چرا در هزاره سوم و عصر اینترنت هم هنوز برخی فریب رمال‌ها را می‌خورند؟

جولان رمال‌ها در دنیای مجازی

کد خبر: ۱۳۸۹۶۳۰
نویسنده معصومه صبور روح وحید - کارشناس ارشد مشاوره

اعتماد به نفس یا خودباوری ویژگی بسیار مهم و اکتسابی است که روند زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و مستلزم درک واقع‌بینانه توانمندی‌ها و احساس امنیت فردی است. به فرد اعتبار می‌دهد و کمک می‌کند با چالش‌های فردی و اجتماعی مقابله کند. ایمان و اعتقاد به توانمندی‌های فردی به کسب تجارب موفقی می‌انجامد که نتیجه آن خودباوری و بالا رفتن اعتماد به نفس است.

اگر دیدگاه دیگران و نحوه قضاوت آن‌ها بیش از حد معمول برای شما مهم باشد، اعتماد به نفس‌تان مختل می‌شود و نمی‌توانید در جهت بهبود عملکردتان قدم مثبتی بردارید در عوض سعی کنید خود و عملکردتان را همان‌طوری که هستید بپذیرید و دوست داشته‌باشید. وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر باشید تا مورد توجه مثبت دیگران قرار بگیرید. با پیشرفت در انجام کار‌های مورد علاقه‌تان و ایجاد علایق جدید اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید.

در جمع حضور یابید و در برقراری ارتباط با دیگران پیشقدم شوید. برای خودتان ظاهر مناسبی در نظر بگیرید که در آن احساس راحتی می‌کنید به سلامت و وضعیت جسمانی‌تان اهمیت دهید، ورزش کنید. در برخورد با دیگران گشاده‌رو، پر انرژی و با نشاط باشید. از اوضاع و احوال دیگران بپرسید و با آنان همدلی کنید. در بین صحبت‌های آن‌ها و زندگی خودتان یا آشنایان‌تان ارتباط برقرار کنید.

مثبت‌اندیش باشید و به‌جای این‌که مرتب به خودتان فکر کرده و خودتان را با دیگران مقایسه کنید، به دیگران بیندیشید و آن‌ها را درک کنید. رفتاری دوستانه داشته‌باشید، مهربان و سخاوتمند باشید، اما هرگز وارد حریم خصوصی دیگران نشوید. آرام و شمرده صحبت کنید، صاف بایستید، عادت‌های ناپسندتان را تغییر دهید، بخندید و قدردان زحمات دیگران باشید. اعتماد به نفس توانایی اکتسابی است که به مرور زمان به دست می‌آید و با تمرین مداوم بهبود می‌یابد و نتایج بسیار ارزشمندی را در مسیر موفقیت برای‌تان به ارمغان می‌آورد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها