گفت‌وگوی «جام‌جم» با کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان و بازیکن خاتون‌بم

ستاره‌ای در میانه میدان

جذابیت‌های این لیگ را هم ببینید

معرکه فوتبال بانوان

اینجا همه‌چیز از زیبایی‌های فوتبال را می‌بینید. از تکنیک‌های چشم‌نواز و حرکات آکروباتیک گرفته تا هت‌تریک و پیروزی‌های پرگل. لیگ برتر فوتبال بانوان شش‌هفته‌ای می‌شود شروع شده و در این مدت کم به چشم دیدیم که این لیگ با تمام کاستی‌ها چگونه جاندار و زیبا پیش می‌رود.
کد خبر: ۱۳۸۸۸۱۴

حالا که لیگ برتر فوتبال مردان ایران به دلیل درپیش بودن جام‌جهانی تعطیل شده و حالا که همان ۱۱ هفته ابتدایی آن چنگی به دل نزد، خیلی خوب است که لیگ برتر فوتبال زنان را ببینیم و درباره آن بنویسیم. لیگی بی‌بضاعت، اما پر از اتفاقات زیبا و ناب و جذاب. ۱۰ تیم در این لیگ حضور دارند و هر کدام‌شان هم بخشی از زیبایی‌های این فصل هستند از شهرداری سیرجان صدرنشین گرفته تا حتی بادرود تهران قعرنشین. نکات جذاب این لیگ را مرور کنیم:

۱- لیگ برتر فوتبال بانوان به شکل قابل‌توجهی بازیکن تکنیکی زیاد دارد. افسانه چترنور، ملیکا محمدی، زهرا سربالی، سمانه چهکندی، نگین زندی و چندین و چند اسم دیگر که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان با تکنیک چشم‌نواز خود نه سکو‌های خالی ورزشگاه‌ها که نیمکت‌های تیم خود را به وجد می‌آورند. این میزان از تکنیکی بودن بازیکنان لیگ برتر فوتبال بانوان ایران زیبایی دو چندانی به آن‌ها بخشیده است. نکته بسیار مهم این است که مربیان شاغل در فوتبال بانوان اصولا به بازیکنان تکنیکی خیلی اهمیت می‌دهند.

۲- در این لیگ تیم‌ها خوب گل می‌زنند. مثلا پالایش گاز ایلام در هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، چهار گل به کیان نیشابور زد. مقایسه لیگ برتر مردان و زنان ایران اصلا درست نیست، اما خیلی دل‌مان می‌خواهد این تفاوت اساسی را یادآور شویم. بر خلاف لیگ برتر مردان، در لیگ زنان بازی‌ها پرگل و هجومی است و البته پر از حرکات چشم‌نواز تکنیکی. اینجا ترس معنا ندارد و تیم‌ها هرچه دارند، صرف این می‌کنند که به گل برسند و پیروز باشند.

۳- لیگ برتر فوتبال بانوان ایران کم‌کم به جایی رسیده که حالا می‌توانیم از میان بازی‌های لیگ برتری «تقابل» پیدا کنیم. مثلا تقابل مریم جهان‌نجاتی، سرمربی تیم شهرداری سیرجان با دوست صمیمی‌اش یعنی سارا قمی ۳۵ساله که حالا سرمربی تیم پیکان البرز است. یا تقابل سارا قمی با سرمربی سابق خودش یعنی مریم ایراندوست که در حال حاضر سرمربی سپاهان است. تقابل دو مدعی لیگ برتر یعنی سپاهان و خاتون بم هم که جای خود دارد.

۴- در اینجا پدیده هم داریم. لیگ برتر فوتبال بانوان ایران پر از بازیکنان زیر ۲۰سال است و حتی نوجوانان ۱۶، ۱۷ساله هم در آن به میدان می‌روند. از مطهره دانش‌آموز گرفته تا نگین زندی ۱۸ساله، همه پدیده هستند. البته این نکته فصل گذشته هم بسیار مشهود بود به‌گونه‌ای که اگر جایزه‌ای تحت عنوان پدیده برتر لیگ برتر فوتبال بانوان می‌گذاشتند، انتخاب از بین آن همه پدیده، واقعا کار سختی می‌شد.

۵- دو قطبی شدن در فوتبال معمولا جریان تاییدشده و مثبتی نیست، اما این دو قطبی شدن به لیگ برتر فوتبال بانوان ایران زیبایی می‌بخشد. فعلا قطب‌های این لیگ یکی سپاهان است و دیگری خاتون بم. مسئولان باشگاه سپاهان برخلاف باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کاملا به فوتبال بانوان بها می‌دهند و حتی به مرحله بریز و بپاش هم برای آن رسیده‌اند. از آن‌سو خاتون‌بم هم سفت و سخت پای یک قهرمانی دیگر ایستاده است. هنوز در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان هستیم و فاصله تا پایان لیگ زیاد است، اما باور کنید این لیگ خیلی دیدن دارد، خیلی.

خانم هت‌تریک

در این لیگ هت‌تریک هم رقم می‌خورد. اولین هت‌تریک این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران به نام افسانه چترنور، مهاجم ۲۴ ساله تیم شهرداری سیرجان ثبت شد، مهاجمی که اعتقاد دارد تیمش امسال مدعی اصلی قهرمانی است. شماره هفت سیرجانی‌ها بعد از پیروزی ۵ بر صفر تیمش مقابل تیم پیکان البرز گفت: «سطح بازی‌ها بالاست. در چنین شرایطی قهرمان شدن خیلی سخت است، اما این کار بزرگی است که ما قطعا از پس آن برمی‌آییم.»

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها