مرکز اورژانس سامیت طی هفته گذشته ۷۱تماس خودکار از آیفون اسکی بازان و ساعت‌های اپل در چهار منطقه اسکی این شهرستان دریافت کرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۸۰۴

هیچ‌کدام از این اخطار‌ها یک مورد اورژانسی نبوده اما پاسخ به هر کدام از آنها و رفع و رجو‌ع‌شان زمان برده است. اگر اسکی باز به تماس برگشت پاسخ ندهد، معاون عملیات ویژه با مأمور گشت‌زنی اورژانس پیست اسکی تماس می‌گیرد تا محل تماس خودکار را بررسی کند. ترینا دامر، مدیر موقت مرکز اورژانس سامیت کانتی گفت: ما نمی‌توانیم تماس‌ها را نادیده بگیریم و این تماس‌ها منابع زیادی را درگیر خود می‌کند. از اعزام‌کننده‌ها گرفته تا معاونان و گشت‌های اسکی و فکر نمی‌کنم ما هرگز یک رویداد اضطراری واقعی از بین این ۷۱تماس نداشته‌ایم.
تشخیص تصادف و سقوط در آیفون14 و ساعت‌های اپل این‌طور است که به‌طور خودکار با 911 تماس می‌گیرند و وقتی فعال شوند به این معنی است که کاربر درگیر تصادف خودرو شده است. این فناوری برای نجات جان انسان‌ها طراحی شده اما اسکی‌بازانی که ناگهان متوقف می‌شوند و اغلب بدون نیاز به کمک اضطراری به پایین می‌آیند، هرگز به این قابلیت نیاز ندارند. همه تماس‌های خودکار اورژانس از اسکی‌بازانی که در این ماه به مراکز تماس اضطراری شهر وصل شدند ــ با صدای رباتی که مختصات طول و عرض جغرافیایی یک فرد بالقوه آسیب دیده را به اشتراک می‌گذارد ــ در مورد سقوط از توده برفی بود، نه تصادف ماشین. 
اپراتورهای اعزامی در شهرستان‌های گراند، ایگل، پیتکین، روت و سامیت ــ محل قرارگیری 12تپه اسکی بسیار شلوغ ــ شماره‌های تماس‌های خودکار را از تلفن‌های اپل و ساعت‌های اسکی‌بازان به دست می‌آورند و منابع پاسخ اضطراری را به هم متصل می‌کنند. وقتی تماس‌های اورژانسی گرفته می‌شود به ترتیب، رسیدگی می‌شوند، بنابراین یک تماس خودکار از تلفن اسکی‌باز می‌تواند پاسخ به تماس‌گیرنده اورژانس را در شرایط اضطراری واقعی به تأخیر بیندازد. با این کار درواقع منابع اورژانس درگیر یک رویداد غیرواقعی می‌شوند در حالی که ممکن است یک موقعیت اورژانسی واقعی پیش آمده باشد. اپل چند سال پیش قابلیت تشخیص سقوط خودکار را در ساعت‌های خود راه‌اندازی کرد. آیفون‌14 جدید هر زمان که گوشی تکان شدیدی را تشخیص می‌دهد، با اورژانس تماس می‌گیرد و تشخیص می‌دهد که احتمالا یک تصادف خودرو روی داده است. 
مرکز اورژانس شهرستان پیتکین روزانه حدود 15تا20 مورد از این تماس‌های خودکار را از چهار منطقه اسکی این شهرستان دریافت می‌کند. برت لوب، مدیر مرکز اعزام، گفت ماموران می‌کوشند به هر تماسی پاسخ دهند اما اغلب تماس با اسکی‌بازی که تلفنش در جیبش است، بی‌پاسخ می‌ماند. لوب، یکی از مدیران اورژانس گفت: «ما در پاییز امسال درباره تشخیص اشتباه با اپل صحبت کردیم و آنها به ما گفتند از این مشکل آگاهند و در حال کار روی اصلاحی هستند که امیدوارند در سه ماهه اول سال 2023 ارائه کنند.»

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها