یکی از شرکت‌های تابعه شرکت کشتی‌سازی دولتی چین(CSSC) قطعات بزرگ‌ترین و قدرتمندترین توربین بادی جهان را رونمایی کرده است، محصولی 18مگاواتی که بالاتر از راه‌اندازی اخیر یک توربین 16مگاواتی توسعه‌یافته توسط دیگر شرکت‌های چینی است.
کد خبر: ۱۳۹۴۴۹۰

در مراسمی در پارک صنعتی در استان شاندونگ چین از توربین جدید رونمایی شده است و این واحد 18 مگاواتی دارای روتوری با قطر 260 متر خواهد بود که یک قطار دنده‌ای مدولار شده با سرعت متوسط و ژنراتور آهن‌ربای دائمی را تامین می‌کند.
گروه CSSC همچنین روز جمعه برای «بازبینی و مطالعه دستورالعمل‌های مهمی که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به شرکت گروه ارائه کرده جمع شده است». 
این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما باید ماموریت گروه یعنی پیشروی توسعه صنعت، حمایت از ساخت‌وساز دفاع ملی و خدمت به استراتژی ملی را در نظر داشته باشیم که شامل رهبری در توسعه تجهیزات بادی فراساحلی نیز هست.
این شرکت در یک بیانیه خبری گفت توربین H260-18MW سهم بزرگی در بهبود ظرفیت و کارایی و همچنین کاهش هزینه همسطح انرژی مزارع بادی فراساحلی خواهد داشت و دارای چشم‌انداز بزرگی در بازار بادهای پرسرعت و اعماق دریاست.

 شرکت‌های چینی توربین‌های بزرگ‌تر می‌سازند
توربین جدید بزرگ‌تر از طرح‌های سایر شرکت‌های چینی و همچنین قدرتمندتر از ارائه‌های فعلی زیمنس گیم‌سا، وستاس و جنرال الکتریک است. CSSC  در بیانیه خبری خود گفت اجزای توربین «نشان داد که سازنده بر فناوری‌های اصلی توربین‌های بادی دریایی با رتبه بالا و اجزای کلیدی تسلط دارد و صنعت برق بادی فراساحلی جهانی را برای رسیدن به نقطه عطف جدیدی هدایت می‌کند.»
این شرکت که در چونگ‌کینگ در جنوب‌غربی چین مستقر است، گفت که طراحی آن قله توربین بادی دریایی است و آخرین تکامل توربین 16 مگاواتی قبلی آن است. این گروه با اشاره به برنامه چین برای خنثی‌سازی کربن تا سال 2060 گفت این توربین برای ارتقای انتقال انرژی چین و تسریع رسیدن به هدف «30/60» اهمیت زیادی دارد.
این شرکت گفت: «این در نهایت سطح تولید صنعت تجهیزات بادی چین را بهبود می‌بخشد، منجر به ارتقای صنعتی و مزایای اجتماعی و اقتصادی قابل‌توجهی می‌شود و چشم‌انداز وسیعی از صنعتی شدن در کشور را در بر می‌گیرد.»
مدل جدید با «حقوق IP مستقل (مالکیت معنوی) که نرخ ملی شدن (توربین) را بهبود بخشید» با ۸۰درصد اجزای طراحی، ازجمله تیغه، گیربکس و ژنراتور که توسط شرکت‌های تابعه آن تحویل داده می‌شود، توسعه یافته است.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها