نخل شامادورا، گیاهی برای تصفیه‌هوا
چگونه با کمک گیاهان اکسیژن بیشتری برای تنفس داشته باشیم

نخل شامادورا، گیاهی برای تصفیه‌هوا

گیاه برگ قاشقی جنگل‎های انبوه است، نور کم، سایه و کم آبی را به راحتی تحمل می‌کند و بسیار کم توقع است به همین دلیل می‎تواند در رده گیاهان آپارتمانی پرطرفدار قرار گیرد.
گیاه برگ قاشقی جنگل‎های انبوه است، نور کم، سایه و کم آبی را به راحتی تحمل می‌کند و بسیار کم توقع است به همین دلیل می‎تواند در رده گیاهان آپارتمانی پرطرفدار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۸۸۵۴۹
نویسنده آزاده روغنی - چاردیواری

نور


برگ قاشقی جزو گل‎های مقاوم به نور کم است و نیم سایه و آفتاب و نور کنار پنجره احتیاجات نوری آن را تامین می‎کند، این گیاه نیاز به مراقبت در برابر اشعه مستقیم آفتاب به خصوص در ظهر تابستان دارد.

 

دما


 حداکثر درجه حرارت مورد نیاز ۲۵ و حداقل ۱۸‌درجه است، برگ قاشقی تا ۱۰درجه هم مقاومت نشان می‎دهد. در کل به هوای خنک نیاز دارد و در دمای پایین‌تر کم کم برگ‌ها می‌ریزند و گیاه از بین می‌رود و در دمای بالا نیز موجب چروکیده شدن برگ‎های گیاه و خشک شدن آن می‌‎شود. 

 

رطوبت و آبیاری 


 آبیاری مهم‌ترین عامل در نگهداری گل قاشقی است. این گیاه در برگ‎های خودش آب ذخیره می‌کند و نیاز به آبیاری زیادی ندارد در نتیجه اجازه بدهید بین دو آبیاری سطح خاک کاملا خشک شود. با کاهش دمای محیط آبیاری را هم کاهش بدهید؛ میزان آبیاری برگ قاشقی در زمستان، هر ۱۰ روز تا دو هفته یکبار و در تابستان، هفته‎ای یک تا دو بار می‌باشد. برگ قاشقی ممکن است در خشکی دوام بیاورد اما از آبیاری زیاد حتما از بین می‎رود. آبیاری زیاد باعث بیماری قارچی و پوسیده شدن ساقه می‎شود و حتی ممکن است مشاهده کنید که برگ ها و ساقه‎ها سیاه شدند که در این شرایط باید از قارچ‎کش استفاده کنید.

 

 خاک و کوددهی


 خاک مناسب برای نگهداری برگ قاشقی باید سبک با زهکش خوب باشد، خاک لومی یا مخلوطی از خاک معمولی (خاک باغچه) + خاک‎برگ یا شن + پرلیت یا هر ترکیب دیگری که آب را به خوبی از خودش عبور بدهد. نسبت این ترکیب شامل یک قسمت خاک‎برگ، یک قسمت پرلیت و یک قسمت خاک باغچه باشد که ترکیب خوبی را به وجود خواهند آورد. در صورتی که برگ‎های گیاه شما کم رنگ شوند و رشد گیاه کاهش یابد، باید از کود استفاده کنید.برای تقویت گیاه قاشقی در فصل‎های سرد، هر‌ماه یک‌بار و در فصل‌های گرم، هر دو هفته یک‌بار می‌توانید از کود کامل استفاده کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها