رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید نقص در راهبرد‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹ در سال جاری شرایط را برای ظهور یک سویه مرگبار جدید آماده می‌کند.
رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید نقص در راهبرد‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹ در سال جاری شرایط را برای ظهور یک سویه مرگبار جدید آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، در میانه افزایش دوباره مبتلایان کرونا در برخی نقاط جهان، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «شکاف‌ها در انجام تست کرونا و ادامه واکسیناسیون شرایط را برای ظهور سویه جدیدی از کرونا آماده می‌کند که می‌تواند باعث مرگ و میر قابل توجهی شود».

به گزارش رویترز، این اظهارات تنها چند ماه پس از آن بیان می‌شود که آدهانوم گفت: «جهان هرگز در موقعیت بهتری برای پایان دادن به همه‌گیری نبوده است».

در حال حاضر، موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین در بالاترین حد خود قرار دارد و پس از ماه‌ها کاهش در بخش‌هایی از انگلیس هم شروع به افزایش کرده است.

آژانس جهانی بهداشت تخمین می‌زند که حدود ۹۰ درصد از جمعیت جهان در حال حاضر به دلیل ابتلای قبلی یا واکسیناسیون نسبت به کرونا تا اندازه‌ای ایمنی پیدا کرده‌اند.

با این حال، مری رمزی، مدیر برنامه‌های بهداشت عمومی در آژانس امنیت سلامت انگلیس می‌گوید: «در حالی که کووید ۱۹ و آنفولانزا در بسیاری افراد به صورت خفیف ظاهر می‌شوند، نباید فراموش کرد که می‌توانند سبب بیماری شدید یا حتی مرگ در افراد آسیب‌پذیر جامعه شوند».

سازمان جهانی بهداشت از دولت‌ها در سطح جهان خواسته تا بر واکسیناسیون افرادی که در معرض خطر هستند، مانند افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که شرایط زمینه‌ای دارند، تمرکز کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها