سه‌ونیم سال حبس برای فروش اطلاعات به سعودی‌ها

یک کارمند توییتر محکوم شد

به گفته دادستانی آمریکا، یکی از مدیران سابق شرکت توییتر که چندین سال پیش به جاسوسی برای عربستان سعودی از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران متهم و با اقدامات خود باعث شده بود کاربران در معرض آزار و اذیت قرار بگیرند روز چهارشنبه به سه سال و نیم زندان محکوم شد. احمد ابوآمو در ماه آگوست پس از محاکمه در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو توسط هیأت منصفه مجرم شناخته شد. دادستان‌ها به دنبال مجازات بیش از هفت سال زندان بودند و گفتند می‌خواهند حکم داده شده به اندازه کافی قوی باشد تا باعث شود افراد دیگری که در صنعت فناوری و رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند از فروش داده‌های کاربران آسیب‌پذیر خودداری کنند.
کد خبر: ۱۳۹۲۰۷۶
نویسنده مهدی آریایی‌نژاد -.پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات

وکلای ابوآمو از ادوارد چن، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده درخواست کرده بودند او در خانه‌اش در سیاتل باشد و فقط یک حکم مشروط برایش صادر شود و به زندان نرود.
آنها به مشکلات سلامت مداوم ابوآمو، فقدان محکومیت‌های دیگر و مسائل خانوادگی اشاره کردند که در طول مدت حضورش در توییتر که از سال 2013 تا 2015 طول کشید، او را تحت‌تاثیر قرار داده بود.
تمرکز این پرونده روی این موضوع بود که ابوآمو اطلاعات دو کاربر از جمله شماره تلفن و تاریخ تولد آنها را فاش کرده و در عوض این کار یک ساعت 42000 دلاری از یک مقام سعودی به عنوان هدیه دریافت کرده و نیز دو حواله ۱۰۰هزار دلاری هم گرفته است.
دادستان‌ها گفتند ابوآمو، که بر روابط توییتر با روزنامه‌نگاران و افراد مشهور در خاورمیانه و شمال آفریقا نظارت می‌کرد، اطلاعات حساسی را از سیستم‌های این شرکت برای کمک به مقامات سعودی به آنها داده است تا مقامات سعودی بتوانند از این اطلاعات برای شناسایی و یافتن کاربران موردنظرخود استفاده کنند و در واقع ابوآمو با این کار آن کاربران را در معرض آزار و اذیت از سوی دولت سعودی قرار داده است.
وکلای مدافع که نمایندگی ابوآمو را در اختیار داشتند به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند. توییتر که به‌تازگی توسط ایلان ماسک خریداری شده است و نیز سفارت عربستان در واشنگتن نیز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.
وکلای ابوآمو در درخواست خود گفتند در مدت زمانی که در توییتر کار می‌کرده است خانواده او در تلاش طاقت‌فرسا برای حل‌وفصل بحران زندگی خواهرش و جمع کردن پول برای حل آن مسأله بودند که شامل مراقبت‌های پزشکی تخصصی برای دختر تازه متولد شده او هم می‌شده است.
وکلای دادگستری همچنین گفتند اقدامات ابوآمو در مقایسه با اقدامات علی الزاباره، یکی دیگر از کارمندان سابق توییتر- که متهم به دسترسی به هزاران حساب توییتر از طرف عربستان سعودی است- کمرنگ است. الزابارا قبل از متهم شدن، ایالات متحده را ترک کرد

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها