معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان؛

پرونده کشت کلزا در کرمانشاه با ۲۲۹۵ هکتار بسته شد

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اختصاص بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های میراثی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۸۰

جام جم آنلاین؛داریوش فرمانی، بااشاره به لزوم تعمیر و مرمت، کاوش باستان‌شناسی، تکمیل، تجهیز و ساماندهی برخی از آثار، محوطه‌ها و بناهای تاریخی استان، اظهار کرد: در این راستا امسال هم به مانند سنوات گذشته اعتباراتی برای این پروژه‌ها لحاظ شده که بخشی از آن از محل اعتبارات استانی و بخشی نیز از محل اعتبارات ملی است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات ملی حدود ۱۸ میلیارد تومان تخصیص یافته است که از این رقم ۱۰ میلیارد تومان آن برای تجهیز و تکمیل موزه منطقه ای صرف می شود.

معاون میراث فرهنگی استان از عزم جدی این اداره کل برای تعیین تکلیف پروژه ۵۰ ساله موزه منطقه‌ای خبر داد و عنوان کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ۷۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده و مقرر شده که طی یک بازه زمانی سه ساله پرداخت شود که در گام اول حدود ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گفته این مسئول، پس از انجام اقدامات مطالعاتی، این پروژه به پیمانکار واگذار می‌شود تا برای تکمیل آن اقدام و فاز اول پروژه در سال آینده افتتاح شود. 

وی یادآورشد: طبق برنامه ریزی ها، هشت میلیارد تومان باقی مانده هم صرف برخی دیگر از بناها و آثار تاریخی استان همچون تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا، محور ساسانی، تاق بستان، مسجد جامع، بقاع متبرک و … می‌شود.

فرمانی در ادامه با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی نیز ۴۲ میلیارد تومان برای آثار و بناهای تاریخی استان مصوب شده، عنوان کرد: نقش برجسته آنوبانی‌نی، گنج دره، پل چهر، گوردخمه اسحاق وند، حمام ها و موزه سنقر، موزه کنگاور، خانه ساری اصلانی، گوردخمه روانسر و … از پروژه های دیگری هستند که از محل اعتبارات استانی برنامه مرمت، کاوش، ساماندهی و تکمیل و تجهیز آنها انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها