زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از مهمترین وظایف هر مجموعه ای محسوب می شود که یکی از روش ها استفاده از تصاویر شهدا در المان های شهری است.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۸۸

به گزارش جام جم آنلاین تهران،علیرضا صادقی شهردار فیروزکوه در این خصوص گفت: تابلوهای قدیمی تصاویر شهدا از سطح شهر جمع‌آوری شده و به طور کامل بازسازی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چند سری از این تابلوها که مجموعا ۱۴۰ تابلو است،تکمیل شده و احتمالاً از هفته آینده اقدام به نصب آنها در سطح شهر خواهیم کرد.

شهردار فیروزکوه در خصوص میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح، عنوان کرد: تعویض تابلو شهدا با صرف حدود ۳۰۰ میلیون اعتبار اجرایی خواهد شد.

صادقی اشاره داشت: بر خلاف تصاویر قدیمی که در آن تمثال مبارک شهدا روی بنر و بر روی تابلوها نصب می‌شد، تابلوهای جدید مقاوم‌تر هستند و تصاویر شهدا روی سازه چلنیوم نصب می‌شود که ماندگاری و داوم بیشتری خواهد داشت، همچنین نورپردازی این تابلوها در شب نما و روشنایی زیبایی به آن‌ها خواهد بخشید.

المان‌ها یاد شهدا را در فضای شهری زنده‌نگه می‌دارند

در ادامه غلامرضا نیکدل، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه در این باره گفت: با توجه به برودت هوا و شرایط آب و هوایی حاکم بر شهرستان فیروزکوه، بنر تمثال مبارک شهدا در بازه زمانی کوتاهی فرسوده و مستهلک شده و نیازمند تعویض می‌شد، بنابراین با تخصیص بودجه‌ای برای این منظور و جمع‌آوری تابلوهای فرسوده، المان‌های شهری مزین به تصاویر شهدا در قالبی متفاوت و البته با ماندگاری بالا در سطح شهر نصب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: کار در نمونه ابتدایی و به طور آزمایشی تست شد، به‌زودی تصاویر شهدای شهرستان و سرداران عزیز آماده نصب شدن است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه با تاکید بر اینکه از تصاویر شهدای این شهرستان در این طرح استفاده شده است، تاکید کرد: این تصاویر به‌صورت دوطرفه در بلوارهای سطح شهر نصب می‌شود و به این ترتیب بلوار در مسیر رفت‌وبرگشت با تمثاتل مبارک شهدا زینب داده می‌شود.

نیکدل با تاکید بر ضرورت استفاده از تصاویر شهدا در المان‌ها و فضاهای شهری، تصریح کرد: عینی‌ترین و ابتدائی‌ترین کار برای زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج این مهم در مسیر دید عمومی قرار دادن تمثال شهدایی است که جان شیرین و عزیز خود را در راه اسلام و امنیت کشور فدا کردند.

وی اشاره داشت: با دیدن این عکس‌ها شاید دیگر فراموشمان نشود چه عزیزانی را برای حفظ نظام اسلامی تقدیم کرده‌ایم و بر ما واجب است راه شهدا را ادامه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها