با بازی Astroneer ماجراجویی فضایی را تجربه می‌کنید

زندگی یک فضانورد

صدها هزار سیارک در منظومه شمسی وجود دارند و به‌صورت همزمان صدها آژانس‌ فضایی بسیاری از آنها را ردیابی می‌کنند اما همیشه این احتمال وجود دارد که یکی از آنها به‌طور ناگهانی در مسیر برخورد با زمین قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۷۹۴
نویسنده رضا حسین‌زاده - روزنامه‌نگار

یک برنامه جدید در وبسایت Neal.fun نشان می‌دهد که در صورت برخورد هریک از سیارک‌ها به هر نقطه از زمین چه اتفاقی برای سیاره ما رخ خواهد داد. نیل آگاروال شبیه‌ساز سیارک‌ها را برای نشان‌دادن تاثیر مختلف و زیاد احتمال برخورد انواع سیارک‌ها توسعه داده است. اولین قدم این است که سیارک خود را با انتخاب آهن، سنگ، کربن و طلا یا حتی یک دنباله‌دار یخی انتخاب کنید. قطر سیارک را می‌توان تا یک مایل (1.6کیلومتر) تنظیم کرد. سرعت آن می‌تواند از هزار تا 250هزار مایل در ساعت باشد و زاویه ضربه را می‌توان تا 90 درجه تنظیم کرد. هنگامی که یک مکان برخورد سیارک را در نقشه جهانی انتخاب کردید، برای برخورد سیارک و نشان‌دادن اتفاقاتی که بعد از این برخورد رخ می‌دهد آماده باشید.
آگاروال توسعه‌دهنده این شبیه‌ساز می‌گوید: «من با تماشای فیلم‌های فاجعه‌بار مانند تاثیر عمیق و آرماگدون بزرگ شدم، و بنابراین همیشه می‌خواستم ابزاری بسازم که به من اجازه دهد سناریوهای برخورد سیارک‌ها با زمین را خودم تجسم کنم. من فکر می‌کنم این ابزار برای کسانی که دوست دارند سناریوهای «چه می‌شد» را در ذهن خود بازی کنند خیلی جالب خواهد بود.» 
ریاضیات و فیزیک تشکیل‌دهنده این شبیه‌سازی براساس مقالات تحقیقاتی دکتر گرت کالینز و دکتر کلمنس رامف است که هردو برخورد سیارک‌ها با زمین و تبعات آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها