سی و دومین جشنواره استانی تئاتر فجر خراسان رضوی (رضوان)  همزمان با میلاد حضرت زینب (س)در تالار عروسکی مجموعه تئاتر شهر مشهد آغاز شد.
سی و دومین جشنواره استانی تئاتر فجر خراسان رضوی (رضوان) همزمان با میلاد حضرت زینب (س)در تالار عروسکی مجموعه تئاتر شهر مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۱۷

خراسان رضوی- جام جم آنلاین_ دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی در حاشیه آغاز جشنواره استانی تئاتر فجر خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در قالب این جشنواره از عصر امروز و به مدت سه روز ، ۱۱ اثر از گروههای نمایشی شهرهای مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه، خواف، قوچان و طرقبه شاندیز در مشهد به روی صحنه می رود.
محمد جهانپا اظهار داشت: بر این اساس نمایش های "شاه شکار" به کارگردانی حمید ابری، "بلوار الیزابت" به کارگردانی حمید رضا آزادفر و مرتضی نیروبخش، "un۱۲" به کارگردانی امیر رستگار، "مانولین" به کارگردانی علی پیمان دوست، "زندانی شماره ۵۷۵" به کارگردانی فرانک کریمی همگی از مشهد به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند.
او ادامه داد: نمایشهای "کرم" به کارگردانی حسن عنایت‌پور و "خورشید" به کارگردانی محمد حسن شمس آبادی هر دو از سبزوار، "آوانتاژ" به کارگردانی پوریا قصابی از قوچان، "الهه سنگ" به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از خواف، "انتظار با بوی نرگس" به کارگردانی احمد اکبرزاده و "پیوند خونی" به کارگردانی مهرداد حسامی هر دو از تربت حیدریه، دیگر آثار راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره بودند.
دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر استان در خصوص تاریخ اختتامیه این دوره از جشنواره گفت: اختتامیه جشنواره ساعت ۹ صبح ۱۲ آذرماه با معرفی برندگان بخش‌های مختلف جشنواره برگزار خواهد شد.

وی اختتامیه این جشنواره را شامل آیین تجلیل از مفاخر درگذشته تئاتر دانست و گفت: طی یک سال گذشته اساتید بسیاری از تئاتر و ادبیات خراسان رضوی نظیر سعید تشکری، محسن مصطفی‌زاده، غلامرضا بایزانمنش و مهدی صباغی را از دست دادیم، به همین منظور در آیین اختتامیه از مقام این اساتید و خانواده هایشان قدردانی خواهد شد، همچنین هریک از روزهای جشنواره هم به یاد این عزیزانِ از دست‌ رفته نامگذاری خواهد شد.
وی با تاکید بر بخش پژوهشی جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: در این بخش نیز یک اثر پژوهشی برگزیده خواهیم داشت که "محمد مداح‌حسینی و مهدی سیم‌ریز" به عنوان داوران این بخش مقاله برگزیده را اعلام خواهند کرد، از آن جهت که با محدودیت فضا و صندلی مواجه هستیم، بلیت‌فروشی نخواهیم داشت و نمایش آثار صرفا برای گروه‌های نمایشی، هنرمندان و اصحاب رسانه خواهد بود.
سی و دومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی از نهم تا یازدهم آذرماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها