در کارهای برقی و تاسیساتی، ابزاری وجود دارند که برای دسته بندی، بستن، نظم دهی و .... به سیم برق، کابل، لوله و وسایل دیگر استفاده می‌شوند. همچنین با استفاده از این ابزار دسترسی به سیم و کابل  بسیار آسان تر خواهد بود. این لوازم بست‌های کمربندی هستند.
در کارهای برقی و تاسیساتی، ابزاری وجود دارند که برای دسته بندی، بستن، نظم دهی و .... به سیم برق، کابل، لوله و وسایل دیگر استفاده می‌شوند. همچنین با استفاده از این ابزار دسترسی به سیم و کابل بسیار آسان تر خواهد بود. این لوازم بست‌های کمربندی هستند.
کد خبر: ۱۳۸۸۶۱۸

کاربرد بست کمربندی تا اندازه زیاد است که درون جعبه ابزار افرادی که کارهای برقی و تاسیساتی انجام می‌دهند، دیده می‌شود. همچنین بست کمربندی بسیار کوچک بوده و فضای کمی نیاز دارند.

بست کمربندی چیست؟

بست کمربندی یا زیپی نوارهای باریک و مستحمکی که جنسی از فلز و پلاستیک داشته و طراحی آن‌ها به صورت دندانه دار است. در قسمت انتهایی این بست‌ها یک گیره یا سوراخ تعبیه شده و با رد کردن ابتدای کمربند از داخل آن، گردی ایجاد می‌شود. با کشیدن بست کمربندی می‌توان این گردی را کوچک نمود. اما بعد از سفت کردن دیگر به هیچ عنوان نمی توانید آن را باز کنید. در واقع برای باز کردن این بست باید از اشیا نوک تیز مانند چاقو یا قیچی استفاده کنید.

نکته: در حین استفاده از چاقو و قیچی  مواظب دستان خود باشید.

 

انواع بست کمربندی

بست کمربندی انواع مختلفی دارد که شامل دو نوع پلاستیکی و فلزی می‌شود.

بست کمربندی پلاستیکی

بست کمربندی پلاستیکی همان طور که از نامش معلوم است از پلاستیک ساخته شده  و از نظر ظاهری باریک و دندانه دار است. بست پلاستیکی به دونوع تقسیم می‌شود.  نوع اول جنسی از نایلون 6.6 و نوع دوم از جنس نایلون 6.4 است.

بست کمربندی پلاستیکی نایلون 6/6 ( پلی امید 66):

از این بست در مصارف عمومی، فضاهای بسته و دور از اشعه خورشید استفاده می‌کنند. در واقع پلی امید 66 در برابر اشعه ماورابنفش مقاوم نیست و چنانچه مدت دار در برابر  نور آفتاب باشد پوسیده خواهد شد. این بست را معمولا با رنگ سفید تولید و عرضه می‌کنند.

بست کمربندی پلاستیکی نایلون 4/6 ( پلی امید 46)

بست کمربندی 46 در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم بوده و می‌توان آن را به طور مدت دار در معرض نور خورشید قرار داد. در نتیجه از این بست زیپی می‌توان در فضای باز استفاده نمود. رنگ این نوع بست عمدتا مشکی است.

بست کمربندی فلزی (استیل)

این بست  از فلز ساخته شده و در محیط‌هایی است که خطر آتش سوزی وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این  بست اغلب برای دسته بندی شیلنگ و لوله استفاده می‌کنند.

بست فلزی به دونوع روکش دار و بدون روکش تقسیم می‌شود. بست کمربندی فلزی بدنه صاف و صیقلی داشته وبه دست افراد آسیب نمی زند. برای دسته بندی کابل‌های شبکه بهترین انتخاب است. همچنین این بست مقاومت و قدرت بالایی داشته،  از این رو امنیت بستن لوازم سنگین را تضمین می‌کنند.

انواع بست کمربندی پلاستیکی

بست کمربندی استاندارد

یکی از انواع بست کمربندی و رایج ترین مدل‌های موجود در بازار است که به صورت یک تکه تولید شده و روی آن یک قفل قرار دارد. این بست‌ها عرض متفاوت داشته و بین 14 تا 360 میلی متر متنوع است. همچنین می‌توانند وزن 88 تا 144 کیلوگرم را نگه دارند. 

بست کمربندی رها شدنی

این بست‌ها را می‌توان چند بار استفاده نمود. زیرا بر روی آن دکمه یا اهرم وجود دارد و با فشار دادن آن می‌توانید بست را باز نموده و دوباره ببندید.

بست پلاستیکی سر نصب

از این نوع بست می‌توان برای کارهای گوناگون استفاده کرد. روی بست سر نصب یک پیچ قرار دارد که  به راحتی می‌توان آن را باز و بسته نمود. این نوع بست 20 تا 60 کیلوگرم وزن را می‌تواند تحمل کند.

آشنایی با انواع بست کمربندی

بست کمربندی پلاستیکی سوار فشار

  بست  کمربندی سوار فشاریک دستگاه نصب داخلی است که قابلیت نگهداری تجهیزات صنعتی را دارد. این بست می‌تواند 22 کیلوگرم وزن را تحمل کند. بست سوار فشار در دو نوع بال دار وبدون بال طراحی و در بازار وجود دارد.

کاربرد بست کمربندی

·         منظم نمودن و بستن انواع لوله‌ و شیلنگ

·         اتصال شیلنگ و لوله در کارهای تاسیساتی و ساختمانی

·         اتصال لوازم به دیوار

·         اتصال لوازم پزشکی و درمانی

·         اتصال لوله خروجی در ماشین ظرفشویی و لباسشویی

·         به عنوان دستبند برای بستن دست مجرمان توسط پلیس

·         محکم نمودن لوازم سنگین برای حمل آسان و راحت

·         و....

مزایای استفاده از بست کمربندی

·         دسته بندی آسان و سریع

·         کد بندی سیم با استفاده از رنگ‌های مختلف بست کمربندی

·         مرتب شدن انواع سیم، کابل و لوله

·         مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی

·         مقاوم در برابر اسید

·         مقاومت بالا در برابر اشعه خورشید و ماورابنفش

راه‌های افزایش طول عمر بست کمربندی

برای تولید بست کمربندی همان طور که اشاره شد از پلاستیک و فلز استفاده می‌کنند. در نتیجه انواع بست کمربندی با کیفیت و مقاوم هستند. با این وجود در اثر گذر زمان ممکن است پوسیده شده و کیفیت مطلوب خود را از دست بدهند. در نتیجه با رعایت نکات زیر خواهید توانست مدت طولانی تری از آن‌ها استفاده نمایید:

·         عدم نگهداری از انواع بست کمربندی در دمای بسیار پایین یا بسیار بالا

·         قرار دادن بست درون پلاستیک‌های خالی از هوا برای جلوگیری از تجزیه شدن ترکیبات آن‌ها

·         جلوگیری از تابش مستقیم خورشید

آشنایی با انواع بست کمربندی

قیمت انواع بست کمربندی

قیمت انواع بست کمربندی به موارد  مهمی بستگی دارد، از جمله: جنس بست کمربندی، کیفیت مواد سازنده، سایزبست ، برند تولید کننده، نوع بست ( فلزی یا پلاستیکی) و ....

از آنجایی که برندهای معتبرو شناخته شده برای تولید بست کمربندی از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده می‌کنند.  محصولات آن‌ها نسبت به دیگر برندها نیز از قیمت بالاتری برخوردار هستند. سایز بست کمربندی نیز بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد به این ترتیب که بست‌های بزرگتر نسبت به بست‌های کوچک قیمت بیشتری دارند.

جنس بست نیز بر روی قیت آن تاثیر زیادی دارد به این صورت که بست‌های استیل و فلزی نسبت به بست پلاستیکی قیمت زیاد تری را به خود اختصاص داده اند.

اگرچه در شرایط کنونی کشور و با توجه به افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار شاهد افزایش قیمت کالاها از جمله انواع بست‌های کمربندی هستیم در نتیجه بهتر است برای استعلام از قیمت‌های به روز شده این محصولات به نمایندگی‌های رسمی مراجعه نموده و یا وب سایت‌های آنلاین و معتبر را بررسی کنید.

خرید بست کمربندی

برای خرید انواع بست کمربندی باید به نوع بست و بودجه ی که در نظر گرفته اید توجه کنید سپس اقدام به خرید نمایید. در کنار این موارد جنس بست، سایزآن، برند تولید کننده، تعداد مورد نیاز، کیفیت و قیمت آن از موارد مهم دیگری هستند که باید در نظر داشته باشید.

برای دسته بندی و بستن انواع سیم و کابل برق، خرید بست‌های پلاستیکی یک انتخاب مناسب است. اما جهت بستن شیلنگ و لوله بست فلزی را پیشنهاد می‌کنیم.

 خرید بست کمربندی را می‌توان به صورت بی واسطه و مستقیم از کارخانه انجام داده و یا به  صورت حضوری و فیزیکی با مراجعه به نمایندگی رسمی فروش انواع  بست کمربندی انجام دهید.

همچنین خرید اینترنتی و آنلاین از روش‌های جدید  و رایج جهت تهیه این لوازم کارآمد می‌باشد.

برای خرید اینترنتی که امروزه  از پرطرفدارترین روش‌های خرید به شمار می‌آید باید به گوشی هوشمند متصل به اینترنت دسترسی داشته باشید. در ادامه با جست و جوی انواع بست کمربندی، خیلی زود می‌توانید انواع بست را روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده نموده و ویژگی‌های  مربوط به هر کدام از آن‌ها را مطالعه نمایید. سپس با مطلع شدن از  نظرات دیگر کاربران اقدام به خرید کنید.

سخن پایانی

انواع بست کمربندی لوازم کاربردی و مهمی هستند که برای دسته بندی و بستن  لوله، شیلنگ، کابل و سیم‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بست‌ها  در دو نوع پلاستیکی و فلزی با سایز،طول و عرض متفاوت در بازار وجود دارند. علاوه بر دسته بندی سیم و کابل برای لیبل گذاری، بستن دست مجرمان، اتصال لوازم برقی و ... کاربرد دارد.

جهت اطلاع از قیمت این محصولات و خرید آن‌ها به نمایندگی رسمی مراجعه نموده و یا وب سایت‌های معتبر را بررسی کنید.

امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید باشد. لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها