هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قرار است چه کارهایی برای ما انجام دهد؟

سال درخشش

از نوآوری سونی تا اولین دوربین بدون آینه پاناسونیک

در نمایشگاه CES2023 چه گذشت؟

سونی در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد که روی ساخت یک دسته بازی جدید برای دستگاه پلی‌استیشن 5 است. این دسته بازی را برای افرادی که معلولیت یا نقص جسمی دارند راحت‌تر می‌کند. سونی در وبلاگ خود در این زمینه نوشته است: دسترسی برای ما موضوع مهمی در پلی‌استیشن است و می‌خواهیم به بالا بردن سطح محصولات‌مان در این زمینه ادامه دهیم تا هر گیمری بتواند لذت بازی را تجربه کند. چه گزینه‌های دسترسی قوی در بازی‌های استودیو پلی‌استیشن مانند گاد‌آووار استودیوی سانتا مونیکا یا لست‌آوآس از ناتی‌داگ باشد، چه مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌ها در رابط کاربری کنسول PS4 و PS5، ما مشتاق کاهش موانع برای هر گیمری هستیم.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۶۱
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار

در نمایشگاه CES، مرحله بعدی کار خود در این زمینه برای دسترسی بیشتر به بازی‌ها را اعلام کردیم: پروژه لئوناردو برای پلی‌استیشن 5. این پروژه که با مشارکت‌ کلیدی کارشناسان افزایش دسترسی، اعضای انجمن و توسعه‌دهندگان بازی توسعه یافته است، نام رمز ما برای یک دسته بازی جدید است که تنظیمات زیادی را می‌توان روی آن اعمال کرد. این دسته بازی به بسیاری از بازیکنان دارای معلولیت کمک کند تا بازی‌ها را راحت‌تر و در زمان طولانی‌تر انجام دهند. از طریق گفت‌وگو با کارشناسان افزایش دسترسی و سازمان‌های فوق‌العاده‌ای مانند ایبل‌گیمرز، اسپیشیال افکت و استاک‌آپ، ما یک دسته بازی قابل تنظیم طراحی کرده‌ایم که با بسیاری از لوازم جانبی شخص ثالث کار می‌کند و با کنسول PS5 ادغام می‌شود تا راه‌های جدیدی را برای بازی باز کند. این کار برای مقابله با چالش‌های رایج بسیاری از بازیکنان با دسته بازی نسخه محدود است، از جمله دشواری در نگه‌داشتن دسته بازی برای مدت طولانی، فشار دادن دقیق دکمه‌ها یا ماشه‌ها، یا قرار دادن بهینه شست‌ها و انگشتان روی یک دسته بازی استاندارد.

 تجربه بازی با دسته بازی قابل تنظیم
سفارشی‌سازی‌های سخت‌افزار پروژه لئوناردو برای PS5 مثل یک بوم نقاشی برای گیمرهاست تا تجربه بازی خود را بسازند. این پروژه شامل یک کیت قوی از اجزای قابل تعویض، از جمله انواع درپوش‌ها و دکمه‌های آنالوگ در اشکال و اندازه‌های مختلف است. بازیکنان می‌توانند از این مؤلفه‌ها برای ایجاد مجموعه گسترده‌ای از طرح‌بندی‌های کنترلی استفاده کنند و فاصله از صفحه بازی را می‌توان مطابق با ترجیح بازیکن تنظیم کرد. این مؤلفه‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند پیکربندی مناسبی برای قدرت، دامنه حرکت و نیازهای فیزیکی خاص خود پیدا کنند. در سفارشی‌سازی نرم‌افزاری هم بازیکنان در کنسول PS5 مجموعه‌ای از گزینه‌ها را برای تطبیق تجربه بازی در اختیار دارند. 

 نقشه برداری دکمه‌ای
دکمه‌های دسته بازی را می‌توان برای هر عملکرد پشتیبانی شده برنامه‌ریزی کرد و چند دکمه را می‌توان به همان عملکرد نگاشت کرد. برعکس، بازیکنان می‌توانند دو عملکرد را روی یک دکمه تنظیم کنند.

 کنترل پروفایل‌ها
بازیکنان می‌توانند تنظیمات دکمه برنامه‌ریزی شده خود را به‌عنوان پروفایل‌های دسته بازی ذخیره کنند و با فشار دادن دکمه پروفایل به‌راحتی بین آنها جابه‌جا شوند. حداکثر سه نمایه کنترلی را می‌توان در هر زمانی که بخواهد توسط بازیکن از کنسول PS5 خود ذخیره کرده و به آن دسترسی داشته باشد. همچنین می‌توان به‌طور مشترک با سایر دستگاه‌ها و لوازم جانبی کار کرد. پروژه لئوناردو را می‌توان به‌عنوان یک دسته بازی مستقل استفاده کرد یا با کنترلرهای بی‌سیم اضافی جفت کرد. حداکثر دو دسته بازی پروژه لئوناردو و یک دسته بازی بی‌سیم دوئل سنس را می‌توان با هم به‌عنوان یک دسته بازی مجازی استفاده کرد که به بازیکنان اجازه می‌دهد دستگاه‌ها را مطابق با نیازهای گیم‌پلی خاص خود ترکیب و مطابقت دهند یا به صورت مشترک با دیگران بازی کنند.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها