در بازدید جمعی از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از شرکت کلرپارس؛

کلرپارس می تواند تمام نیاز کشور به آب اکسیژنه را فراهم کند.

در آستانه سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم میاندوآب به همراه جمعی از نمایندگان این کمیسیون در سفر به آذربایجان شرقی در شرکت کلرپارس حضور یافته و در دیدار با مدیران این شرکت مسائل و مشکلات آن را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۱۸

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس پس از بازدید میدانی از مجموعه کلرپارس در خصوص فعالیت این مجموعه گفت: گزارش هایی که امروز از این مجموعه ارائه شد، نشان داد که حرکت این مجموعه رو به جلو بوده و با توجه به ضرورت توسعه و مستهلک بودن ماشین آلات، از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درخواست خواهد شد تا در زمینه بروزرسانی ماشین آلات این مجموعه توجه ویژه داشته باشد و خطوط تولیدی که بتواند کشور را از وابستگی نجات دهد را توسعه دهد.

عباس گودرزی در ادامه افزود: تمامی موضوعاتی مطرح شده در این بازدیدها، روز شنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز پیگیری و پس از آن در کمیسیون اجتماعی مجلس تشریح خواهد شد. البته هدف از این سفر، شناسایی و آشنایی با ظرفیت ها بوده و تلاش می شود تا در راستای حمایت از قابلیت های استان قدم های مثبتی برداشته شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان با توسعه خط تولید آب اکسیژنه تمامی نیازهای کشور را در این  زمینه فراهم کرد، اظهار داشت: حدود 40 تن آب اکسیژنه در این مجموعه تولید می شود که با طرح پیشنهادی 60 تنی می توان تمام نیاز های کشور را در این زمینه فراهم کرد و این در حالی است که در حال حاضر تنها یک سوم نیاز کشور تامین می شود و اگر بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم، در زمینه های مختلف موفق خواهیم شد. البته در این مجموعه با توجه به فراهم بودن زیر ساخت ها، مزایای اقتصادی قابل توجهی هم برای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی خواهد داشت.

گودرزی در مورد پیشنهاد اجرای طرح دوم توسعه کلرپارس خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه توسعه کلرپارس یک نیاز راهبردی برای کشور بوده و زیر ساخت های لازم نیز فراهم می باشد، این مساله در کمیسیون اجتماعی با حضور نمایندگان و مدیرعامل شستا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

photo_2022-12-03_13-52-10

حسین حاتمی، دبیر اول کمیسیون اجتماعی و نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، در خصوص سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به تبریز گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در قالب یک سفر سه روزه به تبریز به منظور دیدار با مسئولان استانی و فعالان بخش خصوصی و بازدید از کارخانجات فعال استان به خصوص مجتمع های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دستور کار خود قرار خواهند داد. همچنین رفع مشکلات مجتمع های تولیدی نیمه فعال در استان و توسعه شرکت های فعال در دستور کار قرار خواهیم داد.

نماینده مردم کلیبر در پایان گفت: در این سفر چشم انداز سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی و شستا ظرفیت سنجی شده و در جلسه جمع بندی می شود و در نهایت خواستار سرمایه گذاری های جدید در منطقه خواهیم بود.

 

دوست دار محیط زیست و پیشرو در تولید

شرکت کلرپارس که در تامین مواد شیمیایی گند زدا و ضدعفونی‌کننده (کلر، مشتقات آن و آب اکسیژنه) فعال است، در سال 1366 توسط وزارت نیرو، برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در شهر تبریز به ثبت رسیده و در نیمه دوم سال ١٣٧٧ به بهره برداری رسید. این شرکت که هم اکنون از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) می باشد، با استفاده از آخرین تکنولوژی دوستدار محیط زیست (تکنولوژی ممبرانی) در تولید کلر و سود سوزآور، باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه شده و به عنوان یک شرکت دوستدار محیط زیست مطرح شود که این مزیت بسیار ارزشمندی برای محصولات این شرکت محسوب می گردد. شرکت محصولات تولیدی خود از قبیل سود پرک و مایع، آب اکسیژنه، پارافین کلره، کلر مایع، اسید کلریدریک، کلروفریک، آب ژاول و هیدروژن را به 15 کشور جهان صادر نموده و کارنامه موفق آن در زمینه شفافیت مالی، اجرای برنامه های توسعه و رعایت دستورالعمل های ایمنی باعث شده است، تا بارها مورد تقدیر قرار گیرد.

photo_2022-12-03_13-51-57

استمرار موفقیت های کلرپارس در سطح کشور و منطقه

عملکرد درخشان کلرپارس موفقیت های زیادی را در سال های اخیر برای این شرکت به همراه داشته است. در شهریور ماه سال جاری شرکت کلرپارس به عنوان شرکت برگزیده، تندیس و لوح تقدیر چهارمین جشنواره حمایت از تولید ملی(حاتم) را دریافت کرد و از مدیرعامل این مجموعه تقدیر شد.

همچنین کیفیت محصولات کلرپارس و حساسیت بالایی که این واحد تولیدی در خصوص افزایش کیفیت تولیدات خود دارد سبب شد، در بررسی های کارشناسی و موشکافانه سازمان ملی استاندارد که در طول یکسال انجام می گیرد، در سال های 1400 به عنوان واحد نمونه ملی و 1401 به عنوان واحد نمونه استانی استاندارد شناخته شده و از این شرکت تجلیل شود.

انتخاب این شرکت به عنوان واحد منتخب روز صنعت و معدن در سالهای 1400 و 1401، انتخاب به عنوان صادرکننده نمونه غیرنفتی در سالهای 1400 و 1401، انتخاب به عنوان واحد نمونه استانی از طرف سازمان ملی استاندارد، تقدیر از مدیر عامل کلر پارس در چهارمین همایش ملی پدافند شیمیایی و تقدیر مدیرعامل هلدینگ شستا از شفافیت مالی و افزایش سوددهی مجموعه از دیگر افتخارات کلرپارس در سالیان اخیر است که به خوبی عملکرد درخشان این مجموعه را نشان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها