لرستان میزبان سه رویداد بزرگ فجر در بهمن ماه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

لرستان میزبان سه رویداد بزرگ فجر در بهمن ماه

خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در ۱۰ ماه آینده ۱۰ رویداد بزرگ فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در استان برگزار خواهد شد
خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در ۱۰ ماه آینده ۱۰ رویداد بزرگ فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در استان برگزار خواهد شد
کد خبر: ۱۳۹۴۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین لرستان منصور احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات لرستان که با موضوع راه‌های تحقق جهاد تبیین و برگزاری ۱۰ رویداد فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در سالن جلسات شهید حیدریان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری دستورالعمل‌های ویژه برای جهاد تبیین داده‌اند.
وی ادامه داد: به دستور مقام معظم رهبری هرکسی به فراخور توان و موقعیتی که دارد باید در راستای جهاد تبیین فعالیت داشته باشد.  
احمدی تصریح کرد: در ۱۰ ماه آینده ۱۰ رویداد بزرگ فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای را با زیرمجموعه‌هایی در استان برگزار می‌کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: مکتب سلیمانی آنقدر تکرار خواهد شد که به عنوان یک الگو در جامعه مطرح شود که در این راستا در قالب رویداد بزرگ راه سلیمانی بیش از ۸۰ برنامه اجرا کردیم.
وی ادامه داد: بهمن ماه رویداد بزرگ فجر را داریم که در این قالب بیش‌ از ۱۰۰ برنامه به صورت مستقیم، مشارکتی و حمایتی برگزار می‌کنیم.
احمدی بیان کرد: در این ایام نگاه ویژه‌ای به هنر در فجر، برنامه‌های فیلم، هنرهای تجسمی و نمایش فجر خواهیم داشت که همراه با روحیه ایجاد نشاط اجتماعی جشن و سرور در برنامه‌ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: برای اسفندماه در آستانه ماه رمضان رویداد بزرگ قرآنی در نظر گرفتیم، با محور قرار دادن فرهنگ، هنر و رسانه این رویداد بزرگ قرآنی را در نیمه دوم اسفندماه داریم.
وی تصریح کرد: امیدواریم در رویداد بزرگ قرآنی بیش از ۲۰۰ برنامه را با اولویت روستاهای محروم، بخش‌های بزرگ، مراکز شهرها مانند اشترینان، سپیدشت، زاغه، ویسیان و ... و روستاهای بزرگی که بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند، برگزار کنیم.
احمدی ادامه داد: برای شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ برنامه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۱ هزار و ۲۷۲ جلد کتاب به مراکز فرهنگی، مدارس، مساجد و ... اهدا شده است.  
وی بیان کرد: در هفته کتاب بیش از ۲۰۰ برنامه برگزار و موفق به کسب رتبه چهارم هفته کتاب در کشور شدیم.
احمدی افزود: ۳۰۶ عنوان کتاب در ۲۵۶ هزار و ۴۱۰ جلد طی ۹ ماهه سال جاری به چاپ رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: ۱۰۰ اثر به دبیرخانه کتاب سال ارسال شد که چهار اثر پذیرفته داشتیم و از آن‌ها تجلیل شد.
وی بیان کرد: در سه ماه گذشته برش مهندسی فرهنگی استان را تهیه و رونمایی و در بین دستگاه‌های اجرایی توزیع کردیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای لرستان در نظر گرفتند که فراخوان داده و ۱۵ طرح ارسال کردیم که بتوانیم مقداری از این مبلغ را جذب کنیم.
احمدی با اشاره به برگزاری پنج جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان و پیگیری جدی مصوبات آن، تصریح کرد: همچنین تاکنون چهار شورای اطلاع رسانی را برگزار کرده‌ایم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها