«بی‌کرانه» سواحل ایران
گفت‌و‌گوی «جام‌جم» با محمد شکیبانیا، تهیه‌کننده

«بی‌کرانه» سواحل ایران

طی هفته‌های اخیر، مطالبه‌ای با موضوع توقف بازپخش سریال آقای گرفتار در رسانه‌های مختلف فضای مجازی دست به دست می‌شود. استدلال مخالفان این است که این سریال بدی‌های فرزند زیاد را انعکاس می‌دهد که مخالف سیاست فرزندآوری و افزایش جمعیت است.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۳۰

اما در همان روزهای حاشیه‌سازی، مدیر پخش آی‌فیلم واکنش نشان داد که براساس درخواست مکرر مخاطبان برای پخش این سریال، پس از بررسی هر دو فصل آن به این جمع‌بندی رسیدیم که برخلاف فصل اول که در آن شاهد انعکاس مشکلات فرزندآوری هستیم در فصل دوم بر موضوعاتی مثل تحکیم خانواده، نقش فرزندان در ایجاد نشاط در خانواده، اهمیت و لزوم فرزندآوری و رویکردهای مثبتی از این دست تأکید شده‌است. لذا پخش فصل اول از دستور کار شبکه خارج شد و پخش فصل دوم آن در دستور کار  شبکه قرار گرفت.
سریال «آقای گرفتار» مجموعه تلویزیونی است که نخستین سری آن به کارگردانی حسن اکلیلی  سال 1370 تولید و از شبکه یک پخش شد. بعدها در سال‌های 83 و 84 سری دوم این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی اکبر منصور فلاح و تهیه‌کنندگی حسن اکلیلی ساخته شد.آقای گرفتار صاحب فرزندان 9 قلو شده و ایشان تمام تلاشش رسیدگی به خانواده است. مشکلات کاری و گرفتاری‌ها نیز به‌صورت طنز انعکاس  داده می‌شود.
این سریال نشان می‌دهد می‌توان حتی مورد نامعمول 9 قلو را با برنامه تربیتی صحیح، مدیریت کرد و فرزندانی صالح و شایسته تقدیم جامعه کرد، چه برسد به تعداد چهار، پنج نفره فرزندان که می‌توانند در فواصل زمانی مختلف به جمع خانواده بپیوندند.
در برخی خبرها آمده است سری سوم این سریال در حال ساخت است؛ امیدواریم سری سوم این سریال، نشان‌دهنده موفقیت آقای گرفتار در تربیت فرزندان باشد و در این سریال الگوی موفقی را برای تربیت فرزندان و حل تعارضات ارائه دهند. مشخص نیست که چرا دنبال توقف و حاشیه‌سازی برای آقای گرفتار تلویزیونند اما هرچه هست اگر یک نگاه چند بعدی به مسائل فرهنگی حاکم شود و چالش‌های حوزه جمعیت و خانواده را مورد مطالعه قرار دهند دیگر این انتظار را ندارند سریال آقای گرفتار ادامه پیدا نکند  یا پخش آن متوقف شود. 
این سریال در عین دردسرهای حسن اکلیلی بازیگر سریال، زیبایی‌های خانواده و فرزندآوری را هم نشان می‌دهد. اگر زیبایی‌ها را به برخی از حواشی بی‌مورد ترجیح بدهیم، تماشای این سریال دلچسب‌تر خواهد شد.

منبع: ضمیمه قاب‌کوچک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها