پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان به‌ عنوان برترین پارک در کشور معرفی شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۶۵۶

محمدنبی شهیکی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهار داشت: در آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با حضور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و معاونان پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری موفق از نظر شاخص‌های مختلف معرفی شدند و از منتخبان تقدیر به‌ عمل آمد.

 

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در این زمینه افزود: در این مراسم که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و در مجموع ارزیابی شاخص‌ها به عنوان پارک‌های برتر کشور معرفی شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در سال 1391 تأسیس شد که با شکل‌گیری پارک، فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان به تدریج از سال 1394 تاکنون توسعه یافته و امروز به عنوان یکی از پارک‌های نمونه و شاخص در کشور مطرح است.

 

شهیکی گفت: پارک علم و فناوری سیستان با مساحت 50 هزار مترمربع متشکل از مجتمع نوین، مجتمع نوگام، مجموعه نوآوران 1،2،3، مجموعه کارگاهی فناوران 1 تا 6 و کارخانه نوآوری است که تاکنون در این پارک بالغ بر 220 شرکت و 60 هسته با ظرفیت یک هزار و 600 نفر نیروی انسانی متخصص و کارآمد و تعداد 164 دستیار فناور مشغول به فعالیت شده‌اند.

 

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان افزود: کارخانه نوآوری در دو فاز در سال 1400 و 1401 به بهره‌برداری رسید که مجموعه‌ای متشکل از همه فضاها، سازوکارها و ساختارهای لازم برای شکل‌گیری، رشد و توسعه استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوآورانه است که با در نظر گرفتن تمام نیازهای لازم برای رشد یک واحد کسب و کاری کوچک، اقدام به جمع‌آوری زیرساخت‌ها در کنار هم می‌کند و نقش بسزایی در شکل‌گیری فرهنگ پویا و اجتماع نوآوری دارد.

 

وی بیان کرد: هدف از تأسیس این مجموعه مبدل شدن پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به قطب نوآوری و استارتاپ در منطقه جنوب شرق کشور است. از دیگر بخش‌های شکل گرفته در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان می‌توان به 6 خانه خلاق و نوآوری اشاره کرد.

 

شهیکی افزود: خانه خلاق و نوآوری شهری، خانه خلاق و نوآوری پویانمایی و بازی‌سازی، خانه خلاق و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان، خانه و نوآوری دانش‌‌آموزی، خانه خلاق و نوآوری هاتف، خانه خلاق و نوآوری فرش که جذب ایده‌های نوآورانه، تقویت خلاقیــت و ارتقای نوآوری در حوزه صنایع خالق، کمک به توسعه شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان و فراهم کردن زیرساخت‌های اساسی برای حمایت از فعالیت هسته‌ها و واحدهای نوآور در زمینه‌های تحت حمایت برداشته است.
 

وی اضافه کرد: همچنین پارک علم و فناوری استان در راستای ایجاد اشتغال، تشویق فعالیت‌های اقتصادی با ایجاد شرکت، انتقال و تجاری‌سازی فناوری، بهسازی مناطق محروم و تشویق، حمایت و ایجاد روحیه کارآفرینی و رقابت در سرتاسر استان به راه‌اندازی مراکز نوآوری و رشد اقماری در شهرستان‌های زابل، چابهار، ایرانشهر ، سراوان، زهک و بمپور اقدام کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها