کد خبر: ۱۳۹۶۵۹۱
نویسنده میراحمد میراحسان - منتقد و پژوهشگر

بهمن‌ماه عید انقلاب اسلامی است. هر عید اسلامی، تجدیدعهدی است با رب‌العالمین و بازگشت به پیمان الست. یادآوری آن‌که آفرینش و هدایت انسان نبود جز بندگی، یعنی ایمان همراه معرفت برای عمل صالح در آزمون‌گاه زمین. در همین سیر است که توبه از غفلت و گناهان محصول فراموشی، سرکشی، از اغوای نفس دنیاپرست، وسوسه شیطان و خناسان و انسان‌های بدتر از شیطان، ملحدان و کافران و منافقان، معنای جدی و سرنوشت‌سازی پیدا می‌کند و عید معنای عود به موعود و تجدیدعهد می‌یابد.

اکنون قصدم آن است که در موسم و ایام‌ا... ذکر انقلاب اسلامی و عهدش چند حقیقت را به یاد آوریم که از برکات قیام برای خدای امام(ره) محسوب می‌شود. ۱. عهد ما مردم در انقلاب مردمی اسلامی با خدا چه بود؟ دنیا و ایران در سال ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ پیش از انقلاب اسلامی چه وضعی داشت و در معرفت‌بخشی امام انقلاب چه چیز جدی و عملی و حیاتی و چه تکلیف واجبی بود که باید پیشه مسلمانان می‌شد؟ روح انقلاب اسلامی چه بود که او در هر روز و هر دیدار و نوشتار، مدام تذکر می‌داد و بیداری مردم را نسبت به این پیمان می‌طلبید؟ او که مجد عصر بود و علم اسلام در جهان بی‌روح را برافراشته بود و هدایت دین خاتم را در عصر انتظار عدل موعود جهانی(عج) در دنیای پرده‌پوش و ستیزه‌جو با حق متعال و عدل و اسلام، تجدید می‌کرد، فرهنگ این انقلاب را چگونه معنا می‌کرد؟ اینها همان چیزهایی است که ملت ما و مسلمانان جهان اگر فراموش کنند، گرفتار تفرعن می‌شوند یا ذلت.

سرنوشت بنی‌اسرائیل می‌یابند یا اهل سقیفه و بعد هم مجازات اسارت در حکمرانی بنی‌امیه و بنی‌عباس و بدتر. نکته مهم دیگر، اکنون ماست و نسبت دیروز و امروز ما با امام‌خمینی(ره) متجلی می‌شود به نوع پیوند ما با امام خامنه‌ای دامت‌برکاته. هرکس انقلاب اسلامی را از باور به ضرورت ولی‌فقیه جدا کند در حقیقت خواه ناخواه در طول گسست کتاب خدا و کلام‌ا... از سرپرستی صالح برای جامعه اسلامی و اجرای قرآن عمل کرده است. گسست‌ناپذیری اسلام از عترت و رهبری معصومانه‌ اهل‌بیت علیهم‌السلام، مثالی می‌یابد در عصر غیبت که همانا هدایت مسلمانان به وسیله کفر و نفاق است و مسلمان‌ها و مؤمنان نباید به آن رهبری تن دهند. چه عملا ‌و اگر نشد قلبا. زیرا عقلا و نقلا و شرعا جامعه اسلامی تا جایی که مقدور است در عصر غیبت باید به‌وسیله عالم ربانی پیرو منویات امام غایب(عج) اداره شود نه طرح کافران مدرن و فرعونیت معاصر.

سومین موضوع حیاتی برای ما آن است که دریابیم اسلام و در وجه رهبری اسلامی حضرت‌آقا مثل امام چه ترسیمی از تغییر جهان و تکالیف اسلامی مؤمنان در انقلاب اسلامی ارائه می‌دهند و حکمرانی داخلی و وظایف تغییر و حرکت ایران را برای تحول ساختاری انقلابی و بنیادین چه می‌دانند و هدایت و طرح اجتماعی کنونی تداوم انقلاب در قلمرو اقتصاد و سیاست و فرهنگ کدام است تا مؤمنان ایران و جهان امروز با جدیت در مقام منتظران حکومت عدل جهانی موعود(عج) وظایف عملی‌شان را به‌درستی و بصیرت بشناسند و به هدایت اسلامی، رها از سیطره‌ اغوای کفر عمل کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها