هرسال با آمدن ماه بهمن و ایام دهه فجر، برنامه‌های تلویزیون رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد. پخش تصاویر سیاه و سفید و گاه رنگی مربوط به حوادث انقلاب و آن سرود‌های معروف که همه‌ را از حفظ هستیم، خاطرات صوتی - تصویری ذهن‌مان را زیر و رو می‌کند اما برای کودکان دیروز که بزرگسالان امروز هستند، دهه فجر پیش از هر چیز دیگر یادآور برنامه‌های شاد و مفرحی است که در دو نوبت صبح و عصر از تلویزیون پخش می‌شد تا همه بچه‌ها بتوانند آنها را تماشا کنند.
کد خبر: ۱۳۹۶۲۸۳

برنامه‌هایی که الان به نوستالژی تبدیل شدند. بنابراین تلویزیون قاب خاطره است و مردم خاطرات زیادی از جعبه جادو دارند.

طی این سال‌ها برنامه‌سازان در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های خاطره‌انگیزی را برای مخاطبان تهیه و روانه آنتن کرده‌اند که هر کدام از آنها برای بینندگان خاطرات زیادی را به جا گذاشتند. امسال هم طبق سنن گذشته برنامه‌های متنوعی برای پخش آماده شده است. برنامه‌های ترکیبی، گفت‌وگومحور، مستند، فیلم سینمایی و... از جمله تولیداتی است که در ایام‌ا... دهه فجرامسال روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود. مرور رخدادهای ایام پیروزی انقلاب، بازخوانی مبارزات انقلابیون با رژیم منحوس پهلوی و تبیین آرمان‌های انقلاب در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب رویکرد شبکه‌هاى سیما در این ایام خواهد بود.

روایت روزها و جشن‌های انقلاب

شبکه یک سیما طبق سنن سال‌های گذشته برنامه‌هایی در قالب‌های متفاوت را برای مخاطبان آماده کرده است. در این باره می‌توان به برنامه «شتاب» اشاره کرد که با موضوعات مختلف پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشمندان و متخصصان ایران اسلامی را در این ایام به تصویر می‌کشد. مستند «روزهای انقلاب» به مصاحبه و گفت‌وگو با عکاسان و فیلمبرداران دوران انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشورمان اختصاص دارد. «ایران امروز» برنامه‌ای گفت‌وگومحور است که به بررسی و تحلیل وقایع روز ایران (گفتمان انقلاب اسلامی، استقلال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... بر اساس داشته‌های هویتی و دینی) می‌پردازد. «جشن‌های انقلاب» به بازنمایی جشن‌های پیروزی انقلاب در مکان‌های نمادین پیشرفت کشور در استان‌های مختلف اختصاص دارد. انیمیشن «خاطرات پیشرفت» داستان‌های کوتاه از پیشرفت ایران اسلامی را به تصویر درآورده است. برنامه «سرودهای انقلابی»، مستند گزارشی «رویانا (مثبت رویان)» ،برنامه گفت‌وگومحور «ایران‌فکر» ،برنامه‌های تامینی «بانگ آزادی» و «انقلاب و مسجد» نیز در این ایام روی آنتن می‌رود.

روزهای فجر با طعم صبحانه ایرانی

«صبحانه ایرانی» که برنامه صبحگاهی شبکه دو سیماست به مدت ۸ روز در خصوص ایام‌ا... دهه فجر ویژه‌برنامه خواهد داشت. «پاورقی» متناسب با سال ۱۳۵۵ و مباحث آن طراحی شده است که در چهار قسمت روی آنتن می‌رود. برنامه ترکیبی «سند باد» برنامه‌ای گفت‌وگومحور است که با اتباع خارجی درباره ایران صحبت کرده است. همچنین برنامه «برسد به دست امام» نیز در این ایام روی آنتن می‌رود.

شبکه ۳/بدون توقف با رویانیوم

شبکه سه در برنامه «صبح و نشاط» برگزاری ورزش صبحگاهی را دارد که همراه با جشن هر روز صبح از یکی از استان‌ها پخش می‌شود. ۱۰ قسمت برنامه «جان‌وطن» که به روایت قصه‌های جذاب مردمی‌ از وقایع و تصاویر انقلاب اختصاص دارد نیز در این ایام روی آنتن می‌رود. برنامه «بدون توقف» برنامه‌ای ترکیبی است که با حضور جواد لاریجانی به مباحث دفاع از انقلاب می‌پردازد. سه مستند هر کدام به مدت ۴۰ دقیقه به نقد پهلوی، روایت جنایت‌ها و خیانت‌های پهلوی می‌پردازد. برنامه‌های «سیاست خارجی» در دو قسمت و «گفت‌وگو با اندیشمندان» در ۱۰ قسمت از آنتن شبکه سه در این ایام پخش می‌شود. «رویانیوم» با موضوع دستاوردها و پویش پرچم و سرود افتخار با اجرای گروه‌های سرود از میادین اصلی از دیگر برنامه‌های شبکه برای ایام دهه فجر است.

شبکه ۴/اینجا فرداست!

شبکه چهار هم برنامه‌های متنوعی را برای پخش در نظر گرفته است. برنامه ترکیبی «اینجا فرداست» به مرور قرن گذشته در تقاطع با انقلاب اسلامی، سبک زندگی و ... اختصاص دارد. ویژه‌برنامه جشنواره تئاتر و فیلم فجر هم هر شب گزارشی از این جشنواره‌ها و اخبار و حواشی آن برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. این برنامه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود. «زاویه» به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی از نگاه علوم انسانی می‌پردازد. «نیم‌فاصله» به ابعاد انقلاب ۵۷ در گفت‌وگو با اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌های جهان اختصاص دارد. این برنامه هر شب ساعت ۲۱ پخش می‌شود. «شیوه» دستاوردهای سیاسی و مدنی انقلاب اسلامی را در ساعت ۲۲:۳۰ بررسی می‌کند. برنامه زنده «چشم‌انداز» هر روز ساعت ۱۶ به دستاورد‌های اقتصادی انقلاب اسلامی می‌پردازد. مستند‌های تک و چندقسمتی ویژه شخصیت‌ها و رخدادهای مرتبط با انقلاب اسلامی در این دهه روی آنتن می‌رود.

شبکه ۵/از شهباز تا خیریه اشرف

پخش مجموعه تلویزیونی «شهباز» به کارگردانی حمیدرضا لوافی و تهیه‌کنندگی امیرحسین آشتیانی‌پور و مهدی علی‌نقی‌پور که از ۸ بهمن ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما روی آنتن رفته، ادامه خواهد داشت. ویژه‌برنامه «پرچم بالاست» در هفت قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و اجرای هومن ستوده در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود. شبکه پنج سیما در طول برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هر روز ساعت ۱۲ مهم‌ترین اخبار این جشنواره را رصد و تقدیم نگاه مخاطبان می‌کند.

مستند سیاسی «خیریه اشرف» با محوریت واکاوی فساد مالی سازمان مجاهدین خلق به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید تفرشی از ابتدای بهمن ساعت ۲۲ از قاب شبکه پنج سیما روی آنتن رفته است. واحد تامین برنامه شبکه پنج سیما در ایام دهه مبارک فجر با جشنواره شبانه فیلم‌های سینمایی هر شب ساعت ۲۴ مهمان نگاه گرم مخاطبان می‌شود. این جشنواره از ابتدای بهمن شروع و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. جشنواره شبانه فیلم‌های سینمایی هر شب ساعت ۲۴ با پخش یکی از آثار برتر سینمای هند تقدیم مخاطبان می‌شود. مستند تامینی «پاسخ به تاریخ» به واکاوی و راستی‌آزمایی روایت‌هایی از دوران سلطنت پهلوی که در فضای عمومی و مجازی مطرح شده است، می‌پردازد. همچنین مستند «پرتره» نیز در ایام انقلاب از شبکه پنج تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود. مجله خبری و صبحگاهی «سلام تهران» که هر روز از ساعت ۸ تا ۱۰ تماشایی می‌شود، از ابتدای دهه مبارک فجر ویژه جشن انقلاب مهمان خانه مخاطبان می‌شود. برنامه «در شهر»، «در استان» نیز ضمن تهیه گزارش از پیشرفت‌های شهری پس از انقلاب اسلامی ایران، گزارش‌های ویژه‌ای از برنامه‌های دهه فجر در سطح استان خواهد داشت.گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما، برنامه‌های «رنگین‌کمان» و «به خانه برمی‌گردیم» را در ایام جشن انقلاب روی آنتن می‌برد.
برنامه به خانه برمی‌گردیم هر روز ساعت ۱۶:۲۰ از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود. برنامه ظهرگاهی «تا نیایش» نیز در این ایام معطوف به این مناسبت خواهد بود.

شبکه آموزش/واکنش سریع دکتر سلام

شبکه آموزش همچون دیگر شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌های متنوعی را برای پخش در نظر گرفته است. «پویش ایران ۱۴۳۰» پویشی است که با پخش ویدئوهای ارسالی مردم با موضوع امیدبخشی در این ایام‌ا... روی آنتن می‌رود. برنامه «واکنش سریع» شامل آیتم‌هایی مرتبط با تاریخچه انقلاب اسلامی، چهره‌های موثر و همچنین دستاوردهای انقلاب اسلامی تولید و پخش خواهد شد. برنامه گفت‌وگومحور «دکتر سلام» در گفت‌وگو با مسئولان وزارت بهداشت به ارائه گزارشی از پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان می‌پردازد. در برنامه «رویش» به مسائل مربوط به کشاورزی قبل و بعد از انقلاب پرداخته خواهد شد. «رادیکال» در هفت قسمت دستاوردهای علمی کشور در حوزه فضا، پزشکی، فناوری و ... را معرفی می‌کند و با چهره‌های موثر در این حوزه گفت‌وگو خواهد کرد. در برنامه «پرستاره» به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت جوانان موفق در عرصه‌های مختلف علمی فرهنگی و اختراعات و نوآوری‌های آنها پرداخته می‌شود. برنامه «آوا نوا» به موضوع حماسه در ادبیات به ویژه انقلاب اسلامی به همراه موسیقی‌های حماسی پرداخته می‌شود. برنامه «صبحی دیگر» با دعوت از مهمانان حوزه انقلاب اسلامی روایتی تاریخی انقلاب و دستاوردهای آن را بازگو می‌کند. «مدرسه تلویزیونی ایران» با افق عدالت آموزشی در پهنه ایران اسلامی و با فعالیت‌های مرتبط مناسبتی در سه‌ماهه دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ پربار و پرتوان به کار خود ادامه می‌دهد. در این ایام دکور برنامه متناسب با حال و هوای جشن پیروزی انقلاب طراحی شده است.

شبکه قرآن/قرارگاه بچه مسلمانان

ویژه‌برنامه «منم بچه‌مسلمان» با موضوع دهه فجر انقلاب اسلامی در روزهای ۱۲ و ۲۲ بهمن در ساعت ۱۰:۴۵ و ۱۶ برای کوکان و نوجوانان به اجرای برنامه در سالن آمفی‌تئاتر کوثر می‌پردازد. همچنین عوامل این برنامه در روز ۲۲ بهمن مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در راهپیمایی یوم‌ا... ۲۲ بهمن به صورت زنده برنامه خود را اجرا می‌کنند.

در ایام‌ا... دهه مبارک فجر ویژه‌برنامه «قرارگاه» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر شب ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش خواهد شد. در این ویژه‌برنامه با حضور استاد قاسم تبریزی به بررسی موضوع اسلام‌ستیزی در زمان پهلوی اول و دوم خواهیم پرداخت. در هر برنامه از خاطرات ائمه محترم جمعه در زمان انقلاب بهره خواهیم برد. این برنامه که در گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما و به تهیه‌کنندگی میثم آقابیگی تهیه و تولید شده است با اجرای مهدی صفری پخش می‌شود. «تسبیح» و «تقرب» از دیگر برنامه‌های شبکه در این ایام است. برنامه «عصر نادر» در ایام‌ا... دهه فجر به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بین‌الملل با حضور مبلغان کشورهای مختلف جهان می‌پردازد.

شبکه سلامت/کشیک سلامت را تماشا کنید

شبکه سلامت سیما برنامه‌های متنوعی برای پخش در نظر گرفته است که همسو با ماموریت‌های این شبکه است. برنامه‌های «دستاورد» و «پیرانه‌سر» ویژه این ایام روی آنتن شبکه سلامت می‌رود. همچنین برنامه‌های «پنجره باز»، «مادر و کودک»، «مثبت سلامت»، «کشیک سلامت»، «ضربان» و «دوربین سلامت» منعطف با این ایام روی آنتن می‌روند.

شبکه افق/ دستاوردهای علمی در خونه خودتونه

برنامه «پازل» درباره دستاورد‌های علمی است که فعالیت‌هایی که به مرحله‌ای از تولید و کار اقتصادی رسیده اند، معرفی می‌کند، در این ایام روی آنتن شبکه افق می‌رود. «ایران‌نامه» با مقایسه‌کردن امکانات و پیشرفت‌های شهرهای مختلف کشور در چهل سال گذشته، پخش می‌شود. «خاطرات محله ما» خرده‌قصه‌هایی از نوجوان‌هایی است که از دوران صدر انقلاب خاطراتی را بیان می‌کنند، در این ایام روی آنتن می‌رود. «فرامتن» هر روز ساعت ۱۹:۳۰ به بررسی اخبار روز اختصاص دارد. «جهان‌آرا» هم به بررسی چالش‌های سیاسی داخلی می‌پردازد که شنبه ‌و دوشنبه در ایام دهه فجر ساعت ۲۲ از شبکه افق پخش می‌شود. «خونه خودتونه» که به خانواده و سبک زندگی اختصاص دارد، هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌شود. «عیار» نیز مربوط به تحلیل‌های اقتصادی روز است که در این دهه سه‌شنبه ساعت ۲۲ پخش می‌شود. همچنین دو برنامه «مدرسه همت» که مروری دارد به فعالیت‌های پرورشی مدارس و برنامه «مردمانه» هم خاطرات فعالیت‌های مردمی را بازگو می‌کند، در این دهه روی آنتن می‌روند.

شبکه جام‌جم/برگی از یک کتاب

شبکه جام‌جم هم برای مخاطبان در این ایام برنامه‌های متنوعی را پخش می‌کند. برنامه «ایران سربلند» در ۱۲ قسمت به مقایسه تطبیقی بین پیشرفت‌های کشور در ۱۲ حوزه موضوعی قبل و بعد انقلاب می‌پردازد و ترسیم چشم‌انداز آینده در آن موضوع، طبق آمار و اطلاعات رسمی سازمان‌های جهانی را روایت می‌کند. مستند «تاریخ‌سازان» هم پخش می شود. مستند «مه‌زاد» با محوریت معرفی زنان موفق در عرصه علمی و به تصویر‌کشیدن جایگاه زنان در جمهوری اسلامی و اهتمام نظام به فراهم‌کردن زمینه رشد و پیشرفت اجتماعی و علمی بانوان ایرانی روی آنتن شبکه جام‌جم می‌رود. مسابقه «محله ایرانی» درباره برپایی مسابقه در مدارس ایرانی خارج از کشور در حوزه خلیج فارس و نشان‌دادن شور و اشتیاق نسل جدید ایرانیان ساکن خارج در کشور در ایام دهه فجر است. «شکوفه‌باران» جشنی با حضور عروسک‌ها و بازیگران حوزه کودک در ایام دهه فجر و برپایی استیج در روز راهپیمایی ۲۲بهمن در مسیر خیابان انقلاب و اجرای برنامه برای کودکان حاضر در مراسم سالگرد انقلاب خواهد بود.برنامه «برگی از یک کتاب» در ۴۰قسمت پنج دقیقه ای از آنتن شبکه جام‌جم در ایام دهه فجر پخش می‌شود. همچنین این شبکه فیلم‌های مرتبط با انقلاب و جشنواره دهه فجر را برای علاقه‌مندان به هنر هفتم پخش می‌کند. مستند کوتاه «بدون شرح» کاری از گروه سیاسی در مورد عملکرد رژیم پهلوی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از زبان مقامات رژیم پهلوی به صورت میان‌برنامه پخش می‌شود. «کنکاش» در مورد دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی ایران و بررسی تبعات وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا در سه برنامه در این ایام به صورت زنده پخش می‌شود.

شبکه نمایش/ گردهمایی هنرمندان و منتقدان

برنامه «هفت» در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر از شبکه نمایش پخش می‌شود. این برنامه از هنرمندان، منتقدان و مسئولان فرهنگی و هنرى در حوزه سینما، برای گفت‌وگو، نقد، تحلیل و بررسی فیلم و سینما دعوت می‌کند. برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی از دو بخش اصلی تشکیل شده؛ در نیمه اول برنامه شاهد میزهای موضوعی مبتلابه صنعت تصویر ایرانی هستیم و در آن موضوعاتی چون «ژانرهای مغفول»، «امر ملی و هویت ایرانی»، «اقتباس و ادبیات» و... پرداخته می‌شود. در فصل جدید برنامه هفت کمی فراتر از مسائل صنفی سینمای ایران، به آنچه مسیر پیش‌روی صنعت تصویر ایرانی را تسطیح می‌کند، پرداخته می‌شود. این قسمت با حضور کارشناسان مرتبط و مربوطه تدارک دیده شده است. در بخش دوم که بخش اصلی برنامه است، میز نقد آثار حاضر در جشنواره چهل‌و‌یکم را خواهیم داشت که با دعوت منتقدان بحث و تبادل نظر خواهد شد. برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از ۱۲ بهمن تا پایان جشنواره هر شب ساعت ۲۳ به مدت ۱۲۰ دقیقه به صورت زنده از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

شبکه امید/ تجربه تریبون آزاد

«باشگاه امید» از طریق دعوت از مهمان‌ها، استفاده از میان‌برنامه‌های مرتبط و پلاتوی مجری به موضوع مورد نظر می‌پردازد. این برنامه با اجرای علیرضا صادقی شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱پخش می‌شود. آیتم‌های «تریبون آزاد» با حضور در میان جمعی از نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان مدارس، نظرات آنان را در خصوص موضوعاتی طرح می‌کند و فضایی برای طرح مطالبات و مسائل آنان به ویژه مسائل مرتبط با این مناسبت خاص یعنی دهه فجر و پیروزی انقلاب و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی جویا می‌شود.«نورا» به تهیه‌کنندگی معین امید کوثرطلب ویژه‌برنامه مناسبتی شبکه امید است که از طریق پرداخت مستقیم به موضوع و دعوت از مهمانان و چهره‌های مختلف به بحث مورد نظر می‌پردازد. «هم‌ارتفاع» با اجرای قاسم اکبری به گفت‌وگوی صریح و بی‌واسطه با مسئولان مرتبط با حوزه نوجوانان می‌‌پردازد.«نسل قاسم» با اجرای امیرحسن شاه‌تیموری در فصل دوم خود، به برجسته‌سازی و مطرح‌کردن گروه‌های جهادی به ویژه گروه‌های جهادی نوجوان در حوزه‌های مختلف اختصاص دارد.

شبکه کودک/پاشو پاشو کوچولو

برنامه «برپا» به معرفی دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی در قالب نمایش اختصاص دارد که از شبکه کودک پخش می‌شود. انیمیشن «روح شاه» تولید مرکز همدان، برنامه «پاشوپاشو کوچولو» از جمله ویژه‌برنامه‌های دهه فجر شبکه کودک است.همچنین پویش «ایران عزیزم» با هدف هویت ملی و پرچم ایران توسط شبکه کودک برگزار می‌شود.همچنین جشنواره زمستانی شبکه کودک با تغییر کنداکتور شبکه نهال از دهه فجر آغاز خواهد شد.

مرکز پویانمایی صبا/ تلخند پاییز گرم

مرکز پویانمایی صبا به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی تولیدات مناسبتی خود را در هفت عنوان انیمیشن در ۱۱۴قسمت و در مدت زمان ۱۳ساعت برای نمایش در این دهه به شبکه‌های مختلف سیما ارسال کرده است. مجموعه‌های انیمیشن «پاییز گرم»، «تلخند»، «پاییز گرم (سینمایی)»، «طلایه»، «روزگار حماسه»، «میرزا جان» و دیگر کلیپ‌های مناسبتی دهه فجر عناوین ارسالی است. مجموعه «پاییز گرم» در ۱۲قسمت ۲۰دقیقه‌ای با تکنیک سه‌بعدی رایانه‌ای طراحی و تولید شده به ماجراهای کودکی روستایی در پاییز سال۱۳۵۷ می‌پردازد که برای یافتن پدرش راهی تهران می‌شود. این کودک روستایی در تهران با ماجراها و اتفاقاتی غیرمنتظره مواجه می‌شود. ماجراهایی که با پیچ و خم‌ها و حوادث گوناگون به انقلاب اسلامی و ۲۲بهمن ختم می‌شود. «تلخند» به صورت میان‌برنامه تفریحی و سرگرمی در ۲۹قسمت یک‌دقیقه‌ای با تکنیک کات‌اوت تولید شده است.مجموعه «میرزاجان» در ۱۶قسمت ۱۶دقیقه‌ای با تکنیک دوبعدی تولید شده و ماجرای آن پیرامون حوادث و رویداد‌های مهم دوران رضاشاه پهلوی بوده و نیز به بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی و سیاسی آن دوران می‌پردازد.

شبکه مستند/ به دنبال جاسوسان صنعتی

مستند «اقتصاد پهلوی» در این دهه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این مستند به مسائل مالی و حوزه‌هایی همچون کلیات بودجه، تورم، بی‌عدالتی و نابرابری اقتصادی در دوران پهلوی اختصاص دارد. دو مستند «تجهیزات نظامی» و «جاسوسان صنعتی» نیز در این ایام روی آنتن می‌رود. مستند جاسوسان صنعتی به کارگردانی مجتبی میناوند درباره جاسوسانی است که وارد حوزه صنایع کشور می‌شوند و با نفوذشان خرابکاری‌هایی را در آن صنعت اعمال می‌کنند. این مستند با پژوهش‌های گسترده، بسیاری از این جاسوسی‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ که بیشتر آنها مربوط به بعد از جنگ‌ جهانی دوم است. میناوند در این مستند نیز مانند مستند موفق قبلی خود «جنگ، ظهور غول‌های صنعتی نظامی» دست روی موضوع حساسی گذاشته که کمتر کسی تا به حال سراغ آن رفته ‌است. این مستند آماده پخش از شبکه مستند سیماست.

شبکه نسیم/ روایت خاطرات انقلاب شیرین

«خانه جلال» که به تحلیل جریان‌های فرهنگی پیش و پس از انقلاب اختصاص دارد، در این دهه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. «دیدی نو»، «خاطرات انقلاب شیرین»، «طنزستان»، «نسیم آوا»، «نسیما»، «صعود» و «هفت ترانه» از دیگر برنامه‌های این شبکه در ایام دهه فجر است. «خاطرات انقلاب شیرین» گزارشی از خاطرات انقلاب است و منتخب برگزاری جشن‌ها در استان‌ها را نمایش می‌دهد. «طنزستان» به طنزهای ارسالی از استان‌ها می‌پردازد. «نسیم آوا» مربوط به آهنگ‌ها و موسیقی‌های انقلابی است. «نسیما» هم برنامه دوربین مخفی با موضوعات انقلاب اسلامی است. «صعود» به دستاوردهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. «هفت ترانه» راجع به ترانه‌های انقلابی با رویکرد استانی است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها