گزارش «جام‌جم» از افزایش معاملات در بازار

بازار مسکن راه افتاد

یک نماینده مجلس بر ضرورت کاهش هزینه‌ها تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.
یک نماینده مجلس بر ضرورت کاهش هزینه‌ها تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۶۹

مهدی باقری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی درباره نقش دولت سیزدهم در پیشبرد نهضت ملی مسکن به خبرنگار جام‌ جم آنلاین گفت: در دولت قبل فعالیت‌هایی در خصوص اقدام ملی مسکن انجام شد و دولت فعلی هم طرح نهضت ملی مسکن را پیشنهاد داد.

وی افزود: در دولت پیشین در طی هفت سال کار جدی در خصوص مسکن انجام نشده بود اما در سال آخر دولت قبلی به فکر انجام اقداماتی افتاد و در دولت سیزدهم کار با جدیت شروع شد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان به خاطر تعامل خوب مسئولان هم در پایان دولت قبل و هم در دولت جدید مقدمات کار بخوبی فراهم شد، تصریح کرد: گام اول موضوع تامین زمین بود که در این استان این مساله بخوبی حل شد و این مساله باعث شد که ۹۰درصد از سهمی که استان زنجان باید طی چهار سال اتفاق می افتاد رو به اتمام است و خانه های باقی مانده هم نهایت تا پایان سال تحویل مالکان جدید می شود و بنابراین ما در استان زنجان پیشرفت خوبی داشتیم و از این لحاظ استان ما رتبه اول را در خصوص نهضت ملی مسکن در کل کشور دارد.

عضو کمیسون قضایی مجلس یازدهم درباره قیمت تمام شده مسکن براساس این نهضت ملی تاکید کرد: تامین زیرساخت‌ها مثل شبکه فاضلاب، خیابان کشی‌ها و برق هزینه بر است و اگر دولت این مساله را به عهده بگیرد طبیعتا قیمت ساخت مسکن زیاد نخواهد بود اما اگر این اتفاق نیفتد هزینه های زیرساختی و زیربنایی روی قیمت بنا می آید و قیمت ها بالا می رفت البته باز هم قیمت مسکن در این نهضت ملی از عرف بازار پایین تر است.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از اتفاقات به لحاظ مدیریتی از قبل فراهم بود و دولت سیزدهم هم توانست گام‌های خوبی در این عرصه بردارد از این رو می توان گفت که دولت توانست به بخشی از تعهدات خود عمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها