امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز آمریکا و اروپا در دنیا هیچ ارزشی ندارند و همگی می‌دانند جز استکبار، زورگویی، استعمار و کدخدایی چیزی در مکتب آمریکا وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۱۱

جام جم آنلاین اصفهان ؛ حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تقوا، سرچشمه تمام موفقیت‌ها، رستگاری‌ها و خوشبختی‌ها است و در این راستا امیرالمؤمنین(ع) بیان می‌کنند تقوا را در برابر خدایی پیشه قرار دهید که به شما روزی داده است. 

وی تأکید کرد: سلطنت‌ها، اجتهادات، نمایندگی‌ها و تمام مقامات تمام خواهد شد اما آنچه که با خود خواهیم برد و مال ما است تقوا است. 

میردامادی با اشاره به روز تصویب قانون اساسی عنوان کرد: روزها، هفته‌ها و ماه‌ها متفکران به بحث برای این موضوع پرداختند اما شهید بهشتی گرداننده این موضوع بود و قانون اساسی را به گونه‌ای تنظیم کرد که مخالف و دشمنی نمی‌تواند کوچک‌ترین خللی در جمهوری اسلامی و قانون آن ایجاد کند. 

امام جمعه موقت اصفهان ضمن تبریک روز نیروی دریایی یادآور شد: در دفاع مقدس اولین نیرویی عراق که به‌دست دریادلان جمهوری اسلامی ایران به‌طور کلی زمین‌گیر شد نیروی دریایی عراق بود بود و پس از آن ساخت کشتی‌های دنیا و اقیانوس پیما از فرآورده‌های افتخار آفرین نیروز دریای بود. 

وی اظهار کرد: سخنان رهبر انقلاب در هفته اخیر راهگشایی برای این بود که از نیرو و نعمت بزرگ دریا استفاده بهینه و بیشتر داشته باشیم تا دریا به‌عنوان یک ذخیره و قدرت، منبع پیشرفتی برای کشور باشد. 

میردامادی ضمن گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: سؤال این است که زن واقعی فردی است که غرب معرفی می‌کند یا الگویی که اسلام معرفی می‌کند. 

امام جمعه موقت اصفهان ضمن اشاره به ویژگی‌هایی از حضرت زهرا(س) بیان داشت: طبق برآورد ثبت احوال، بیشترین اسمی که مردم برای دختران انتخاب می‌کنند فاطمه و زهرا است و این مورد نشان از ماندگاری این بانو پس از هزار و ۴٠٠ سال است. 

وی خاطرنشان کرد: امروز در تمام رشته‌ها بانوان درخشان و موفقی داریم اما عده‌ای دنبال‌اند این موارد را پشت سر بگذاریم و بی بند و باری را جایگزین کنیم. 

میردامادی با اشاره به آیات قرآن در خصوص حجاب تأکید کرد: اگر قصد داریم خانواده محلی برای اعتماد و محبت باشد باید به دستورات قرآن عمل کنیم و در این راستا دستورات اسلام، دستوراتی انسان‌ساز است. 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان ظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار به بیانات امام(ره) در خصوص بسیج اشاره‌ای داشتند و بیان کردند بسیجیان بدون توقع در بحران‌ها حاضر می‌شوند و خطرات را به جان می‌خرند. 

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون موضوع برجام توضیح داد: رهبر انقلاب به مذاکرات آمریکا و الجزایر اشاره داشتند و خلاصه صحبت‌هایشان این بود که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد زیرا تنها به‌دنبال منافع خودشان هستند. 

میردامادی عنوان کرد: امروز آمریکا و اروپا در دنیا هیچ ارزشی ندارند و همگی می‌دانند جز استکبار، زورگویی، استعمار و کدخدایی موردی دیگری در مکتب آمریکا وجود ندارد. 

امام جمعه موقت اصفهان خطاب به مسؤولان گفت: این ملت همه چیز خود را برای اسلام و جمهوری اسلامی داده و شایسته محبت و خدمت است و نیاز است شما به‌صورت شبانه‌روزی خدمت کنید و نگذارید ملت ناامید شوند زیرا هدف دشمن همین مورد است. 
   
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره اظهار داشت: اگر تقوا، این گوهر گران‌بها در وجود ما ایجاد نشود قرآن نیز ما را هدایت نخواهد کرد و در مسیر خدا و انسانیت قرار نخواهیم نگرفت. 

میردامادی با اشاره به آیاتی از قرآن پیرامون موضوع معاد و تجسم اعمال در آن روز تأکید کرد: در آن روز اعمال زشت و بد ما مجسم می‌شود و مصادیق این مورد در آیات قرآن و روایات معصومان نیز عنوان شده است. 

امام جمعه موقت اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: قیامت روز سختی است زیرا در آن روز تمام اعمال دنیایمان تجسم پیدا خواهد کرد و نیاز نیست از ما سؤالی درباره اعمال‌مان پرسیده شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها