مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (طرح نماد) یک فعالیت اجتماعی موثر برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه است که در صورت اجرای مطلوب نتایج پایداری خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۸۸۶۸۱
به گزارش جام جم آنلاین تهران،فاطمه سیر مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه، در خصوص کمیته علمی-اجرایی «طرح نماد» اظهار کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (طرح نماد) یک فعالیت اجتماعی موثر برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه است که در صورت اجرای مطلوب نتایج پایداری خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه در توضیح این طرح خاطرنشان کرد: برنامه ملی نماد با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و با دارابودن فرایند جامع پنج‌گانه شامل غربالگری، اقدام مختصر، آموزش، درمان و مددکاری باتوجه‌به تقویت عوامل محافظ و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز یک مداخله جامع و کامل پیشگیرانه در سطح شهرستان اجرا می گردد.

وی افزود: مداخله در آسیب های اجتماعی باید مدبرانه معقول و علمی باشد تا دانش آموزانی که به این طرح نیاز دارند تحت پوشش قرار گرفته و این تلاش های تربیتی صرفاً نباید از سوی آموزش و پرورش بوده بلکه همه ارگان ها و نهادها باید با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند؛ قطعاً مشارکت و همکاری بین بخشی می تواند در روند مداخله درمانی و پیشگیری دانش آموزان بسیار موثر باشد.

سیر با تاکید بر ضرورت برگزاری طرح نماد بیان کرد: آسیب های اجتماعی اگر به موقع کنترل شود شاهد کاهش جرایم خواهیم بود ولی در صورتی که این امر نادیده گرفته شود موضوعات آسیب های اجتماعی به مسائل امنیتی تبدیل خواهد شد؛ از این رو لازم است با همکاری نهادهای متولی تعلیم و تربیت بتوانیم در جهت مدیریت آسیب های دانش آموزی و آگاه سازی والدین اقدام کنیم که این طرح در این راستا برنامه ریزی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها