قاسم‌زاده در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» تشریح کرد:

خدمات رایگان شهرداری اصفهان برای معلولان

فرماندار اردستان با بیان اینکه در حال رفع مشکلات واحدهای صنعتی اردستان هستیم، گفت: کارگران اخراج شده دو واحد صنعتی اردستان به زودی به کار خود بازمی‌گردند.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۰۴

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایسنا ؛ شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از اخراج شدن حدود ۷۰ نفر از نیروی کارگر در دو واحد صنعتی اردستان خبر داد و از مسئولان شهرستان درخواست رسیدگی کرد.

فرماندار اردستان در این زمینه، اظهار کرد: خوشبختانه از گذشته تاکنون با رویکردی که مسئولان شهرستان داشتند از سرمایه‌گذار و قشر کارگری حمایت‌های لازم صورت گرفته و همچنان نیز مشکلات و موضوعات کارگران را مستقیماً از مدیران کارخانه‌ها برطرف کردیم.

سید محمدهادی احمدی طباء با اشاره به اینکه اکثر جوانان تحصیل‌کرده شهرستان دنبال کار اداری هستند، گفت: با توجه به اینکه جوانان تحصیل کرده شهرستان کمتر از کار کارگری استقبال می‌کنند باید رویکرد اشتغال‌زایی شهرستان به سمت کارهای صنعت دانش‌بنیان حرکت کند.

وی با بیان اینکه قصد داریم اشتغال شهرستان را به سمت مراکز دانش‌بنیان ببریم، تصریح کرد: به تازگی با چند دانشگاه مهم کشور وارد مذاکره شدیم و طی یکی دو ماه آینده دیدارهای جدی‌تری برای راه‌اندازی اشتغال‌هایی با موضوعات نو برگزار می‌کنیم تا مشکل اشتغال جوانانی که از کار کارگری در کارخانه صنعتی استقبال نمی‌کنند برطرف شود.

فرماندار اردستان با اشاره به تعدیل نیروی ۳۰ نفر از کارخانه فولاد آریا اردستان، گفت: اعتراضات زیادی از طرف مردم و صنعتگران همسایه این واحد صنعتی به دلیل آلودگی هوا وجود دارد که با مهلت سه‌ماهه‌ای که برای برطرف کردن این مشکل به مدیران کارخانه دادیم در تلاش برای تقویت فیلترهای کارخانه هستند.

احمدی طباء اضافه کرد: مشکل آلودگی هوا با توجه به تعهدات کارخانه برطرف شده است ولی ظاهراً مشکلاتی در موضوع فروش محصولات و درآمد کارخانه وجود دارد که باعث تعدیل تعداد قابل توجهی نیروی کارگری شده است که در هفته جاری جلساتی برنامه‌ریزی کردیم تا مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم.

وی با ابراز گلایه از عملکرد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: از اداره کار و تعاون انتظار داریم مشکلات قشر کارگری و واحدهای صنعتی را جدی‌تر رسیدگی کنند و موضوعات و مشکلات آنها را برطرف کنند.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه مجموعه شهرستان تلاش خواهد کرد تا در وضعیت کنونی کارخانه‌های شهرستان تعدیل نیرو نداشته باشد، گفت: به مسئولان واحدهای صنعتی شهرستان تأکید کردیم اگر به هر دلیلی قصد تعدیل نیروی کارخانه خود را داشتند اولویت با نیروهای غیربومی است، زیرا حواشی و مشکلات کارخانه‌های شهرستان برای مردم این منطقه است.

احمدی طباء با اشاره به تعدیل ۴۰ نفر از نیروی کارخانه کویر مقوای زواره، گفت: این واحد صنعتی دچار یک آتش‌سوزی شد و خسارت سنگینی را برای مدیران کارخانه به وجود آورد که مجبور شدند یک شیفت کارخانه را تعطیل کنند. در تلاش هستیم تا با تسهیلات بخشی از خسارت‌های وارد شده را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه تا آنجایی که قانون اجازه دهد از سرمایه‌گذار و بخش خصوصی حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: کارگران اخراج شده از این دو واحد صنعتی مطمئن باشند به زودی مشکلات برطرف خواهد شد و به مدیران کارخانه تاکید کردیم اولویت جذب مجدد نیرو با کارگرانی است که اخراج شدند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها