اتحادیه‌اروپا به تیک‌تاک فشار می‌آورد تا از قانون خدمات دیجیتال (DSA) که به تازگی به تصویب رسیده‌است پیروی کند. هدف DSA بهبود تعدیل محتوا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله ایجاد شفافیت در مورد چرایی حذف برخی محتواها و نحوه هدف قرار دادن تبلیغ‌کنندگان، کاربران است.
کد خبر: ۱۳۹۶۱۷۳

کمیسر اروپایی اعلام کرده‌است که تیک‌تاک باید خیلی زودتر از مهلت اول سپتامبر شروع به رعایت قوانین جدید کند. طبق مقررات جدید، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تا ۶ درصد درآمد سالانه خود جریمه شوند و ممکن است اوضاع به ممنوعیت فعالیت این پلتفرم در اتحادیه‌اروپا منتهی شود. 
کمیسر اروپایی به Chew گفت: «تیک تاک با مخاطبان جوان‌تر، مسئولیت بیشتری هم دارد.» سخنگوی تیک‌تاک، در توییتی اعلام کرد این پلتفرم متعهد به پیروی از قوانین DSA، GDPR  و آیین‌نامه عمل در مورد اطلاعات نادرست است.
برتون یک پست وبلاگی با عنوان «آیا برخی رسانه‌های اجتماعی یک گرگ در لباس میش هستند»نوشت و از پلتفرم‌هایی با «ویدئوهای کوتاه با موسیقی جذاب، روال رقص و جلوه‌های بصری جذاب» یاد کرد. این پست به نگرانی‌ها در مورد داده‌های کاربران اتحادیه‌اروپا که به خارج از اتحادیه‌اروپا ارسال می‌شوند و این‌که چگونه DSA قصد دارد فضای دیجیتال امن‌تری برای همه کاربران اروپایی، به‌ویژه کاربران جوان‌تر ایجاد کند، می‌پردازد.
این اپلیکیشن ویدئوی کوتاه که متعلق به شرکت فناوری چینی بایت‌دنس است، در سه سال گذشته برای مقابله با نگرانی‌های ایالات متحده در مورد این‌که آیا می‌توان به داده‌های شخصی شهروندانش دسترسی داشت و محتوای آن توسط حزب چین یا هر نهاد دیگری تحت نفوذ پکن دستکاری می‌شود، کار کرده‌ است.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها