حالا رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه معتقد است، ساماندهی قیت گوشت قرمز نیازمند اصلاح چرخه تولید گوشت است و نظارت بر واحدهای قصابی در آخرین زنجیره این حلقه قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۹۲۹۸۱

جام جم آنلاین؛ قیمت بالای گوشت قرمز در کرمانشاه، انتقاد سرپرست معاونت اقتصادی استانداری را به همراه داشت و در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار استان به جهادکشاورزی و صمت استان دو هفته مهلت داد که این وضعیت را ساماندهی کنند.

حالا رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه معتقد است، ساماندهی قیت گوشت قرمز نیازمند اصلاح چرخه تولید گوشت است و نظارت بر واحدهای قصابی در آخرین زنجیره این حلقه قرار دارد.

حسن آمویی، با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه طی حدود یک ماه اخیر، گفت: در این مدت گوشت گوسفندی کیلویی ۵۰ هزار تومان و گوشت گوساله کیلویی ۳۰ هزار تومان گرانتر شده است.

وی قیمت کنونی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط را در کرمانشاه ۲۷۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت گوشت گوساله نیز باید کیلویی ۱۸۰ هزار تومان باشد که البته در برخی موارد به نزدیک ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه صادرات دام را عامل اصلی گرانی گوشت قرمز طی چند وقت اخیر دانست و افزود: کمبود گوسفند در بازار قیمت گوشت گوساله را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

آمویی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار منحصر به کرمانشاه نبوده و کشوری است، خاطرنشان کرد: اما چون کرمانشاه سهم قابل توجهی از صادرات دام را به خود اختصاص می‌دهد، ما صدمه بیشتری دیدیم.

وی سپس به راهکار تعدیل قیمت گوشت قرمز اشاره کرد و با ارائه چند راهکار، گفت: در درجه اول باید از موضوع صادرات دام زنده کوتاه بیاییم که البته فعلا در این مرحله کار از کار گذشته است.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه گام بعدی برای اصلاح قیمت گوشت قرمز را تامین نهاده‌ دامی یارانه‌دار برای دامداران اعلام کرد که اکنون ناگزیرند نهاده دامی را با قیمت بالا به صورت آزاد تهیه کنند و فشار نهایی آن به مصرف کننده وارد می‌شود.

آمویی سومین گام برای ساماندهی بازار گوشت قرمز را تشدید نظارت بر میادین عرضه دام دانست تا قصابان بتوانند در این میادین دام را با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی اظهار کرد: نظارت بر واحدهای قصابی آخرین حلقه این چرخه است و بدون اینکه سایر مراحل طی شود، هیچ تاثیری نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه پایین آوردن قیمت دستوری و بدون برنامه را شدنی ندانست و افزود: این کار نه تنها جواب نمی‌دهد، بلکه ممکن است به کمبود نیز منجر شود.

آمویی با بیان اینکه بالا بودن قیمت گوشت بر عهده قصابان نیست که قرار باشد فقط بر این گروه نظارت شود، عنوان کرد: در بسیاری از موارد قصابان برای اینکه فروش خود را حفظ کنند، از سود قانونی نیز می‌گذرند.

وی همچنین بالا بودن قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها را نیز تایید نکرد و ادامه داد: اینکه قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه از استان‌های دیگر بالاتر است صحت ندارد و ما این موضوع را در ارتباط با اتحادیه قصابان شهرهای دیگر بررسی کردیم. برای نمونه هم اکنون در برخی شهرهای دیگر نیز گوشت قرمز گوسفندی مخلوط مانند کرمانشاه کیلویی ۲۷۰ هزار تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها