فشارهای انتخاب در طول سال‌ها، صفاتی مانند سرسختی در شرایط آب و هوایی شدیدتر، مقاومت در برابر بیماری‌های موضعی، ضریب تبدیل غذایی عالی (به این معنی که می‌توان آنها را با مکمل‌های غذایی کم حفظ کرد) و کارایی چند منظوره (تخم مرغ و گوشت) در محیط آزاد را برای مرغ‌های بومی به همراه داشت.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۹۵

 ویژگی‌های فیزیکی مانند وزن سبک لاشه، گردن برهنه و پرهای وز شده در میان پرندگان بومی رایج است، زیرا آنها برای تحمل گرما و توانایی فرار از شکارچیان (در مورد جثه کوچکشان) سازگار شده اند.

قیمت جوجه یکروزه همچنین آن‌ها تخمگذار بوده و پس از تولد جوجه‌ها، از آن‌ها به خوبی مراقبت می‌کنند. بنابراین در صورت مراقبت صحیح از آن‌ها، می‌توانید از تداوم نسل و افزایش جمعیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

مرغ تخمگذار محلی گلپایگان با نغمه تورنگ طلایی

در مقایسه با جوجه‌های گوشتی تجاری، مرغ‌های تخمگذار بومی لاغرتر هستند و گوشتی با مواد مغذی بیشتری دارند (و اغلب با توجه به ذائقه محلی بسیار محبوب و گرانتر هستند. تخم مرغ بومی از تخم مرغ‌های تجاری کوچکتر است اما نسبت زرده به سفیده بیشتر بوده و تراکم کلی مواد مغذی تخم مرغ را بهبود می‌بخشد. به طور ویژه، مرغ‌های بومی‌ از انواع دانه‌ها تغذیه می‌کنند و این باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و پول صاحبان آنها می‌شود و هزینه برای خوراکی‌هایی مانند ذرت که توسط اعضای خانواده خورده می‌شود را کاهش می‌دهد.

مرغ‌های بومی مخزن ارزشمندی از ژن‌های متنوع هستند که می‌توانید برای سفارش و خرید و فروش آن‌ها با ما در ارتباط باشید.

 

پرورش و خرید جوجه بوقلمون بیوتی یک روزه و یک ماهه

فروش جوجه بلدرچین یک روزه اگر قصد دارید پرورش و خرید جوجه بوقلمون بیوتی را با جوجه‌های یک روزه آغاز کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه مطمئن شوید که آنها به بوقلمون‌های بالغ سالم و شاد تبدیل می‌شوند. با کمی‌ آمادگی و مراقبت، جوجه بوقلمون‌های شما رشد می‌کنند. برای شروع لازم است بیاموزید که چگونه یک پرورشگاه مناسب برای جوجه بوقلمون بیوتی یک روزه خود آماده کنید. وقتی آنها را به خانه می‌آورید چه کاری باید انجام دهید، چگونه از مشکلات جلوگیری کنید، چگونه به درستی به آنها غذا بدهید و چه زمانی بوقلمون‌ها برای فروش به عنوان بوقلمون گوشتی یا تخمگذاری آماده هستند.

مرغ تخمگذار محلی گلپایگان با نغمه تورنگ طلایی

محلی برای جوجه بوقلمون بیوتی یک ماهه راه اندازی کنید.

درست مانند سایر جوجه‌ها، شما باید برای جوجه بوقلمون بیوتی یک روزه خود یک جوجه کشی راه اندازی کنید. پرورش جوجه بوقلمون دقیقاً مانند جوجه‌های مرغ است و به مکانی گرم و خشک جهت محفوظ نگه داشتن آنها نیاز خواهند داشت. شما می‌توانید از براده‌های درخت کاج برای کف محیط نگهداری جوجه بوقلمون بیوتی یک روزه استفاده کنید. وقتی جوجه‌ها به سه هفتگی رسیدند می‌توانید از ماسه تمیز نیز استفاده نمایید. فمحل پرورش شما باید تا رسیدن به یک ماهگی کاملاً مناسب بوده و دما و آب و غذای مناسبی برایشان درنظر گرفته باشید. به طور کلی پرورش جوجه بوقلمون بیوتی یک ماهه راحت‌تر از جوجه بوقلمون یک روزه است.

قبل از آوردن جوجه بوقلمون به خانه، باید همه چیز را آماده کنید، از جمله گرم کردن محل جوجه‌ها تا دمای 95 تا 98 درجه فارنهایت. برای اندازه گیری و تنظیم دما می‌توانید از یک دماسنج استفاده کنید. از قبل گرمای محیط را تنظیم کرده و از یک لامپ حرارتی برای گرم کردن محیط استفاده کنید. لامپ حرارتی را هر هفته چند اینچ بالا بیاورید (و دما را تقریباً 5 درجه فارنهایت پایین بیاورید) تا درجه حرارت در محل پرورش به 70 درجه برسد. این میزان گرما را تا شش هفتگی جوجه‌ها حفظ کنید.

همچنین باید دان خوری و آبخوری‌ها را پر کرده و آن‌ها را به درستی قرار دهید. ظروف غذا و آب را طوری قرار دهید که مرغ‌ها بتوانند به راحتی به آنها برسند بدون اینکه سرد یا بیش از حد گرم شوند. دانخوری‌های آویزان می‌توانند از ایستادن و ریختن مرغ‌ها در خوراک یا کوبیدن آن جلوگیری کنند.

تولید جوجه یک روزه گلپایگانی شرکت نغمه تورنگ طلایی :

شرکت نغمه تورنگ طلایی تولید کننده و عرضه کننده ی جوجه یک روزه محلی به اقصی نقاط ایران می باشد که این شرکت 4 روز در هفته جوجه های یک روزه درجه یک تولیدی فروش جوجه گوشتی کاب خود را که بیشتر از سویه و نژاد گلپایگانی (جوجه یک روزه بومی گلپایگانی) می باشند را از تعداد حداقل300 قطعه به بالا به وسیله ی ماشین های حمل مخصوص و همچنین سرویس های ویژه ترمینال حمل می نماید.

مرغ تخمگذار محلی گلپایگان با نغمه تورنگ طلایی

پرورش مرغ تخمگذار :

چنانچه اگر قصد دارید کسب وکار مرغ تخمگذار را شروع کنید این مطالب را تا انتها بخوانید:

تخم مرغ یکی از مهمترین منابع غذایی انسانها از سال های قبل از میلاد تا به امروز برای تامین پروتئین در خوراک انسانها بوده است .

حال پرورش مرغ تخمگذار چه به صورت صنعتی و چه به صورت محلی یکی از پر بازده ترین صنایع و پول سازترین شغل ها محسوب می گردد . با توجه به اینکه مرغ تخمگذار روزانه به صورت مداوم تقریبا دو سال پشت سر هم تولید تخم مرغ دارد و تخم می گذارد پرورش دهندگان مرغ تخمگذار دارای درآمد روزانه بوده و از نوسانات قیمت تخم مرغ در روزهای مختلف سال سود بسیار عالی کسب می نمایند .

پرورش مرغ تخمگذار یکی از کسب و کارهای عالی و پر سود است که با توجه به نیاز زیاد جمعیت کشور ما به مصرف تخم مرغ و همچنین صادرات تخم مرغ به کشورهای همسایه محدودیت تولید در آن مفهومی ندارد و هر میزان که تخم مرغ تولید شود خریدار آن وجود دارد .

مزایا جوجه گوشتی نژاد کاب :

جوجه گوشتی نژاد کاب دارای عدد ضریب تبدیل 8/1 می باشد که در مقایسه با سویه های دیگر جوجه گوشتی تقریبا عدد ضریب تبدیل مناسبی دارند و همچنین وزن گیری جوجه گوشتی نژاد کاب در سن 42 روزگی 2700 گرم می باشد .

از جمله مزیت های جوجه گوشتی نژاد کاب بهره وری بالا و کمترین میزان چربی در بدن این نژاد از جوجه گوشتی در طول دوران پرورش می باشد و همچنین جوجه گوشتی نژاد کاب از لحاظ احتیاجات غذایی در جیره ی تشکیل دهنده ی آن به میزان 5/1 الی 2 درصد پروتئین خام کمتری نیازمند است که این امر سبب کاهش هزینه ی تولید و کاهش نرخ خوراک این نژاد از جوجه گوشتی شده است . از جمله ی دیگر مزایای این نژادجوجه گوشتی یک روزه کم بودن اختلاف وزن گیری بین مرغ و خروس از این نژاد از مرغ گوشتی می باشد که این امر سبب کاهش رقابت جوجه ها در سالن و کاهش غیر یکنواختی در گله های پرورش جوجه گوشتی خواهد شد .

تهیه ی جوجه گوشتی یک روزه :

پس از آماده سازی کامل سالن های پرورش جوجه یک روزه گوشتی آگاهی کامل از شرایط خرید

جوجه یک روزه گوشتی می بایست راجب نژاد های مختلف مرغ گوشتی بدانیم.

جوجه یکروزه گوشتی نژاد راس

جوجه یکروزه نژاد پلاس

جوجه یکروزه نژاد کاپ

جوجه یکروزه نژاد آرین

که هر کدام از این نژادها دارای مزایا و معایب خاص خودشان می باشند تفاوت این نژاد ها در وزن گیری و مقاومت و میزان دان مصرفی و قیمت می باشد.

 

نکات قابل توجه که قبل از خرید جوجه یکروزه گوشتی باید بدانیم :

- نژاد جوجه یک روزه گوشتی

- دقت در خرید جوجه یک روزه گوشتی که جوجه های گوشتی همه یک سن و یک روزه باشند.

- تست آزمایشات خون جوجه یک روزه گوشتی می بایست 4 منفی باشد یعنی جوجه ها مصون از بیماری های عمودی که از مادر به جوجه بصورت مستقیم انتقال می یابد باشند.

پرورش صفر تا صد مرغ تخمگذار بومی

پرورش مرغ تخمگذار بومی اصولا به منظور سود آوری و کسب در آمد در بین بسیاری از افراد در شهرها و استان ها و روستاهای کشور ما ایران رایج می باشد که البته باید خاطر نشان کرد که امروزه مرغ تخمگذار بومی در واقع جزء یکی از کسب و کار های پر درآمد می باشد و همچنین مرغ بومی به علت مقاومت بسیار بالایی که نسبت به سایر طیور همرده ی خود دارد این شغل یکی از کارهای کم ریسک در صنعت پرورش دام و طیور محسوب می گردد.

در پرورش مرغ های محلی همچنین بجز تولید تخم مرغ از گوشت آن نیز برای کسب درآمد استفاده می نمایند . چرا که مرغ محلی به خاطر میزان مقاومت بالای آن در طول دوران پرورش نیاز به استفاده کمتری از واکسن و آنتی بیوتیک داشته و به همین خاطر گوشت آن ارکانیک می باشد وطرفدار بسیار ی در بین عوام مردم دارد..

مرغ تخمگذار بومی همان طور که از اسم آن مشخص است جزء طیوری بومی و سازگار و مقاوم با محیط می باشد از جمله اهمیت های زیاد نگهداری مرغ بومی تخمگذار مقاومت بالای آن نسبت به تغییر و شرایط جوی و اب و هواهای مختلف و همچنین مقاومت بالا ؛ نسبت به بیماری و آلودگی و ویروس ها و باکتری ها میباشد که این خصوصیات سبب پر طرفدار بودن این نژاد از مرغ ها می شود.

پرورش مرغ بومی در فضای آزاد و مزایا و معایب آن:

 پرورش مرغ بومی در فضای ازاد تا چند سال گذشته د ر بین افراد و پرورش دهندگان و علاقه مندان به پرورش مرغ محلی رواج بسیار زیادی داشت و اکثریت پرورش دهندگان مرغ بومی تخمگذار مرغ های خود را در فضای آزاد رها نموده و پرورش می دادندو مرغ ها پس از چرای آزاد و خوردن و آشامیدن ،صبح ها و یا شب ها پس از ورود به لانه خود تخمگذاری می نمودند که البته امروزه با به دست اوردن کسب علم و دانش بیشتر در بین پرورش دهندگان مرغ تخمگذار محلی یا بومی این شیوه ارام ارام منسوخ گردیده شد ه است و اکثریت پرورش دهندگان مرغ تخمگذار امروزه از شیوع پرورش مرغ تخمگذار بومی در سالن به منظور ایجاد شرایط بهتر برای مرغ های خود و هم چنین وایجاد شرایط قرنطینه ای برای تامین دما و نور و بهداشت عالی تر از روش پرورش مرغ تخم گذار در سالن های پرورشی استفاده مینمایند. با این وجود بسیاری از پرورش دهندگان مرغ محلی هنوز که هنوزه در روستاها از روش پرورش مرغ بومی در فضای آزاد استفاده می نمایند که البته این روش معایبی دارد که از جمله معایب اصلی پرورش مرغ بومی تخمگذار در فضای آزاد شامل :

مرغ تخمگذار محلی گلپایگان با نغمه تورنگ طلایی

عدم تخمگذاری مرغ ها به علت تغیر آب و هوا در فصول مختلف سال است .

عدم رعایت اصول بهداشتی ،زیرا که در فضای آزاد احتمال حضور پرنده های مهاجر در کنار مرغ ها وجود داشته که در صورتیکه این پرندگان دارای بیماری وآلودگی و عارضه ی خاصی باشند احتمال بیمار شدن مرغ های تخمگذار بومی در فضای آزاد بسیار است.

از دیگر معایب نگهداری مرغ محلی در فضای آزاد این است که چنانچه مرغ های بومی در فضای آزاد نگهداری شوند به علت فعالیت زیاد این مرغ ها بخشی از خوراک مصرفی صرف سوخت و ساز و فعالیت بدن مرغ ها شده که این امر سبب میشود تا مرغ های محلی راندمان تخمگذاری آنها پایین آمده و تولید مرغ های تخمگذار بومی کاهش یابد.

با توجه به موارد ذکر شده در توضیحات بالابه نتیجه کلی میرسیم که نگهداری مرغ های بومی در سالن های پرورش و یا حتی هر محیط چهار دیواری و مسقف سبب میشود که مرغ ها سالم ترو با راندمان تخم گذاری بیشتری پرورش یابند .

نغمه تورنگ طلایی 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها