انهدام شناورهای هدف با موشک‌ کروز

سپاه در خلیج فارس رزمایش برگزار کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد:

موشک‌ های ۱۰۰۰ کیلومتری ایران برای دفاع از خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در زمان طاغوت بالاترین موشک دریایی ایران، هارپون با برد ۴۰ کیلومتر بود که برای همان هم هزاران مستشار خارجی به ایران می‌آمدند تا نان بخورند؛ ولی امروز برای دفاع از خلیج فارس موشک‌های از ۱۰ الی ۱۰۰۰ کیلومتری می‌سازیم.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اگر در 8 سال دفاع مقدس با رژیم بعث در شمال خلیج فارس با قایق‌های ماهیگیری‌مان که مجهز شده بود درگیر شدیم، سلاح‌های ما نجنگید بلکه با ایمان نیروهای‌مان به پیروزی رسیدیم. هم‌چنین در یکسال و نیم درگیری با آمریکایی‌ها در خلیج فارس که افتخار می‌کنیم که تنها نیرویی بودیم که سیلی محکمی به آنان زدیم، نیروی ایمان عامل پیروزی بود. 

وی با یادآوری تاریخچه خلیج فارس که از چند صد سال پیش پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در آن حضور داشتند و با تأکید بر اهمیت این منطقه، گفت: در دوران دفاع مقدس که صدام سکوهای نفتی ما را مورد آسیب قرار داد، نتوانست صادرات نفت را متوقف کند و ما از راه جایگزین این کار را انجام دادیم. در درگیری دریایی با آمریکایی‌ها هم با دست خالی ایستادگی کردیم. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در زمان طاغوت بالاترین موشکی که در ایران بود، موشک دریایی هارپون بود که 40 کیلومتر برد داشت و هزاران مستشار خارجی برای آن به ایران آمدند تا نان بخورند؛ ولی امروز افتخار می‌کنیم در نیروی دریایی سپاه برای دفاع از خلیج فارس موشک‌های از 10 الی 1000 کیلومتری می‌سازیم. شناور شهید سلیمانی ما هوشمند است و اگر موتورخانه آن آسیب ببیند، موتورخانه دوم دارد؛ شناورها، موشک‌ها و پهپاد‌های ما تماما ایرانی است.

سردار تنگسیری بیان کرد: دشمن فهمیده که چه توانی داریم و می‌خواهد مانع پیشرفت ما بشود. ما امروز در سلاح نظامی هیچ‌گونه وابستگی به جایی نداریم. هر مأموریتی که به ما داده شده را انجام دادیم؛ البته این کار خدا بوده و ما از خود چیزی نداریم. 

وی با ذکر خاطره‌ای از اقدامات نیروی‌ دریایی سپاه اظهار داشت: به ما گفته شد یک کشتی از ما گرفته شده و در آن کشور به دادگاه رفتیم و به نتیجه نرسیدیم و نفت آن را خالی کرده و کشتی را به ما نمی‌دهند؛ ما گفتیم کار را انجام می‌دهیم. با استفاده از نیروهای مردمی نفت‌کش به طول 240 متر و 21 متر ارتفاع را از 2 مایلی ناو آمریکایی عبور دادیم و آن‌ها متوجه نشدند و کشتی را به بندرعباس آوردیم و آنها 4 روز دنبال آن کشتی می‌گشتند و از چگونگی انجام این عملیات متحیر ماندند. 

سردار تنگسیری گفت: دشمن می‌داند تا زمانی که متوسل به خدا و معنویت هستیم، پیروزیم؛ سلاح موثر است و تقویت بنیه دفاعی دستور خداست و امکان می‌گیرد ولی عامل اصلی ایمان به خداوند است. شاید امکانات دشمن از امکانات ما فراتر است اما آن‌ها نیروی ایمان و معنویت را ندارند و به این دلیل است که شکست می‌خورند.

وی بیان کرد: جوانان بدانند که دشمن احساس آسیب می‌کند چون می‌داند توان درگیری رودررو با ما را ندارد و به نامردی جنگ این‌چنینی نرم را انجام می‌دهد. امروز باید بصیرت داشته باشیم و ما هرگاه به خیمه دشمن می‌زنیم و می‌خواهیم آخرین عمود را برداریم، دشمن به این اقدامات دست می‌زند. رئیس‌جمهور ما با اقتدار در سازمان ملل عکس حاج قاسم را بالا می‌برد و دشمن همان روز در 25 شهر ما آن وضع را رقم می‌زند تا شرایط را به‌هم بزند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دشمن می‌داند در جنگ با او، از نظر تعداد و تجهیزات غلبه داریم، تصریح کرد: وقتی پهپاد ما بالای سر ناو دشمن می‌رود آنها خواهش می‌کند که از ما دور شوید و ادعا می‌کند که این‌جا آب‌های بین‌المللی است ولی ما می‌گوییم که در خلیج فارس آب بین‌المللی وجود ندارد؛ نیمی از آب‌های سرزمینی برای ما و نیمی برای کشور مقابل است، و می‌بینیم که فرزندان اسلام مقابل آنان می‌ایستند. 

سردار تنگسیری خاطر نشان کرد: عامل موفقیت ما در دریا و مقابل آمریکایی‌ها و بیگانگان که خداوند عنایت کرد تا دو بار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مقابل نیروهای اسلام زانو زده و اشک بریزند، معنویت است. 

وی گفت: این چراغ خاموش‌نشدنی است و ما پیروز هستیم چون تضمین این راه، خون شهداست و ان‌شاءالله بر دشمن فائق می‌شویم. کسانی‌که این‌روزها و در این وقایع فریب خورده‌اند، بازگردند و به کشورشان خدمت کنند و بدانند که دشمن به فکر ما نیست و علیه ما برنامه‌ریزی می‌کند. 

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها