کارکنان و فرماندهان منطقه یکم نیروی دریایی بمناسبت گرامی داشت هفتم آذر ماه سالروز حماسه نیروی دریایی راهبردی ارتش با نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیدار کردند.
کارکنان و فرماندهان منطقه یکم نیروی دریایی بمناسبت گرامی داشت هفتم آذر ماه سالروز حماسه نیروی دریایی راهبردی ارتش با نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیدار کردند.
کد خبر: ۱۳۸۸۶۵۲

هرمزگان-جام جم انلاین-کارکنان و فرماندهان منطقه یکم نیروی دریایی بمناسبت گرامی داشت هفتم آذر ماه سالروز حماسه نیروی دریایی راهبردی ارتش با نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیدار کردند.

 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: غیور مردان نیروی دریایی در سه عملیات طومار نیروی دریایی عراق را در هم پیچیدند به طوری که پایان جنگ هیچ نشانی از نیروی دریایی عراق در خلیج همیشه فارس وجود نداشت.

 

امیر دریادار دوم رضا قربانی افزود: همه نظریه پردازان نظامی در آن زمان در محاسبات توان و آمادگی رزمی خودشان قدرت نیروی دریایی ارتش ایران را ۲۶ درصد تخمین زده بودند و تصور می‌کردند ماه‌ها بعد از شروع جنگ بتواند تجهیزات خود را آماده کند و در دریا حضور پیدا کند.

 


وی گفت:، ولی پیروزی نیروی دریایی در همان ابتدای جنگ بر ارتش عراق چنان مقتدرانه بود که نشانی از نیروی دریایی رژیم بعثی بر جای نگذاشتند.

 


امیر قربانی افزود: سفید پوشان نیروی دریایی از همه علایق و زندگی خود گذشتند تا از انقلاب نوپای اسلامی جانانه دفاع کند. فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: امروز نیروی دریایی در آب‌هایی که به نوبه‌ای حیات خلوت آمریکای جنایتکار است حضور مقتدرانه دارد.

 

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان نیز گفت: در تاریخ پیشین میهن ما نیز سابقه حضور بر دریا‌ها وجود داشته است، ولی امروز تسلط و سیطره بر دریا‌ها به لطف نیروی دریایی راهبردی ارتش و بعد از انقلاب اسلامی به نقطه اوج خود رسیده است.


حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: هر کشوری که در پهنه دریا حضور داشته باشد می‌تواند نقش خود را در صحنه بین‌المللی ایفا کند و همچنین تصریح کرد امروز نقطه ضعف آمریکا حضور در منطقه است وحضور در آب‌های بین المللی حق مسلم نظام جمهوری اسلامی ایران است.


نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: امروز اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها بخواهند در وضعیت امنیت دریایی منطقه اخلال ایجاد کنند بدانند با سلب امینت از منطقه، امنیتی نیز برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.


وی افزود: همه پهنه‌های دریا زیر پای اقتدار و قدرت شما دریادلان سفید پوش وجود دارد و این به لطف زحمات شبانه روزی این نیروی راهبردی است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها