در ششمین برنامه «صمیمانه» مطرح شد؛

ضرورت تقویت نشاط اجتماعی برای انسجام اجتماعی

مسئول قرارگاه نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی کشور در ششمین برنامه «صمیمانه» تاکید کرد: ما در پی تقویت نشاط اجتماعی برای تقویت انسجام اجتماعی هستیم و تقویت هویت بومی و محلی را در راستای تقویت هویت ملی می‌دانیم.
مسئول قرارگاه نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی کشور در ششمین برنامه «صمیمانه» تاکید کرد: ما در پی تقویت نشاط اجتماعی برای تقویت انسجام اجتماعی هستیم و تقویت هویت بومی و محلی را در راستای تقویت هویت ملی می‌دانیم.
کد خبر: ۱۳۹۶۴۹۳

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، ششمین برنامه «صمیمانه» با حضور سامان مراد حسینی مدیرعامل رسانه روستا تی‌وی، دکتر علیرضا بابایی مسئول قرارگاه نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی کشور، مدیر رسانه ایران صدا، نماینده و مشاور معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و برخی مدیران ساترا و سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سامان مرادحسینی مدیرعامل سکوی روستا تی‌وی در برنامه «صمیمانه» گفت: این پلتفرم یک vod تصویری-تعاملی است که برای روستاییان کشور برنامه‌سازی می‌کند. مخاطبان این پلتفرم به دو دسته روستاییان و شهرنشینانی که قصد کسب اطلاعات از روستاهای کشورمان که جمعیتی بالغ بر 21 میلیون نفر(یک سوم جمعیت کشور) را تشکیل می‌دهند، تقسیم می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در مدت نزدیک به سه سالی که از افتتاح این پلتفرم می‌گذرد، ارتباط بسیار خوبی با روستاییان کشور برقرار کرده‌ایم. این ارتباط صرفا از طریق رسانه نبوده است بلکه از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیامک، تماس‌های تلفنی و ... صورت گرفته است. امیدواریم ساترا و سایر نهادهای مرتبط کمک‌های بیشتری به ما بکنند تا بتوانیم پلتفرم خود را گسترش دهیم و برنامه‌های جذاب‌تری را برای روستاییان سراسر کشور تولید کنیم.

در ادامه برنامه علیرضا بابایی مسئول قرارگاه نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: ما در این قرارگاه به‌طور جد در پی یک هدف هستیم آن‌هم تقویت نشاط اجتماعی از نگاه انسجام اجتماعی است و تقویت هویت بومی و محلی را در راستای تقویت هویت ملی می‌دانیم.

هادی شریفی نماینده و مشاور معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری نیز عنوان کرد: یکی از موارد مثبت در این رسانه جامعیت آن است و اگر این روند بسط داده شود شاهد اتفاقات خیلی خوبی خواهیم بود.

مهدی شاملو مدیر رسانه ایران صدا در بخشی دیگر از برنامه «صمیمانه» گفت: گاهی نوع روایتی که در رسانه‌ها از روستا وجود دارد و شاید برخی واقعیت‌های زندگی روستایی باعث می‌شود برخی اشخاصی که در روستا زندگی می‌کنند این حس را داشته باشند که هیچ‌گاه به زندگی ایده‌آل خود نخواهند رسید و بنابراین آمال و آرزوهای آنان مهاجرت به شهر می‌شود که در این خصوص یک رسانه روستایی می‌تواند با تولیدات خوب خود روایت مناسبی را از زندگی روستایی ارائه کند.

سید محمد سالم نماینده‌ معاونت امور استان‌های صدا و سیما در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: اگر قرار است کسی روستای خود را در این پلتفرم معرفی کند ترجیحا با لهجه و زبان مختص به خود باشد؛ حتی اگر فرد شناخته شده‌ای هم نباشد هیچ اشکالی ندارد. به‌ طور کل سعی شود در برنامه‌سازی و تولید محتوا از ظرفیت‌های موجود روستاها استفاده شود.

کاظم میراحمدی مدیر حمایت از مالکیت فکری ساترا نیز در این نشست گفت: روستا تی‌وی در تولید محتوا موفق عمل کرده و از منظر مالکیت فکری و حقوقی چند گام فراتر گذاشته است زیرا رسانه‌هایی که تولید محتوا دارند از رسانه‌هایی که به تامین محتوا می‌پردازند، جلوتر هستند و در بحث مالکیت فکری و تعارض منافع مولفان و پدیدآورندگان کمتر به مشکلات حقوقی برمی‌خورند.

تعداد بازدید : 6
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها