر، دورسی در مورد این‌که ماسک چگونه می‌تواند سایت را از یک «شرکت» دور کند و آن را به سمت یک «پروتکل غیرمتمرکزتر» سوق دهد، صحبت شده است.
پس از حملات ماسک به تیم قبلی توییتر، دورسی مجبور شد از رهبری قبلی خود در این شرکت دفاع کند؛ به‌ویژه از این‌که این شرکت با اعتدال رفتار می‌کرد. ماسک در طول دوران تصدی خود به بسیاری از استخدام‌کنندگان دورسی مانند یوئل راث، رئیس سابق بخش امنیت حمله کرده است.
 
منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها