ایران و آمریکا در ورزشگاه الثمامه

بازی زیر کلاه عرقچین

با سرعت نور، 24سال در تاریخ حرکت می‌کنیم؛ از ورزشگاه 35هزار نفری ژرلان در لیون فرانسه تا ورزشگاه 45هزار نفری الثمامه در قلب دوحه قطر. ایران و آمریکا امشب زیر سقف یک کلاه عرقچین عربی برگزار کننده یکی از جذاب‌ترین بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی هستند.
کد خبر: ۱۳۸۸۷۰۵

ورزشگاه الثمامه یکی از 7ورزشگاهی است که برای جام‌جهانی 2022 قطر ساخته شد. این ورزشگاه سرپوشیده در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حمد قرار دارد و رفت و آمد به آن بسیار ساده است. جالب است بدانید سازه ورزشگاه با الهام از کلاه سنتی عربی یعنی عرقچین ساخته شده است؛ کلاهی که استفاده از آن برای مردان و پسران عرب حاشیه خلیج فارس رایج است. ساخت ورزشگاه الثمامه 3 سال طول کشید؛ از 2017 تا 2020. این ورزشگاه 40 هزار نفر گنجایش دارد و قرار است بعد از پایان جام‌جهانی 20 هزار صندلی از آن کم شود. 
نمای ورزشگاه الثمامه که با حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع پانل‌های سوراخ‌دار پوشیده شده است، به رنگ سفید بوده و پر از تزئینات توری مانند است. سقف استادیوم هم یک سازه کابلی است. ارتفاع این ورزشگاه به ۴۳ متر می‌رسد. این ورزشگاه مدرن در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب مرکز دوحه و منطقه سوق واقف، واقع شده است. این ورزشگاه سال 2018 و درحالی که هنوز ساخته نشده بود، جایزه موسوم به «پروژه های آینده» را از آن خورد. 
این ورزشگاه 22 اکتبر 2021 با دیدار تیم‌های السد و الریان در فینال امیرکاپ قطر افتتاح شد؛ دیداری که در ضربات پنالتی با قهرمانی السد به پایان رسید. این ورزشگاه سال گذشته در رقابت‌های عرب کاپ هم میزبان 6 بازی بود که مهم‌ترینش برتری 2 بر یک الجزایر مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی بود. 
تا اینجا و در رقابت‌های جام‌جهانی 2022 هم الثمامه از این 4 بازی مرحله گروهی میزبانی کرده است: 
​​​​​​​
هلند 2- سنگال صفر 
اسپانیا 7 - کاستاریکا صفر 
سنگال 3 -  قطر یک 
مراکش 2 - بلژیک صفر

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها