استعفای سؤال‌برانگیز نایب‌رئیس

چرا حمید سوریان از فدراسیون کشتی رفت؟

فدراسیون کشتی هنوز جانشین حمید سوریان را برای نایب رئیسی فدراسیون کشتی معرفی نکرده است.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۵۴

به نظر می‌رسد علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی همچنان امیدوار به بازگشت سوریان است که نایب رئیس جدید خود را انتخاب نمی‌کند. نابغه کشتی فرنگی ایران، اما دیگر نمی‌خواهد با دوست قدیمی و صمیمی خود همکاری کند. این که چه موضوعی به وجود آمده که سوریان به یکباره چنین تصمیم شتابزده‌ای را گرفت، برای خیلی‌ها جای سوال دارد.

عده‌ای می‌گویند خداحافظی همیشگی محمد بنا از سرمربیگری تیم‌ملی کشتی فرنگی دلیلی بوده که باعث شده تا سوریان هم به فکر رفتن بیفتد. اهالی ورزش به خوبی می‌دانند که رابطه حمید سوریان و محمد بنا، بیشتر از این که استاد و شاگردی باشد، ارتباط پدر و پسری بوده است. برای همین است که می‌گویند سوریان هم بعد از رفتن بنا، خواسته که دیگر نایب رئیس فدراسیون کشتی نباشد.
پیش از این و در مقطعی که هجمه انتقاد‌ها نسبت به عملکرد سرمربی تیم‌ملی فرنگی زیاد بود، شنیده می‌شود حمایت‌های سوریان در جایگاه نایب رئیس فدراسیون، باعث شده بود تا دبیر برخورد سختگیرانه‌ای با محمد بنا نداشته باشد.

این شنیده‌ها گرچه دلایلی متقن نیست که بشود روی آن حساب باز کرد. چرا که سوریان خود یکی از نفراتی بود که با انتخاب حسن رنگرز به عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی فرنگی موافقت کرد و حتی در مراسم معارفه او نیز حضور داشت.

مورد دیگری که این روز‌ها در خصوص دلیل استعفای حمید‌سوریان به آن اشاره می‌کنند، اختلاف نظر او با علیرضا دبیر است. در این که دبیر، فرد خاصی است و شیوه مدیریتی سختی دارد، تردیدی نیست و همه او را به خوبی می‌شناسند. پس این که بخواهیم بپذیریم سوریان بعد از این همه سال رفاقت با دبیر با او وارد چالش شده است، باورش قدری غیرممکن است. به خصوص این که در سه سال و نیم گذشته که نایب رئیس فدراسیون بود مشکلی برایش به وجود نیامد و در همه رویداد‌های مهم بین‌المللی تیم‌های ملی کشتی را همراهی می‌کرد.

دلیل همکاری نکردن حمید سوریان با فدراسیون کشتی در حالی مبهم است که او تمایلی هم به توضیح در این باره ندارد. او تنها در روزی که خبر استعفایش رسانه‌ای شد، به ایسنا گفت: «در این مدت تا آنجا که می‌توانستم به فدراسیون و ورزش کشتی کمک کردم، اما الان فکر می‌کنم دیگر لزومی ندارد در فدراسیون باشم. با توجه به این که بودنم در کشتی دیگر ضرورت ندارد فکر می‌کنم بهتر است یک آدم تازه نفس‌بیاید.»
پس از این استعفا، مسئولان فدراسیون کشتی از رد‌درخواست سوریان توسط علیرضا دبیر برای چندمین مرتبه خبر دادند و حتی گفته شد رئیس فدراسیون نامه استعفای او را پاره کرده است، اما بر خلاف این ادعا، دیگر خبری از بازگشت سوریان نشد. جالب اینجاست که دبیر نیز در این خصوص سکوت اختیار کرده و صحبتی نمی‌کند! دبیری که بلافاصله در قبال هر چالش و اتفاقی واکنش نشان می‌دهد.

به هر شکل با توجه به جایگاه کشتی به عنوان ورزش اول ایران و در پیش بودن رقابت‌های مهم بین‌المللی و همچنین اهمیت وظایف نایب رئیس فدراسیون کشتی، در صورتی که دیگر امیدی به بازگشت سوریان نیست، لازم است رئیس فدراسیون کشتی هر چه زودتر نسبت به معرفی جانشین او اقدام کند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها