تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت گازپروم روسیه از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بازدید و نشستی مشترک با مدیران و معاونین این مجتمع صنعتی برگزار کردند.
تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت گازپروم روسیه از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بازدید و نشستی مشترک با مدیران و معاونین این مجتمع صنعتی برگزار کردند.
کد خبر: ۱۳۸۹۷۵۲

هرمزگان-جام جم انلاین-تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت گازپروم روسیه از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بازدید و نشستی مشترک با مدیران و معاونین این مجتمع صنعتی برگزار کردند.

 

به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو، در روز دوشنبه 14 آذر 1401 مدیران و مهندسین شرکت گازپروم روسیه در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه و به منظور استفاده از ظرفیتها و توانمندی های این مجتمع عظیم صنعتی در اجرای پروژه های توسعه میادین دریایی و اجرای خط لوله دریایی از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بازدید کرده و نشست مشترکی با مدیران و معاونین ایزوایکو برگزار کردند.

 

شایان ذکر است که آقایان امیرحسین قناتی معاونت توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو و محمدرضاحسینی مدیر توسعه صنایع دریایی و هوایی ایدرو نیز در این بازدید و نشست حضور داشتند.

 

مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال 1352 با طراحی شرکت آلمانی «بلو اند فوس» در 37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌مرور بخش‌های مختلف آن به‌عنوان طرح توسعه ایجاد گردیـد و از سال 1379 در زمینه پروژه های ساحلی و فراساحلی فعالیت خود را در قالب گروه مبین سازه گستر خلیج فارس آغاز کرده و تاکنون توانسته رکوردهای بی نظیری را از خود برجای بگذارد؛ رکورد زنی در راه اندازی سکوی 18B  پارس جنوبی و متعاقب آن شکستن رکورد شرکت شل انگلیس با انجام عملیات فلرینگ سکوی 17B پارس جنوبی طی 26 روز از جمله عملکردهای بی نظیر این شرکت فعال ایرانی است که تحسین بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت نفت را به همراه داشته است.

 

این شرکت توانسته تمامی مراحل مهندسی، خرید، ساخت، پیش راه اندازی و  راه اندازی  و نصب سکوهای نفتی و گازی را به صورت کاملاً بومی به مرحله اجرا در آورد و علاوه بر صرفه جویی ارزی فراوانی که برای کشور به همراه داشته ، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال داشته است.

 

این یارد ایزوایکو همچنین به عنوان پیمانکار EPCI خطوط لوله دریایی و کابل گذاری، تعمیر و نگهداری سازه دریایی، برچیدن و بازیافت سکوهای از کار افتاده، پروژه های نفت و گاز ساحلی، ساخت سکوهای حفاری جک آپ، حمل و نقل دریایی و عملیات نصب دریایی دارای تخصص و مهارت کافی است که همگی این عوامل باعث شده است از ایزوایکو به عنوان یکی از برندهای معتبر در پروژه های فراساحلی کشور یاد شود، که این عملکرد مثبت زمینه رایزنی شرکت های خارجی نظیر توتال را برای همکاری در برخی از پروژه های فراساحلی و مهم به همراه داشته است.

 

گروه سازه های دریایی ایزوایکو تاکنون در پروژه فازهای «یک، دو، سه، شش، هفت، هشت و دوازده پارس جنوبی» مشارکت داشته و «ساخت سکو و متعلقات فاز 16»، «ساخت دو سکو و تمامی متعلقات آن مربوط به فازهای 17 و 18 پارس جنوبی» ، ساخت دو سکو و متعلقات مربوط به فاز 14 پارس جنوبی، طرح توسعه مجموعه فراساحلی هندیجان شامل دو سکو و متعلقات آن را به اتمام رسانده و اکنون در چرخه تولید و بهره برداری قرار گرفته است.

 

پروژه طرح توسعه فراساحلی هنگام شامل یک سکوی اصلی و دو سکوی اقماری نیز از جمله پروژه های جاری ایزوایکو است که با توان و همت مهندسان داخلی این مجتمع در حال اجراست.

 

مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران (ايزوايكو) به عنوان بزرگترين كارخانه و زيرساخت صنایع دريايي خاورميانه و ايران توانسته در سالهاي اخير ضمن ركورد زني در راه اندازي سكوهاي گازي و رسيدن به توليد و صدور گاز، در حوزه ي ساخت كشتي هاي اقيانوس پيما نيز ساخت 3 كشتي اقيانوس پيما كانتينربر با ظرفيت 2200TU كانتينر، ساخت یک کشتی فراورده بر با ظرفیت 35000 تن ، یک شناور پشتیبان صیادی که رشد 40 درصدی ظرفیت صید کشور را به همراه داشته و ده ها شناور مختلف را در كارنامه چند سال اخير خود داشته باشد.

 

مجموعه كارخانجات ايزوايكو شامل پنج گروه تابعه شامل گروه طراحي وساخت سازه هاي دريايي (نفت وگاز) ، گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای بزرگ، گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط ، گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک ، گروه  تعميرات شناورهای متوسط پرشيا هرمز ، در قالب منطقه ويژه اقتصادي كشتي سازي خليج فارس با مديريت واحد مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران (ايزوايكو) به عنوان يك هولدينگ منسجم در 37 كيلومتري غرب بندرعباس قرار گرفته است.

 

ایزوایکو تلاش می‌كند در افق ایران 1404، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع كشتی‌سازی، سكوسازی و ترمینا‌ل‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها