وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۹۸ درصد از داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: ۲۵ درصد از حوزه دانش‌ بنیان کشور در بخش سلامت فعال است.
کد خبر: ۱۳۹۶۸۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام عین‌ اللهی روز شنبه در آیین افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) میامی در شرق استان سمنان افزود: در حوزه بهداشت و درمان و در تمامی شاخص‌های این حوزه جمهوری اسلامی ایران با فاصله، از کشورهای منطقه خاورمیانه پیشتاز است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ثروت ایران در حوزه سلامت نیروی انسانی بسیار خوب و توانمند است، ابراز کرد: حضور کارشناسان حوزه سلامت در مناطق محروم از دستاوردهای مهم نظام است.

عین اللهی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دانشگاه‌های بسیار خوب و بزرگ کشور است که خدمات ارزشمندی را ارایه می کند، اظهار کرد: طی فعالیت دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۸۰۰ تخت نیز بزودی اضافه خواهد شد، افزود: طی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۸۵۰ طرح بهداشتی به بهره برداری رسید و تعداد ۲ هزار طرح بهداشتی دیگر نیز در آینده افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طی ۱۶ ماه فعالیت دولت مردمی، افزون بر ۶ میلیون نفر از مردم، زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گفته وی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۰۰ شهید در روزهای همه‌گیری کرونا تقدیم سلامت کشور کرد.

عین اللهی تاکید کرد: در تلاش هستیم خدمات بستری را به صورت رایگان به مردم کشور ارایه کنیم.

تردد در محورهای استان سمنان به طور میانگین روزانه یک فوتی دارد

استاندار سمنان هم در این آیین با بیان اینکه تردد در محورهای استان سمنان میانگین روزانه یک فوتی دارد، گفت: بنا بر اعلام پلیس راه طی ۱۰ ماهه امسال ۲۸۵ نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در محورهای استان سمنان جان باختند.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه سه هزار و ۸۲۰ نفر طی این بازه زمانی در جاده‌های استان سمنان مصدوم شدند، ابراز کرد: از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ نفر زایر علی ابن موسی الرضا (ع) بودند.

به گفته وی، بیشترین حوادث جاده‌ای در محورهای شرقی این استان رخ می دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکه هشت طرح از طرح‌های دهه مبارک فجر استان با اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان مربوط به حوزه بهداشت و درمان است، اظهار کرد: بیمارستان امام رضا (ع) که امروز با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میامی افتتاح شد، علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم این شهرستان، به زایران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نیز خدمات ارایه خواهد کرد.

افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا (ع) میامی، راه‌اندازی ساختمان بلوک زایمانی بیمارستان بهار شاهرود، مرکز خدمات جامع سلامت خانخودی بیارجمند شاهرود، مرکز اورژانس بیمارستان کوثر سمنان و دیدار چهره به چهره با مردم سمنان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها