بهروز سلطانی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»

مبادا به مساوی با آمریکا فکر کنیم

در گروهB اوضاع تا حدودی به هم پیچید اما این پیچیدن می‌تواند کاملا به سود تیم‌ملی فوتبال ایران تمام شود. یعنی می‌توانیم به عنوان تیم دوم گروه صعود کنیم؟ بهروز سلطانی که این موضوع را قطعی می‌داند البته یک شرط دارد... .
کد خبر: ۱۳۸۸۷۲۴
نویسنده ​​​​​​​هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 در حساس‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران باید مقابل آمریکا قرار بگیریم، دیداری که می‌تواند ما را برای نخستین‌بار به مرحله حذفی جام‌جهانی بفرستد. در این‌باره چه نظری دارید؟
باید چند بُعد و چند پارامتر را در نظر بگیرید. برای این کار کمی به عقب برویم، یعنی دیدار با انگلیس. ما در مقابل این تیم آرایش ترکیبی خوبی نداشتیم اما در نیمه دوم چنین نبود. ارنج خوب شد و ما هم عالی شدیم. همین ارنج عالی را مقابل ولز هم داشتیم و دیدید که چگونه با یک بازی فوق‌العاده این تیم را شکست دادیم. این ارنج عالی را داشته باشیم، این را هم در نظر بگیریم آمریکا از ما می‌ترسد. پیروزی بسیار محتمل است.

 به همین راحتی؟
نه، به همین راحتی هم نیست. مشکلی وجود دارد و این مشکل چیزی است به نام مساوی. مبادا تیم‌ملی فوتبال ایران با اندیشه مساوی مقابل آمریکا به میدان برود. فکر کردن به مساوی عین غده سرطانی می‌ماند. با این طرز تفکر بازیکن مدام به گل نخوردن یا وقت تلف کردن فکر می کند. همین مساله سطح بازیکنان ما را پایین می‌آورد. 

 اما تیم ما نشان داده است که اگر خوب فکر کند سطح بالا هم بازی می‌کند. 
بله، اصلا همان دیدار با انگلیس را نگاه کنید که تیم 6 گل دریافت کرد. خیلی کار سختی است که بعد از آن بازی سخت تیم آنچنان فکرش را عوض کند که بازی بعدی را 2 بر صفر ببرد. به هر حال اگر برای دیدار با آمریکا همان ریکاوری دیدار با ولز و همان طرز تفکر را داشته باشیم قطعا آمریکا را می‌بریم. 

 پس همه چیز باید شبیه شرایط بازی با ولز باشد؟ 
بله، باید همان ارنج را داشته باشیم. من صحبتی هم درباره سیدحسین حسینی دارم. او در بازی با انگلیس 6 گل خورد که روی هیچ کدام مقصر نبود. نخستین حضور او در جام‌جهانی با چنین اتفاقی همراه شد. بار فشار روانی زیادی را تحمل کرد با این‌که مقصر هم نبود اما او مقابل ولز عالی بود. به هر حال اگر تفکر مساوی کار دست‌مان ندهد قطعا آمریکا را می‌بریم. 

 فکر می‌کنید باز هم بتوانیم با اختلاف دو گل در جام‌جهانی به پیروزی برسیم؟ 
بله. البته تیم ما هر تاکتیکی داشته باشد دوندگی ما قابل تغییر نیست. این دوندگی سیستم تیم مقابل را به هم می‌زند. بگذارید یک بار دیگر مرور کنیم، اگر برای دیدار با آمریکا همان ترکیب دیدار با ولز، همان دوندگی و همان فعل خواستن را داشته باشیم قطعا می‌بریم. 

 ارزیابی شما از خط حمله تیم چیست؟ 
عالی، فوق‌العاده و بی‌نقص. در همان دیدار با ولز دیدید سردار چگونه به تیر زد؟ این را هم در نظر بگیرید که از مصدومیت هم رنج می‌برد. طارمی هم که عالی است و تیم‌های بزرگ اروپا او را می‌خواهند. استارت‌های طارمی بی‌نظیر است اما من روی خط هافبک نظر دیگری دارم. 

 چه نظری؟
آنها عالی هستند. برنده واقعی دیدار با «ولز» هافبک‌های ما بودند. البته دفاع و حمله خوبی هم داشتیم اما هافبک‌ها چیز دیگری بودند. آنها تیم مقابل را به درستی پرس کردند و ما برنده شدیم. یکی از بهترین بازی‌ها را از همین هافبک ها دیدم. 

 کدام‌شان از همه بهتر بود؟
همه آنها خوب بودند. من اسم نمی‌برم. من حتی بین حسینی و بیرانوند هم کسی را انتخاب نمی‌کنم. چرا وقتی هر چهار هافبک ما بی نقص بودند، هم در دفاع کمک کردند و هم در حمله و هم در پرس بخواهم اسم کسی را بیاورم؟ اگر هافبک‌های ما کم‌کاری می‌کردند قطعا آن نتیجه به دست نمی‌آمد. 

 نظر شما درباره روزبه چشمی چیست، در دیدار با انگلیس واقعا ضعیف بود اما مقابل ولز بهترین بازیکن میدان شد و یک گل زیبا هم زد. 
عملکرد او مقابل انگلیس واقعا بد بود اما با گلی که به ولز زد همه چیز را جبران کرد. نکته جالب این است که او اصلا شوتزن نیست اما شوتی که در دیدار با ولز زد و تبدیل به گل شد او را جاودانه کرد. 

 با همه این اوصاف شما گویا خیلی نسبت به برد مقابل آمریکا اطمینان دارید.
بله به شرطی که کیفیت دیدار با ولز را داشه باشیم و همان دوندگی را هم نشان بدهیم. آرزوی همه ما صعود به مرحله بعد است. 

منبع:‌ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها