کد خبر: ۱۳۸۸۷۴۸

همان‌طور که در مطلب با 700 میلیون چه خودرویی بخرم؟ گفتیم، سلسله مقالات مقایسه خودرو را با استناد به مطالب تخصصی منتشر شده در سایت خودرویی همراه مکانیک شروع کردیم. در این مطالب به معرفی خودروهای موجود در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم؛ و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین خودروها را انتخاب کنید. لطفا در این چند مقاله همراه ما باشید.

اگر بودجه ای معادل ۸۰۰ میلیون تومان را برای خرید یک خودرو جدید کنار گذاشته‌اید اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌اید، لطفا به این مطلب توجه کنید تا با پیشنهادات ما در این زمینه آشنا شوید. علاوه‌بر این می‌توانید روزانه انواع قیمت روز خودرو را نیز در سایت همراه مکانیک ببینید.

در زمان نگارش این متن شما می‌توانید با مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان به سراغ برخی نمونه‌های کارکرده وارداتی اما مدل‌پایین بروید و یا کراس اوورهای مونتاژی داخلی که مدل ساخت بالاتری دارند را خریداری کنید. البته در اینجا تمرکز ما بیشتر روی ماشین‌های مونتاژ داخل خواهد بود اما در صورت تمایل می‌توانید مدل‌های کارکرده وارداتی مثل هیوندا سوناتا YF، کیا اپتیما، هیوندای توسان ۲۰۰۸ و... را نیز مدنظر داشته باشید.

چری تیگو ۷

درحال حاضر می‌توان با مبلغ حدود ۸۰۰ میلیون تومان به سراغ چری تیگو ۷ مدل ۹۶ با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر رفت و نمونه بی‌رنگ و نسبتا تمیز آن را خرید. این خودرو طراحی ظاهری و پرستیژ مناسبی دارد، چابکی قابل قبولی ارائه می‌دهد و به دلیل آنکه پیشرانه ۱.۵ لیتری آن با بسیاری از محصولات دیگر چری اشتراک دارد، تأمین لوازم یدکی و فرآیند تعمیرات آن برای مالک چندان دردسرساز نخواهد بود. البته گیربکس دوکلاچه خشک این خودرو گاهی اوقات کمی داغ می‌کند که این مورد در ترافیک‌های سنگین بیشتر مشاهده می‌شود. ضمنا سطح امکانات این مدل نیز قابل قبول و تقریبا رضایت‌بخش است.

جک s5 اتوماتیک مدل ۹۷

اگر از آن دسته مشتریانی هستید که ریسک‌پذیری کمی دارند و معمولا با عرف سنتی بازار پیش می‌روند، پس خرید جکs5 اتوماتیک مدل ۹۷ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این خودرو توان فنی مناسبی به شما ارائه می‌دهد، رونق خریدوفروش آن در بازار مناسب است، خدمات پس از فروش گسترده بوده و لوازم یدکی آن به‌وفور در سطح کشور یافت می‌شود. هم‌چنین موتور ۲ لیتری توربوشارژ آن توان حرکتی مناسبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

 البته نوع سواری به‌ویژه تعلیق عقب این خودرو نسبتاً خشک است و باید پیش از خرید حتما سواری با جک s5 را تجربه کنید.

هایما اس ۷ توربو مدل ۹۷

هایما اس ۷ توربو مدل ۹۷ با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر در نمونه‌های بی‌رنگ و تمیز خود قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون تومان دارد. این کراس اوور کامپکت امکانات مناسبی در اختیار شما می‌گذارد، کیفیت سواری آن کمی لذت‌بخش‌تر از حریفان است، خدمات قابل قبول و نسبتا مناسب در نمایندگی‌های منتخب ایران خودرو برای این محصول را ارائه می‌شود و لوازم یدکی قطعات آن نیز در کشور تقریباً در دسترس قرار دارد. البته طراحی ظاهری آن نسبت به رقبا قدیمی‌تر به نظر می‌رسد و این نکته می‌تواند پاشنه آشیل هایما اس ۷ توربو تلقی شود. حساسیت پیشرانه این مدل نیز نسبت به کیفیت بنزین حساس است که گاهی می‌تواند مشکل‌ساز شود 

 

کیا سراتو سراتو ۲۰۰۰ آپشنال مدل ۹۶

اگر جزو طرفداران سدان‌های نسبتاً تندوتیز هستید می‌توانید سراتو سایپا دو لیتری آپشنال مدل ۹۶ با کارکرد حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر را خریداری کنید. این خودرو گرچه سیستم تعلیق نسبتا خشکی دارد اما عملکرد حرکتی آن کاملا دلچسب و مهیج به نظر می‌رسد. در نسخه آپشنال سراتو سایپا امکانات قابل قبولی ارائه شده و برخلاف اکثر مدل‌های وارداتی، سایپا در این خودرو از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به جای نمونه‌های ۴ دنده استفاده کرده است که در بحث میزان مصرف سوخت و همچنین میزان فشار روی موتور در سرعت‌های بالا می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

چری آریزو ۵ توربو جدید صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۱

چری آریزو ۵ توربو جدید صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۱ با طراحی داخلی مدرن، امکانات مناسب و عملکرد فنی قابل قبول نیاز

مشتریانی که به دنبال یک سدان صفرکیلومتر هستند را تا حد امکان مرتفع می‌سازد.

ضمنا گیربکس این خودرو نیز ارتقا پیدا کرده و حالا از جعبه دنده سی وی تی ۹ سرعته در آن استفاده شده که روی عملکرد فنی خودرو و میزان مصرف سوخت آن تاثیر بسیار مثبتی داشته است. البته شتاب گیری اولیه به‌ویژه در سرعت‌های زیر ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر چندان دلچسب به نظر نمی‌رسد اما پس از آن شما می‌توانید قدرت بسیار مناسبی را از مجموعه فنی این خودرو دریافت کنید. 

 

هایما اس ۵ پلاس مدل ۱۴۰۰

هایما s5 پلاس مدل ۱۴۰۰ از آن دسته کراس‌اوورهایی است که کاملا می‌تواند توان حرکتی خود را به رخ بکشد و نیازهای علاقه‌مندان به خودروهای چابک را تا حدودی برآورده سازد. موتور ۱.۵ لیتری ایران خودرو توانی بسیار مناسب ارایه می‌دهد و از آنجا که گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT برای آن نصب شده، از این به بعد توان مطلوب‌تری را نیز زیر پای راننده قرار خواهد داد. امکانات متنوع، توان حرکتی نسبتا مهیج، طراحی ظاهری قابل قبول و... از ویژگی‌های مثبت هایما اس ۵ به حساب می‌آیند.

کلام پایانی

همان‌طور که اشاره کردیم مدل‌های ذکر شده در بالا اکثراً جزو خودروهای مونتاژی تولید داخل با مدل ساخت نسبتا بالا هستند. این محصولات دردسر خرید کمتری برای مشتری در پی دارند و از لحاظ قطعات یدکی و فرآیند تعمیرات می‌تواند خیال مالک را تا حد زیادی راحت نگاه دارد.

 اما اگر کمی ریسک‌پذیر هستید و مدل‌های چینی مورد پسندتان نیست، بهتر است محصولات قدیمی‌تر وارداتی مثل سراتو مدل ۲۰۱۲، هیوندا اکسنت مدل ۲۰۱۵ رنو داستر ۲۰۱۶ را نیز را مدنظر داشته باشید. 

درمجموع با توجه به آنکه ۸۰۰ میلیون تومان بودجه تقریبا گزافی به نظر می‌رسد، بهتر است در خرید یک اتومبیل در این رنج قیمت فاکتورهای مهمی مثل توان حرکتی خودرو سطح امکانات، کیفیت و دوام فنی در طول زمان، کیفیت متریال کابین، طراحی ظاهری، خدمات پس از فروش و رونق خریدوفروش نمونه‌های دست دوم در بازار را حتما مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بهترین خودرو بر اساس نیازهای خود را از بازار آزاد تهیه کنید.

منبع: همراه مکانیک https://www.hamrah-mechanic.com/

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها