کارلوس ترکیب تیم‌ملی را پنهان کرد

رکب «کی‌روش» به جاسوس تیم‌ملی!

معمولا ترکیب تیم‌ها قبل از مسابقه اعلام می‌شود و حتما در خبر‌ها دیده‌اید که ساعاتی پیش از شروع بازی، ترکیب تیم‌ها می‌آید، ولی اگر به اخبار قبل از دیدار ایران و ولز دقت کنید، متوجه می‌شوید کی‌روش در این زمینه تعلل به خرج داد. حالا دلیل چه بود؟ چرا کی روش باید ترکیب تیم‌ملی را به جای آن‌که حداقل ساعت ۱۱صبح در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، ساعت۱۲:۱۵ دقیقه اعلام کند؟
کد خبر: ۱۳۸۸۴۰۸

همه چیز به اتفاقات بازی انگلستان برمی‌گردد. یکی از سایت‌های خبری ساعت ۸ صبح روز مسابقه-۸ ساعت قبل از شروع بازی-ترکیب ایران را با جزئیات فاش کرد. البته که این کار برای خبرنگاران و اهالی رسانه، حرفه‌ای به حساب می‌آید. به هر حال آن‌ها باتوجه به منابع خبری خود می‌توانند مهمترین اخبار را در بهترین زمان به دست بیاورند. کی‌روش بعد از این اتفاق شاکی شد و اعتقاد داشت یک جاسوس از داخل تیم اخبار ترکیب را به بیرون می‌دهد. او یک روز بعد از دیدار انگلیس به خبرنگاران گفت که چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ او علنا گفت داخل تیم جاسوس دارند. کارلوس به نزدیکانش گفته بود: «وقتی یک سایت داخلی از روز قبل از بازی ترکیب ما را دارد، بنابراین انگلیسی‌ها از دور روز قبل ترکیب ما را در اختیار داشته اند.»

شک و تردید کی روش به دو سو رفت. اول یکی از اعضای تیم و دوم فضای تمرینی تیم‌ملی در دوحه که هر چند بسته است، ولی از چند نقطه روزنه‌هایی برای نفوذ دارد. کارلوس در تمرین تیم ملی سختگیری را افزایش داد و در عین حال حواسش به داخل تیم بود تا مبادا ترکیب لو برود. کی روش همچنین تصمیم گرفت تا نزدیکی مسابقه ترکیب را به بازیکنان نگوید! یعنی حدود یک و نیم ساعت پیش از شروع بازی بازیکنان نمی‌دانستند در ترکیب هستند یا نه؟ کی‌روش در تمرینات طوری وانمود کرد که هرکس ممکن است در ترکیب باشد، بنابراین باید به لحاظ بدنی و روحی کاملا آماده باشند. ترکیب حول و حوش ۴۵ دقیقه پیش از مسابقه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و بازیکنان هم حدود ۴۵ دقیقه پیشتر در جریان قرار گرفتند.

این حربه «کارلوس» بود و در واقع به جاسوس تیم ملی رکب زد تا این بار دستش خوانده نشود. او با پنهان کردن ترکیب ایران تلاش کرد تا اتفاقات بازی انگلیس تکرار نشود و اتفاقا موفق هم بود چراکه ایران توانست برنده مسابقه شود. کارلوس تمام پیش بینی‌ها را هم به هم زد. مثلا تا روز مسابقه همه تصور می‌کردند امیر عابدزاده در ترکیب است در حالی که حسینی بازی کرد. همه فکر می‌کردند شجاع و کنعانی‌زادگان زوج قلب خط دفاعی باشند، ولی کی روش دوباره به سیدمجید حسینی اعتماد کرد. کارلوس در واقع به همه رکب زد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها