پس از گذر از ولز و گرت بیل، حالا تیم‌ملی فوتبال ایران در این لحظه به مهم‌ترین مرحله از ماموریت تمام تاریخ خود رسیده است؛ امشب از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، ایران در رقابت‌های جام‌جهانی به مصاف آمریکا می‌رود.
کد خبر: ۱۳۸۸۶۶۴
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

از اولین دوره حضور تیم‌ملی در رقابت‌های جام‌جهانی (۱۹۷۸) تا امروز هشتم آذر، ایران نتوانسته به دور دوم مسابقات صعود کند. در تمام این شش دوره که کشورمان در مسابقات حضور داشته، هیچگاه به اندازه این دوره شانس رسیدن به دور بعد را نداشته است. هر چند در روسیه (۲۰۱۸) هم تیم‌ملی تا پای صعود رفت، ولی کمتر کسی باور داشت ایران بتواند پرتغال را با آن همه ستاره شکست دهد. حالا، اما تیم‌ملی بیش از هر زمان دیگری به صعود نزدیک است. ملی‌پوشان فقط با کسب یک مساوی مقابل آمریکا همراه انگلیس به دور دوم مسابقات می‌روند. ظاهرا این شرایط کارلوس کی‌روش را بیش از هر زمان دیگری هیجان‌زده کرده است. چه، دیروز در کنفرانس مطبوعاتی خود با شور زیادی حرف می‌زد و گاهی حتی با خبرنگاران شوخی می‌کرد. قبل از بازی با انگلستان او جدی بود و پیش از بازی با ولز هم کسی جرات نداشت با او شوخی کند. فقط معجونی مثل برد مقابل ولز و بالا رفتن شانس صعود می‌توانست این گونه کارلوس را عوض کند.

واکنش کی‌روش

به نظر می‌رسد همه چیز مهیای صعود است. بازیکنان تیم‌ملی بعد از برد شیرین مقابل ولز آنقدر اعتماد به نفس دارند که بتوانند آمریکا را شکست دهند. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم‌ملی می‌گوید: «می‌توانیم آمریکا را هم ببریم. من روی یک‌چیز شک ندارم. اگر بتوانیم در این بازی برنده باشیم و به دور بعد برسیم، پتانسیل رسیدن به یک چهارم نهایی مسابقات را هم داریم. یعنی تیم ما تازه سر و شکل گرفته و می‌توانیم بازی به بازی بهتر هم شویم.»

این جملات بیرانوند ناشی از همان اعتماد به نفسی است که داخل تیم وجود دارد. ایران در بازی با ولز برخلاف خیلی از بازی‌های خود، هجومی کار کرد و نشان داد قدرت تهاجمی بالایی دارد. دیروز اتفاقا خبرنگاران این موضوع را پیش کشیدند و گفتند آیا بازی هجومی مقابل ولز زیر زبان کی‌روش مزه کرده و آیا ممکن است برای آمریکا هم با همان روش بازی کنیم؟ کارلوس جواب داد: «ما باید در مورد حقایق صحبت کنیم. تیم اینجاست که بهترین عملکرد را داشته باشد ما بازی به شدت سختی داریم. دیگر مهم نیست چگونه شروع کردیم و چگونه حرکت کردیم؛ مهم این است که چگونه تمام کنیم. مهم این است که پیروزی برابر ولز خوب بود، اما دیگر تمام شده. آن بازی فقط کمک می‌کند تا نقاط ضعف را پوشش دهیم. امروز باید بهترین تیم زمین باشیم. این دلیل نمی‌شود که، چون سال پیش بازی خوبی داشتیم به ما اجازه دهند و بگویند در فینال اروپا باشید. امروز باید خوب باشیم و با بهترین عملکرد به دور بعد برویم. آمریکا سال ۱۹۹۴ صعود کرد، اما برای ما خاص است، چون برای اولین مرتبه می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

نظر طارمی و سردار

اتحاد و همدلی در تیم‌ملی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و بازیکنان قصد دارند نسل طلایی تاریخ فوتبال ایران باشند. مهدی طارمی که بعد از بازی با ولز به دلیل فشار‌ها روی زمین افتاد و گریه کرد، امیدوار است هواداران با تمام وجود پشت تیم باشند. او هم مثل خیلی از بازیکنان روز‌های پرفشار و سختی را تجربه کرد. طارمی قبل از دو بازی انگلیس و ولز وقتی با سوالات سیاسی روبه‌رو شد تلاش کرد بگوید در قطر هستند تا فوتبال بازی کنند. او حالا در آستانه بازی با آمریکا هم فقط حرف فوتبالی دارد: «همه چیز بستگی به خودمان دارد. در بازی با ولز طرفداران برای تیم سنگ تمام گذاشتند. شک ندارم حتی آن‌هایی که در ورزشگاه نبودند هم در خانه هایشان برای ما کلی انرژی فرستادند. خیلی سخت بود بعد از بازی اول بتوانیم دوباره به شرایط عادی برگردیم، اما این اتفاق افتاد. حالا هم فقط یک درخواست از تمام مردم و هواداران داریم. از تیم‌ملی حمایت کنید. کنار ما باشید تا ان‌شاءا... بتوانیم به دور دوم جام‌جهانی صعود کنیم.» سردار هم مثل طارمی خیلی امیدوار است و می‌گوید: «ما در بازی با ولز طوری بازی کردیم که مردم دوست داشتند. موقعیت‌های زیادی داشتیم. امیدوارم مقابل آمریکا هم همین طور بازی کنیم و مردم علاوه بر لذت بردن از تماشای بازی، شاهد صعود تیم‌ملی به دور دوم هم باشند.»

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها