مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در گفتگو با خبرنگاران منطقه ویژه، سهلان را یک دهکده لجستیک تلقی کرد و افزود: موفقیت کسب شده در منطقه سهلان سبب شده است تلاش کنیم این الگو را در نقاط دیگر کشور نیز اجرا کنیم.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۳۹

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی:مهدی ذوقی با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین هلدینگ لجستیکی کشور به لحاظ پهنه خدماتی در بیش از ۵۶ نقطه کشور در سراسر استان ها مشغول خدمت‌سانی لجستیکی است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین حلقه‌های خدماتی ما در منطقه سهلان است که شامل امورات گمرک، صادرات و واردات، رویه‌ها و تشریفات گمرکی، منطقه ویژه و سرمایه‌پذیری می باشد.

وی منطقه سهلان را به لحاظ حاکمیت و تصمیم گیری ها از اصلی ترین یاردهای عملیاتی کشور دانست و افزود: معاهده اسکاپ و سند آمایش لجستیکی کشور اهمیت ویژه‌ای را برای منطقه سهلان قائل شده و به عنوان یک کریدور تجاری باعث افزایش کار گردیده و بحث اشتغال زایی و تراز بازرگانی را در منطقه بهبود بخشیده است لذا ما برنامه های زیادی برای دستیابی به این اهداف داریم تا یک تحول در این منطقه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: سهلان تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه از سرمایه گذاران داشته است که امیدواریم با تکمیل این طرح ها و بهره‌برداری از آن‌ها تا 3 هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

دکتر ذوقی ایجاد اشتغال را حلقه مفقود تصمیمات بالادستی کشور تلقی کرد و ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سهلان و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان سازمان مسئول این منطقه توانسته است اشتغال‌زایی را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر اهمیت منطقه سهلان به لحاظ استانی و ملی، این منطقه را به لحاظ سطح تجاری واردات و صادرات یکی از بهترین نقاط غرب کشور دانست و اضافه کرد: تعداد کل قطعات قابل واگذاری ما که در زون بندی های متعدد و یاردهای عملیاتی انجام دادیم ۱۰۸ قطعه قابل واگذاری است که تاکنون ۶۸ قطعه واگذار شده است. این واگذاری‌ها به قیمت کارشناسی و منحصر به طرح‌های توجیهی و اشتغال‌زایی است اما هر طرحی در منطقه سهلان پذیرفته نمی شود و تمرکز ما بر طرح هایی است که برای استان ثروت آفرین و اشتغال‌زا باشد و سرمایه‌گذاران با کسب سه شاخص اصلی می‌توانند صاحب قطعات سرمایه گذاری ما باشند.

ذوقی اظهار کرد: ۴۰ قطعه از قطعات منطقه سهلان در حال حاضر واگذار نشده است و تاکید ما بر روی مذاکراتی با معاونت امور اقتصادی استانداری، اتاق بازرگانی و وزارت صمت در جهت ثروت آفرینی و اشتغال زایی در این منطقه است تا این روند مطلوب حفظ شود ولی با توجه به شرایط اقتصادی کشور سعی ما بر این است که حجم بهره‌وری این واگذاری ها را بالا ببریم.

وی ادامه داد: زون های متعددی مثل نساجی، شیمیایی، فلزی، الکترونیکی، غذایی و های تک وجود دارد و هر کدام به قطعات مختلف تقسیم می شود.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در خصوص دهکده لجستیک که اتلاقی است که در سند آمایش لجستیک کشور نسبت به منطقه سهلان دارد، گفت: این سند سهلان را یک دهکده لجستیک می شناسد و آمار نیز نشان می دهد در موضوع صادرات و واردات سود بیش از 2 برابری را در زمینه واردات در سهلان داشته ایم که این یک رکورد بسیار خوب است و این نشان دهنده خوب بودن تراز تجاری استان است که به لطف خدا با برگزاری جلسات ماهیانه استانداری، وزارت صمت، شرکت انبارهای عمومی و تمام نهاده‌های مرتبط این هم افزایی بیشتر خواهد شد.

دکتر ذوقی از شرکت های صنعتی به عنوان چشمه های کالا و منبع صادرات نام برد و اضافه کرد: حلقه های مختلف زنجیره تامین باید در جلسات در کنار هم باشند و هم افزایی کنند تا سطح تجاری استان را بالا ببرند که با توجه به زیرساخت های موجود در این منطقه و عزمی که وجود دارد، این هدف قابل تحقق است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه به دنبال پیاده کردن الگوی موفق این منطقه در سایر مناطق ویژه کشور هستیم، گفت: یکی از شاخص‌های بهبود اقتصاد و معیشت مردم بحث اشتغال است که ما به عنوان یک شرکت ذیل مجموعه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و بزرگترین مجموعه لجستیکی کشور توانستیم این حجم از اشتغال آفرینی را ایجاد کنیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها