بررسی جشنواره فیلم فجر از نگاه سینماگران (۹)

آرمان‌های انقلاب را از طریق جشنواره فجر اشاعه دهیم

کد خبر: ۱۳۹۵۸۸۹
نویسنده اکبر حر - کارگردان سینما

توقع امت انقلابی ایران اسلامی و جامعه سینمایی کشور این است که با ایجاد تغییرات اساسی در جشنواره فیلم فجر در راستای اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد. ما قبل از برگزاری هر رویدادی باید بدانیم برگزاری آن چه نفعی برای فرهنگ و هنر کشورمان دارد؛ چه اتفاقاتی در آن می‌خواهد رقم بخورد و چه دستاوردی برای کشورمان در پی دارد؛ متأسفانه چنین تفکر و برنامه‌ریزی‌ای را کمتر شاهد بودیم.

ما باید زیرساخت‌های فرهنگی کشورمان را گسترش دهیم و اهداف درازمدتی را برای برگزاری جشنواره‌ها در نظر بگیریم و تنها از آن طریق است که می‌توانیم موثر واقع شویم.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که یکایک سینماگران و سلبریتی‌هایی که طی ماه‌های اخیر چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی علیه نظام، اسلام، انقلاب و امت انقلابی ایران اسلامی فعالیت کردند و موضع گرفتند نباید جایی در جشنواره فیلم فجر داشته باشند مگر آن‌که نادم شده باشند و عذرخواهی رسمی و عمومی کنند تا بتوانند در این جشنواره حضور یابند. زیرا ما نباید در جشنواره فجر انقلاب اسلامی خواسته‌های دشمنان را پیاده‌سازی کنیم. همه ما به‌خوبی می‌دانیم که برخی آثار سینمایی که هیچ قرابت و سنخیتی با فرهنگ ملی و انقلابی ما ندارد، طراحی دشمن است و ما باید با هوشیاری کامل از کنار این جریان عبور کنیم.معتقدم اگر ما بخواهیم در جشنواره فجر انقلاب اسلامی شیوه و روش جشنواره‌های غربی را الگو قرار دهیم و فکر کنیم این کار الزامی است همان بهتر که اصلا جشنواره‌ای برگزار نکنیم. مدیران سینمایی و دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر باید آگاه باشند که استانداردهای جشنواره بین‌المللی در کشور ما باید براساس معیارهای اسلامی و انقلابی باشد. ما باید در پی آن باشیم که در جشنواره‌مان دست دشمنان را رو کرده و شر آنها را کم کنیم. جشنواره فجر انقلاب اسلامی باید پایگاهی برای فیلم‌های ظلم‌ستیز باشد و درواقع ما باید از ابزار سینما در راستای پیشبرد و ترویج اهداف نظام اسلامی استفاده کنیم و به‌ویژه انتخاب فیلم‌های خارجی در بخش بین‌الملل این رویداد هم باید در راستای همین هدف باشد. به نظرم برگزاری شوآف‌هایی نظیر فرش‌قرمز، مراسم فتوکال و ... هم سنخیتی با جشنواره فجر ندارد. حضور سلبریتی‌های اغتشاشگر و آشوب‌طلب و برگزاری مراسم‌هایی مانند فرش‌قرمز با عنوان جشنواره فجر که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی است در تضاد محتوایی قرار دارد. مدیران برگزاری این جشنواره باید مراقب نفوذ فرهنگی بیگانگان باشند و با هر کاری که مشابه جشنواره‌های غربی است مخالفت کنند. درحقیقت ما نباید در جشنواره فجر انقلاب اسلامی خواسته‌های دشمنان را پیاده‌سازی کنیم. همه ما به‌خوبی می‌دانیم که برخی آثار هم که تولید می‌شود، هیچ قرابت و سنخیتی با فرهنگ ملی و انقلابی ما ندارد و درواقع طراحی دشمن است و ما باید با هوشیاری کامل با آنها برخورد کنیم. آنچه بسیار مهم است و متأسفانه سال‌هاست مورد غفلت مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور قرار گرفته، این است که جشنواره فجر باید محلی برای مبارزه با استکبار جهانی باشد. ما باید مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را در رأس کارهای این رویداد سینمایی قرار داده و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را از طریق این جشنواره به دنیا اشاعه دهیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها