راهی برای شناخت «گوهر هستی» و «تراز سبک زندگی»
نگاهی به کتاب «او فاطمه است» که به‌تازگی روانه بازار نشر شده است

راهی برای شناخت «گوهر هستی» و «تراز سبک زندگی»

یلدای امسال را با طعم سلامتی و طبخ غذا‌های ساده و سبک سپری کنیم.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۱۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز با اشاره به این که خوردن شام دیروقت برابر است با خواب و مشکلاتی اعم از عدم هضم مواد غذایی،گفت: شهروندان در شب یلدا پس از خوردن شام ، شیرینی مصرف نکنند چرا که با این کار یک کالری مازاد وارد بدن می شود.

او افزود: شهروندان در شب یلدا از غذاهایی مثل آش های لبو و آلو استفاده کنند، آش لبو یا چغندر قرمز برای درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا، دیابت مفید است.

دبیر انجمن تغذیه البرز با اشاره به این که شهروندان در شب یلدا مصرف آجیل یا میوه را باید یک ساعت و نیم پس از شام میل کنند و همچنین هندوانه و آجیل همزمان مصرف نشود، گفت: شهروندان از خوردن آجیل شور اجتناب کنند.

احدی با بیان این که خوردن زیاد شیرینی ها، انواع کیک، شکلات ها وغیره در شب یلدا توصیه نمی شود، افزود: مصرف اسنک ها، چیپس، پفک در شب یلدا مضر است و گنجاندن این دسته از خوراکی ها به هیچ عنوان در برنامه غذایی افراد توصیه نمی شود.

او گفت: انار یکی از میوه های بسیار مطبوع در شب یلدا و سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است.

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود: لبو به علت داشتن فیبر فراوان باعث کاهش چربی و کلسترل خون می‌شود و سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

احدی گفت: از عوارض پرخوری شب یلدا مسمومیت، اسهال و استفراغ است زیرا بیشتر مردم در این شب انواع مواد غذایی را در فاصله کوتاه همزمان با هم مصرف می کنند.

او افزود: شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی و کرونا حتماً پوست میوه ها و سبزیجات را با دقت بشویند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها