رئیس بیمارستان فارابی اصفهان از احداث پت اسکن در این بیمارستان خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده اولین دستگاه پت اسکن در استان اصفهان در بیمارستان فارابی شروع به فعالیت می‌کند و کمک زیادی به تشخیص بیماری سرطان و جلوگیری از سرگردانی بیماران خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۰۳

جام جم آنلاین اصفهان ؛حمید محمد بیگی با اشاره به اینکه تا چند سال قبل عمده فعالیت بیمارستان فارابی در حوزه روان‌پزشکی بود، اظهار کرد: در چند سال اخیر با تغییر رویکرد، بخش‌های دیگری نیز به این بیمارستان اضافه و تبدیل به بیمارستان عمومی شد.

وی با اشاره به وجود ۲۸۰ تخت روان‌پزشکی در بیمارستان فارابی، گفت: در کنار تخت‌های روان‌پزشکی، ۲۸۰ سایر بخش‌ها مثل جراحی، ارتوپدی و آی سی یو و چشم‌پزشکی هم فعال است و در اتاق جراحی روزانه جراحی‌های مختلف انجام می‌شود، همچنین به‌زودی زایشگاه و بخش زنان و زایمان فعال خواهد شد که تغییر مهمی در بیمارستان است.

رئیس بیمارستان فارابی اصفهان از احداث پت اسکن در این بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در استان دستگاه پت اسکن وجود ندارد و بیماران در استان‌های دیگر سرگردان بودند، این دستگاه در بیمارستان فارابی نصب شد و تا دو ماه آینده کمک زیادی به تشخیص بیماری سرطان خواهد کرد.

وی همچنین به فعالیت کلینیک تخصصی در کنار بیمارستان اشاره و تصریح کرد: تقریباً تمام تخصص‌ها را در این کلینیک داریم و روزانه پذیرای حدود ۶۰۰ بیمار هستیم. در کنار آن کلینیک عمومی وجود دارد که به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و آزمایشگاه و داروخانه شبانه‌روزی نیز در کلینیک مستقر است.

محمد بیگی طرح بزرگ توسعه بیمارستان فارابی را یادآور شد و گفت: بر اساس این طرح قرار است بیمارستان ۸۱۰ تخت خوابی فارابی به قطب درمانی در منطقه شرق اصفهان تبدیل شود و دومین بیمارستان بزرگ استان باشد.

وی با بیان اینکه مراحل تصویب طرح توسعه بیمارستان فارابی در وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه انجام و به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابلاغ شده، افزود: انتخاب مشاور انجام شده و در مرحله تهیه نقشه برای شروع کار هستیم تا با تأمین بودجه بتوانیم نیازهای موجود را برطرف کنیم.

رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به اینکه در بودجه سازمان برنامه‌وبودجه هر سال مبلغی برای طرح توسعه بیمارستان فارابی اختصاص داده شده، ‌اما زیاد نیست، تأکید کرد: اگر بخواهیم زودتر به نتیجه برسد همراهی استانداری و معاونت عمرانی استانداری را نیاز داریم تا این طرح سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی همچنین به همراهی خیرین سلامت اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تعمیر و تجهیز اتاق عمل توسط خیر سلامت آقای قزوینی با ۱۴ میلیارد تومان در حال انجام است و در ادامه قرار است اتاق عمل دوم هم بازسازی شود که تحول بزرگی در جراحی در این بیمارستان خواهد بود.

رئیس بیمارستان فارابی خاطرنشان کرد: اگر این بیمارستان را به‌عنوان بیمارستان عمومی در نظر بگیریم، باید تغییر نگاه در رده‌های مختلف مسئولان ایجاد شود تا هرچه سریع‌تر کمبودهای این بیمارستان را برطرف کرده و بتوانیم چرخه ارائه خدمت به بیماران را کامل کنیم تا بار بزرگی از بیمارستان‌های شهر برداشته شود و به‌عنوان‌مثال نیاز نباشد بیماران تصادفی از شرق به مرکز اصفهان اعزام در کنار شوند.

وی در مورد کمبود پزشک متخصص نیز توضیح داد: کمبود پزشک متخصص مشکل همه بیمارستان‌های دولتی در رشته‌های مختلف است و بسیاری از بیمارستان‌ها را با بحران مواجه کرده است. دلیل مهم آن غیرواقعی بودن تعرفه‌ها در بیمارستان‌های دولتی و راغب بودن پزشکان برای کار در بخش خصوصی است، چراکه تعرفه بخش دولتی و خصوصی تفاوت فاحشی دارد.

محمد بیگی با بیان اینکه ازنظر نیروهای کادر در رده‌های مختلف پرستاری و خدماتی نیز با کمبود نیرو در بیمارستان مواجهیم، گفت: بیمارستان فارابی رو به توسعه و مراجعان آن در حال افزایش است، به همین دلیل تعداد نیروها کفاف مراجعان را نمی‌دهد و نیروها را دچار فرسودگی مضاعف می‌کند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها