کد خبر: ۱۳۸۹۳۷۲

توسعه یک شبکه جدید چند سال طول می‌کشد. به‌عنوان مثال، در حالی‌که ۴G در سال ۲۰۰۹ در دسترس عموم قرار گرفت، ۱۰سال دیگر طول کشید تا ۵G در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شود. در واقع، پیشرفت شبکه تلفن همراه نیاز به کار گروهی بین شرکت‌های مختلف دارد. بیشتر فناوری‌های برتر در شبکه تلفن همراه از ایالات متحده، چین یا اروپا‌ست. شرکت‌های این مناطق باید برای دستیابی سریع‌تر به نسل بعدی شبکه تلفن همراه، برچسب‌گذاری کنند. با این حال، همه ما می‌دانیم که با شبکه ۵G چه اتفاقی افتاد. چین پیشتاز شد.‌ در مقطعی، رئیس‌جمهور سابق - ترامپ - آشکارا خشم خود را از این‌که شرکت‌های آمریکایی به اندازه کافی کاری در این زمینه انجام نمی‌دهند، ابراز کرد. با تحریم چند شرکت چینی توسط ایالات متحده، همکاری در برخی زمینه‌ها قطع خواهد شد. اکثر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی نمی‌توانند با شرکت‌های چینی تجارت کنند یا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. این مساله به‌دلیل این ممنوعیت است. بنابراین آنها باید به‌تنهایی کار کنند. این ممکن است توسعه شبکه ۶G را طولانی‌تر کند. با این حال، درست مانند ۵G‌، چین دوباره با شبکه ۶G پیشتاز است.

 

انرژی تجدیدپذیر در مراکز داده


مایکروسافت و گوگل هر دو قراردادهای جدیدی را برای دسترسی به منابع انرژی تجدیدپذیر برای مراکز داده خود به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش کربن در عملیات فناوری اطلاعات رونمایی کرده‌اند. غول جست‌وجوی گوگل اعلام کرد که قرارداد خرید برق یک شرکت برق فرانسوی، برای ۱۰۰مگاوات انرژی تولید شده توسط مزرعه بادی فراساحلی در اسکاتلند برای تامین انرژی عملیات خود در بریتانیا را امضا کرده است. در همین حال، مایکروسافت اعلام کرد که بیش از ۹۰۰ مگاوات ظرفیت برق تجدیدپذیر جدید را برای تامین برق برای مراکز داده خود در ایرلند پوشش می‌دهد. مایکروسافت تامین‌کنندگان قراردادهای انرژی تجدیدپذیر خود را فاش نکرد اما منابع دیگر شرکت انرژی نروژی Statkraft و گروه Energia ایرلند را به‌عنوان دو شرکت درگیر شناسایی کرده‌اند که انرژی حاصل از ترکیبی از پروژه‌های بادی و خورشیدی است. مایکروسافت واقع در ردموند واشنگتن اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵، انتظار می‌رود دیتاسنترهای آن واقع در ایرلند به‌طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر حاصل از پروژه‌های جدید پشتیبانی کند. گوگل به همین ترتیب ادعا کرد که توافق‌های جدید این شرکت را به هدف خود برای استفاده کامل از منابع انرژی بدون کربن تا سال ۲۰۳۰ در سراسر دفاتر بریتانیا و مناطق ابری نزدیک‌تر می‌کند.

 

کلاهبرداری با فیفا ۲۳


آخرین نسخه از بازی فوتبال فیفا در یک جریان کلاهبرداری استفاده شد که ده‌ها هزار بیننده ویتنامی را فریب داد تا فکر کنند واقعا در حال تماشای یک مسابقه جام‌جهانی هستند؛ در جریان بازی آلمان و ژاپن و بازی گروه E که در ۲۳ نوامبر برگزار شد و با نتیجه ۲-۱ برای تیم ژاپنی به پایان رسید. واضح است که بخشی از این ترفند مستلزم این بود که سازنده محتوا، سرعت معمول بازی را برای دیدار با مسابقات واقعی (یعنی ۹۰دقیقه) تغییر دهد. البته بعد از مدتی برخی از بینندگان متوجه شدند که فیفا۲۳ به‌جای فیلم زنده از جام‌جهانی پخش می‌شود و سعی کردند در قسمت نظرات به دیگران هشدار دهند. با این حال، همه نظرات را نمی‌خوانند؛ به‌خصوص اگر در دستگاه‌های تلفن همراه تماشا ‌کنند. به این ترتیب، سازنده محتوا احتمالا می‌توانست مبلغ زیادی را در بخش کسب درآمد به‌دست آورده باشد. در عین حال، احتمال زیادی وجود دارد که ویدئو به‌دلیل نقض خط‌مشی‌های آن به نظارت یوتیوب گزارش شود. این اولین‌بار نیست که یک بازی با فیلم واقعی اشتباه گرفته می‌شود. برای مثال، در اوایل امسال بلومبرگ گزارش داد که ویدئوهای شبیه‌ساز نظامیARMA۳ به‌عنوان فیلمی از مبارزات واقعی از اوکراین پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها