شاخص کیفیت هوای زابل به ۵۰۰ واحد رسید

طوفان گرد و خاک با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت در زابل

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۲۷ هزار نفر متاثر از سوانح جوی کشور طی ۵ روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۶۸۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، بابک محمودی در تشریح شرایط جوی کشور (آب‌گرفتگی، کولاک برف و طوفان) از ۱۰ بهمن تاامروز ۱۵ بهمن‌ماه گفت: در این مدت در سراسر کشور شاهد بارش باران و برف بودیم و به جز استان‌های خراسان شمالی، قم، گیلان و هرمزگان، سایر استان‌ها به خدمات امدادی نیازمند شدند.

وی با بیان اینکه ۵۱۹ تیم شامل ۱۸۷۳ امدادگر و نجات‌گر هلال‌احمر در این مدت در ۲۵۵ منطقه مشغول خدمت به هموطنان حادثه‌دیده بودند، افزود: امدادگران به ٢٧ هزار و ٣٧٣ نفر امدادرسانی کرده، ٣١١٦ نفر را اسکان اضطراری و ٣٥ مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند. همچنین ٢٦ فرد گرفتار شده در برف و کولاک و سیلاب نقاط مختلف کشور با تلاش امدادگران به منطقه امن منتقل شدند.

به گفته سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادگران این جمعیت ۹۵۳ خودرو را نیز در جاده‌های برف‌ گرفته رهاسازی و آبگرفتگی ۳۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی افزود: امدادگران در ۵ روز گذشته ٣٢ دستگاه چادر امدادی، ٣٢٦٥ تخته پتو، ١٠٣٤ کیلوگرم نایلون، ١٨٢٢ بسته غذایی و ٢٦٧ کیلوگرم خرما، ۱۹۴ ست شست‌وشو، ۳۳۴ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۹ شعله والور، ١٠٦٨ کیلوگرم برنج، ١٣٤٦ قوطی کنسروجات، ١١٦٨ بطری آب معدنی و ٣٨٥٥ قرص نان میان متاثران از سوانح جوی توزیع کرده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال‌احمر افزود: امدادرسانی در ۴ استان چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها