به انگیزه هفتمین روز درگذشت شاعر کارنامه شعری مفتون امینی را بررسی کرده‌ایم

بومی‌سُرای دلبسته آذربایجان

کد خبر: ۱۳۸۹۶۲۴

مهدی محمدخانی - مدیر انتشارات روایت فتح


چه زیبا بیان کرده‌است سید شهیدان اهل‌قلم که هرکس کشته شود از برای نگه‌داشتن دین و مال و اهل خود، شهید است اما شهادت پایان راه نیست، یقینا آغاز راه دیگری است. آغاز یک مأموریت جدید برای آنان که ماندند. برای من، برای شما و برای ما، برای رساندن پیام عزت و آزادی به قلب جهان تشیع و به آن‌سوی مرزها. مأموریت انتشارات روایت فتح در پس محاوره پیام آزادگی، شناساندن مرام و مسلک و تفکر بزرگ مردانی چون شهدا و ایثارگران است؛ مردانی که بر سر عهدشان باخدا تا پای جان ماندند. مردانی که مظهر استقامت بودند و صلابت؛ مظهر ایمان بودند و نجابت.

 

یحیی نیازی - عضو شورای سیاست‌گذاری انتشارات روایت فتح


حوزه فرهنگ و اندیشه حوزه بسیار ظریفی است. شاید یکی از موضوعاتی که امروز مجموعه‌ای مثل روایت فتح، این یادگار ارزشمند شهید آوینی باید در نظر بگیرد تا بتواند نقش خودش را در حوزه فرهنگ ایفا و فلسفه وجودی و هویت اصلی خودش را حفظ و تقویت کند، توجه به کادرسازی و حفظ سرمایه انسانی است. این‌که تعدادی از بزرگواران و عزیزان تلاش می‌کنند آثار فاخری را تولید کنند، در جای خود بسیار مغتنم و محترم است اما باید این دایره نیروی انسانی را وسعت بخشید.

 

کتاب« آوریل۳۰۱۵»


مریم شیدا - محقق و نویسنده


«آوریل۳۰۱۵» کتابی است که زندگی شهید مدافع امنیت، اکبر عبدا...نژاد را روایت می‌کند. شهیدی که درد یتیمی کشید اما تمام تلاشش برای شادی و آسایش فرزندان وطنش بود. روستازاده با محبتی از دیار شعر و شکوفه، هنر و زیبایی، شهر شاهچراغ، شیراز که گرمای تمام دوران زندگی متأهلی‌اش را در کلام آرام همسرش و در خط به خط کتاب آوریل۳۰۱۵ می‌توان لمس کرد و خواند. مریم شیدا، نویسنده توانای این کتاب است که حکایت دلپذیر دوران تأهل این مدافع امنیت را با لهجه شیرین شیرازی و قلمی ساده و روان در ۲۴۰ صفحه رقعی روایت می‌کند.

 

کتاب«بوی شیرین فرهاد»


طاهره کوه‌کن - محقق و نویسنده


فرهاد اسم نیست، شهرت است. شهرت هر آن کس که راه می‌شناسد و نشان معشوق. دل می‌دهد و دل می‌برد. شهرت هر آن کس که جهاد را با جان ، پوست و گوشت خود می‌پذیرد.فرهاد کتاب خانم طاهره کوه کن، یک روز فرهاد شاه‌چراغی است و روز دیگر عبدالحمید حسینی. حتی بعد از سال‌های دفاع‌مقدس محمد مهدوی می‌شود و همه اینها مدعی‌اند فرهادی که این بار زمین و زمان به انتظارش تیشه بر کوه می‌زند. همان امامی است که عطر نرگسش نوازشگر روح و روان‌هاست.کتاب «بوی شیرین فرهاد» نقل تمام فرهادهاست که در ۹ فصل و با زبان دو راوی از شهید اهل کرامت شیراز، عبدالحمید حسینی می‌گوید و سطر به سطر کتاب را به وجود شهیدان فرهاد شاهچراغی و محمد مهدوی، شهید حادثه تروریستی حسینیه شیراز معطر می‌کند.

 

کتاب «بخورنخور»

 

محمد حسن‌زاده - گردآورنده و نویسنده


سبکباری، رسم نیکان است و حواسی که همیشه جمع است به حقی که تعارف‌بردار نیست و دِینی که نباید زیر بارش رفت.
نیکان می‌دانند « فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره» کلامی است بحق صادقانه. وعده‌ای است عملی شده و راهی است رفته و امتحان پس داده. کتاب «بخورنخور» مجموعه خاطراتی است از بهترین مراقبان بیت‌المال، شهدایی گرانقدر. آنها که در بحبوحه جانبازی و دفاع از وطن چشمان‌شان محفوظ و دل‌های‌شان سیر ماند از مالی که برای آنها نبود.وصیت‌نامه هر یک از این شهدا به صورت کیو‌آرکد در بالای خاطرات‌شان قابل مطالعه است.

 

کتاب «چهل روز انتظار»


مونس عبدی‌زاده - محقق و نویسنده


حکایت مردی از دیار رئیسعلی دلواری؛ مردی به زلالی دریا و به صبوری و تنومندی نخل‌های جنوب. اولین نخل تناور بوشهر که به پای بانوی دمشق افتاد. تکاوری حرفه‌ای که چهله مجروحیتش انتظاری بود برای پرواز. همه آمدند پای کار. پای کار دوستی دوست‌داشتنی و رفیقی بی بدیل. همه و همه. چه خانواده و دوستان گرمابه و گلستان روستایش و چه همرزمان و همراهان همیشگی‌اش. خانم مونس عبدی‌زاده پای صحبت همه‌شان نشست و حاصل همه این رفت و آمدها شد کتاب « چهل روز انتظار» کتابی با قالب داستانی زیبا و به روایت اول شخص به روایت خود محمد؛ او که جزو اولین جوانان اعزامی استان بوشهر به جبهه نبرد با تکفیری‌هاست.گویش زیبای بوشهری و توصیفات زیبا از محل زندگی شهید از ویژگی‌های خوب کتاب است که خانم عبدی‌زاده از آنها بهره گرفته‌است. شخصیت‌ها کاملا تجسم پذیر و فضا تصورکردنی است.

 

کتاب«آب برای ماهی‌هاست»


محسن عیوضی - محقق و نویسنده


سال نو می‌رسد و بیشتر نیروهای ایرانی در منطقه حماه به مرخصی می‌روند. افراد مسلح در این فرصت با تمام توان به این شهر حمله می‌برند. حمله‌ای گسترده و دیوانه‌وار، به شهری که برای حمص،لاذقیه، طرطوس و بیروت تنها تکیه‌گاه به حساب می‌آید. حماه‌ پاشنه آشیل سوریه است و اصل درگیری‌ها در شهرک ۱۲هزار نفری قمحانه است. کلاف سردرگم و نفسگیر نبرد در قمحانه کاری می‌کند که نیروهای جبهه النصره و رزمندگان جبهه مقاومت؛ دوشادوش هم تحت فرماندهی حاج مهدی قرار بگیرند... . کتاب «آب برای ماهی‌هاست» شرح عملیات مهم قمحانه است به روایت شهید حسن عبدا... زاده که توسط محسن عیوضی روی کاغذ ثبت شده‌ است.

 

کتاب «داوت»


زهرا سلحشور - محقق و نویسنده


باید دینت را بشناسی، به وطنت با تمام وجود عشق بورزی تا بتوانی از مال و جان وکار و سلامت و خانواده‌ات بگذری. رمضانعلی خردمند یکی از همین ایثارگران است. تا جنگ بود، جبهه‌ها خالی از حضورش نبود. سال‌ها درگیر زخم‌های تنش شد و بی‌هیچ توقع وقتی روستای آبا و اجدادی‌اش را بی‌حامی دید، تنهایش نگذاشت. شد حامی روستا، شد داوت. کتاب«داوت» سرشار از امید، الگوی واقعی آتش به اختیار و وطن‌پرستی به معنای واقعی است. این کتاب آینه‌ای است در مقابل‌مان که بازتاب نورش، تصویر یک مجاهد واقعی را در دیدگان‌مان نمایان می‌سازد. زهرا سلحشور به این امید که این جنس آدم‌ها را بهتر بشناسیم‌ و قدرشان را بدانیم، این کتاب را به روایت اول شخص برای‌مان قلم زده‌است.

 

کتاب «تو یک ژنرالی»

 

اعظم‌السادات حسینی - محقق و نویسنده


مشاور تألیف: الناز عباسیان/ قله در تسخیر اراده ژنرال است، در تسخیر شکارچی نوری که قله‌ها را با دستانش فتح می‌کند. اگر می‌خواهید با خانم اعظم‌السادات حسینی، همراه ‌شوید و بر بلندی‌ها و پستی‌های زندگی جانباز ۷۰درصدی، داوود عامری قرار بگیرید و از اوج و فرود زندگی‌اش بخوانید، باید سراغ کتاب «تو یک ژنرالی» بروید. خانم حسینی برای‌مان از پسر نوجوانی می‌گوید که شیفته کوهنوردی است، با شروع جنگ به جبهه می‌رود، دیده‌بان می‌شود، مجروح می‌شود، پایش را از دست می‌دهد؛ اما تسلیم نمی‌شود. اراده و پشتکار از او کوهنوردی حرفه‌ای و زمان، عکاسی حرفه‌ای می‌سازد. او رزمنده‌ای است دیده‌بان، دیده‌بانی ا‌ست کوهنورد، کوهنوردی ا‌ست جانباز و جانبازی‌ است هنرمند. این کتاب ماجرای جنگیدن و زندگی کردن است که با نگاهی ظریف و عمیق و انسانی روایت شده با این قابلیت که عکس‌های زیبای این هنرمند حرفه‌ای را می‌توانید با کیفیت بالا از طریق اسکن کیوآرکد موجود ببینید و لذت ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها