مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

نمایشگاه بزرگ کتاب در لرستان بهمن ماه برپا می‌شود

خرم آباد-جام جم آنلاین-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برپایی رویداد نمایشگاه کتاب در استان در بهمن ماه خبر داد
خرم آباد-جام جم آنلاین-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برپایی رویداد نمایشگاه کتاب در استان در بهمن ماه خبر داد
کد خبر: ۱۳۹۳۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین لرستان منصور احمدی در آیین تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره انتخاب کتاب سال لرستان و رونمایی از کتاب سال در حوزه قرآن و عترت، اظهار کرد: عرصه خدمت‌رسانی لحظات شیرینی دارد که همنشینی با فرهیختگان از شیرین‌ترین لحظات آن است.
وی افزود: دین اسلام بر پایه دانایی، علم و دانش استوار بوده که ستون دانایی نیز کتاب است و بر همین اساس لفظ جلاله کتاب با مشتقات آن ٢۵٠ بار در قرآن به کار برده شده.
احمدی گفت: در نهمین دوره جایزه کتاب سال استانی لرستان، آثار در موضوعات ده‌گانه رده‌بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در این دوره در مجموع ۱۰۰ عنوان کتاب مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: پس از داوری مرحله اول ۱۲ عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت که از میان آثار یاد شده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر از سوی حداقل دو نفر از داوران چهار عنوان «برگزیده» و پنج عنوان کتاب «شایسته تقدیر» شناخته شد.
وی گفت: از ابتدای کسب مسئولیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از اولویت‌های کاری را تبیین و ترویج فرهنگ کتاب خوانی گذاشتیم و در این زمینه دست یاری به سوی فعالان حوزه کتاب دراز می‌کنیم.
احمدی با بیان اینکه میزان سنجش دانایی مردم و اعتلای فرهنگ هر قوم و جامعه با میزان کتاب سنجیده می‌شود، عنوان کرد: هر چه ارتباط با کتاب بیشتر باشد مردم اندیشمندتر هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه سیاست راهبردی این اداره‌کل ترغیب و تشویق امر کتاب است، تصریح کرد: در بهمن ماه رویداد بزرگ کتاب را در دو بخش در لرستان خواهیم داشت؛ یکی بخش فروش نمایشگاه کتاب است که با حضور ٣٠٠ ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بخش اصلی رویداد کتاب فعالیت‌های جنبی نمایشگاه است که تاکنون اجرای ١۵ برنامه در این زمینه پیش بینی شده است.
احمدی افزود: برای بهبود فرهنگ کتابخوانی در جامعه و به ویژه در استان از پیشنهادات، ایده‌ها و الگوهای همه افراد صاحب فکر استفاده خواهیم کرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها