در نشست مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان انجام شد؛

بررسی طرح رویداد شبیه‌سازی مدیریت شهری برای دانشجویان (شهرجو)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نکات ایمنی در خصوص خودروهای گازسوز را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۷۸

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایمنا ؛سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در خودروهای گازسوز اظهار کرد: شهروندان برای نصب یا هرگونه تعمیرات مربوط به سیستم گاز خودرو به نمایندگان مجاز دارای تاییدیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی مراجعه کنند.

وی افزود: چنانچه دارندگان وسایل نقلیه گازسوز هرگونه بوی گاز به‌ویژه هنگام صبح و پیش از سوار شدن به خودرو را استشمام کردند، قبل از روشن کردن آن، شیر اصلی گاز مربوط به مخزن را ببندند و با قرار دادن خودرو در حالت بنزین، استارت بزنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در صورتی که نشتی گاز در خودرو محرز شد و خودرو در محیط‌های بسته قرار داشت، راننده از روشن کردن آن خودداری کند و خودرو را با یدک‌کش به نزدیک‌ترین نماینده مجاز منتقل کند یا در صورت لزوم با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرد تا آتش‌نشانی تحت شرایطی ایمن، خودرو را به تعمیرگاه منتقل کند.

وی ادامه داد: در جایگاه CNG و در زمان سوخت‌گیری، سرنشینان به غیر از راننده باید از خودرو و جایگاه سوخت خارج شوند و این اقدام تنها باید توسط اپراتور انجام شود.

کاوه‌آهنگران تاکید کرد: هرگونه برشکاری، جوشکاری و تعمیر مخازن CNG ممکن است باعث انفجار آن شود، زیرا فشار داخل این مخازن حدود ۲۰۰ بار معادل ۱۲ هزار برابر فشار گاز اجاق منازل است.

وی گفت: رانندگان خودروهای گازسوز جهت تست‌های سالیانه و دوره‌ای همچون تست هیدرواستاتیک مخازن، باید به نمایندگان و تعمیرکاران مجاز مراجعه کنند و معاینات فنی مربوط به مخزن و سیستم گاز خودرو را انجام دهند تا شاهد هیچ‌گونه حادثه‌ای در این خودروها نباشیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همکاران من در ستاد فرماندهی و ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه این سازمان به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها