ماه گذشته دومین سالگرد عرضه پلی‌استیشن5 بود. علی‌رغم دستیابی به شاخص‌های عملکرد مناسب، این احساس وجود دارد که نیاز به نسل جدید PSخیلی زود از راه رسیده است. محدودیت‌های متعدد در زنجیره تامین، توان خرید و دستیابی به PS5 را در ماه‌های ابتدایی عرضه آن به کاری بسیار دشوار تبدیل کرد. الان اما وضعیت رو به بهبود بوده و فروش کنسول به رسیده است. در این میان برخی شایعات در مورد توسعه پلی‌استیشن6 به گوش‌ می‌رسید اما به نظر می‌رسد که سونی در واقع بازار را برای عرضه PS5 Pro آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۳۹۲۰۵۹

قبل از عرضه PS5، شاهد تبلیغات مختلفی درباره پشتیبانی نسل جدید از کیفیت 8K با قابلیت نمایش ۱۲۰ فریم بر ثانیه بودیم. اما واقعیت این است که این کنسول در نمایش 4K با قابلیت نمایش ۶۰ فریم بر ثانیه نیز ضعف‌هایی دارد مخصوصا اگر قابلیت ردیابی پرتو که جذابیت بزرگ این نسل فعال باشد. همچنین فقط چند بازی معدود برای این تلاش کردند که از حداکثر قابلیت‌های این نسل از سونی استفاده کنند. تاکنون و در دو سال گذشته بیشتر بحث در مورد توانایی بازی بین کنسولی رواج داشت که دلیل آن هم بیشتر به خاطر دشواری در دسترسی به یک کنسول نسل جدید است. اما برای سال 2023 انتظار داریم که بازی‌های نسل بعدی واقعی ظاهر شوند و از همین روست که سونی در حال آماده‌سازی PS5 Pro جدید برای مدیریت این بازی‌ها با حداکثر کارایی است.

 PS5 PRO در سال آینده عرضه می شود
طبق گزارش اخیر، عرضه PS5 Pro ممکن است در سال 2023 اتفاق بیفتد. این اطلاعات مستقیماً توسط معاون ارشد سونی نیشینو گفته شده است. این مدیر اجرایی سونی طی مصاحبه‌ای با رسانه ژاپنی فامیتسو، برخی برنامه‌های این شرکت برای آینده را به اشتراک گذاشته است. او در حال حاضر اجازه ارائه جزئیات زیاد در این موضوع را نداشت اما اعلام کرد که نسخه‌های جدید PS5 در سال مالی آینده که از آوریل ۲۰۲۳ شروع می‌شود به بازار خواهد آمد. او گفت:‌ «تا پایان سال مالی 2022، فروش PS5 از مرز 37میلیون عبور خواهد کرد. ما معتقدیم که این یک لحظه مهم برای این پلتفرم خواهد بود. در حال حاضر نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه کنم، اما امیدوارم سال آینده یک مورد هیجان انگیز برای شما داشته باشیم.»

 تام هندرسون تغییراتی را در سخت افزار PS5 مورد آزمایش قرار داده 
عجیب است که اخبار مربوط به سخت افزار جدید PS5 درست پس از برخی شایعات منتشرشده از تام هندرسون منتشر می‌شود. این فرد مشهور در صنعت کنسول اعلام کرده بود که یک مدل جدید PS با درایور دیسک قابل جابجایی کاملا تطابق دارد. او در ادامه بیان کرده بود که مدل جدید در حال حاضر در دست برخی توسعه‌دهندگان است. در حال حاضر، سونی کنسول را در دو نسخه می‌فروشد؛ یک مدل فقط دیجیتال و دیگری با درایو دیسک. حتی اگر طرفدار سفت و سخت بازی‌های دیجیتال باشید باید قبول کنبد که دیسک درایو دارای مزایای خاصی است. دیسک درایو یک راه دیگر برای اجرای بازی‌ها به شما ارائه می‌دهد و همچنین می توانید از تمام دیسک‌های فیزیکی که در PS4 دارید بهره‌مند شوید. طبعا این دستگاه هزینه بیشتری دارد، اما مزایایی که برای شما به ارمغان می‌آورد نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، می‌صرفد. 

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها