مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد؛

واردات ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی خارجی تا پایان سال

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: تا سقف یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است که با این رقم می‌توان ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کرد.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالله توکلی لاهیجانی در یک گفت و گوی تلویزیونی، اظهار کرد: قانون ساماندهی صنعت خودرو در خرداد ماه امسال ابلاغ شد و مصوبه هیئت وزیران نیز برای آئین نامه اجرایی واردات، در شهریور ماه به تصویب رسید. بنابراین هم اکنون مانع خاصی برای واردات خودرو وجود ندارد و حتماً امسال واردات انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه میزان خودروهای وارداتی به توان مالی شرکت‌های واردکننده بستگی دارد، افزود: تا سقف یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است که با این رقم می‌توان ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کرد.

وی ادامه داد: اهرم افزایش کیفیت در صنعت خودروسازی، بحث رقابت پذیری است و هر چقدر ما صنعت را به سوی رقابت پیش ببریم می‌توانیم به افزایش کیفیت برسیم.

توکلی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای واردات خودرو فراهم و رایزنی‌های لازم در حوزه‌های استاندارد، محیط زیست و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خودروسازان برای انتقال فناوری نیز با شرکای خارجی خود در تعامل هستند و در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور خودروهای وارداتی خواهیم بود تا بازار خودروی کشور به سمت رقابت پیش برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها